Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

5 Deestä...

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana sf, 15 Marraskuu 2005.

  1. sf

    sf

    785
    0
    0
  2. Joo, oli tiedossa jo pari päivää sitten, mutten taida olla kerennyt vielä täällä siitä keskustella.

    Olen nähnyt pari suoraan lähetettyä kuvaa (joitan joilla on jo 5D) ja on ollut aika mielenkiintoinen kuvalaatu.
    ISO1600 on kuin 20D:n ISO800, jollei jopa parempi ja ISO3200 on täysin käyttökelpoista matskua jopa isompanakin vedoksena. Huomattavasti vähemmällä Noise Ninjan käytöllä pääsee, kuin 20D:n ISO1600 kuvien kanssa, ihan vain saadaksen kohinat aisoihin... ja mitä vähemmän kohinan poistoa, sen vähemmän muovisuutta.

    Erinomainen ominaisuus varsinkin sellaisille, jotka esiintyjiä käy kuvaamassa joissain pubeissa/lavoilla.
     
  3. Teemu Laine

    Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

    4 723
    124
    63
    Joo on toi ollut jo pari päivää tuolla. 12. päivä pistin uutisiin tosta linkin ;)

    Aika tiukalta vekottimelta toi vaikuttaa, merkki on vain Väärä.
     
  4. Jones

    Jones

    429
    0
    0
    Merkki on ihan oikee mut hinnasta jos sais nipistettyy hiukan pois
     
  5. Todennäköisesti 20D tulee vaihtumaan 5D:hen vielä tämän vuoden puolella.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tuota en usko ennenkuin näen.
     
  7. No en meinannut minäkään uskoa, mutta pakko oli nähtyään vaipua nykyisen rungon vaihto-ajatuksiin syvemmälle.

    Ps. sait YV:tä
     
  8. Hidashan toi on ja tarkennuspisteitä on vähän ja sääsuojaus uupuu jne, mutta toi kohinattomuus on kyllä semmoinen, mikä pistää miettimään.

    1DII on edelleen hankintalistalla, mutta jos ei pian tule sopivaa vastaan, niin saattaa se olla ton hankinta jossain vaiheessa edessä.
     
  9. Joo ja lisäksi ja erityisesti mua kiinnostaa tuo FF.
    1DII (N) oli mullakin toisena vaihtoehtona, mutta tais jo poistua listalta....en oo varma.
    Jos tarkennuspisteet on käyttökelvottomassa sijoittelussa*, niin sitten voi vielä harkita kahteen kertaan.
    Voipi olla mahdollisuus, että 20D pysyy ja sitten 1Dmk III (tai3Dtms.) tulee hankittua kun se julkaistaan joskus vuoden päästä. Mihis tässä kiire... valmiissa maailmassa, sillä 20D on vielä erittäin hyvä runko.


    * miksi ostaa FF kameraa, josta joutuu 20% croppailemaan AF:n pisteiden sijoittelun takia, saadakseen hyvän asettelun kuvaan ?
     
  10. Boost

    Boost

    591
    0
    0
    Eikös sen 20d:n pitänyt olla niin hyvä runko, että sillä pärjää hyvin vielä piiitkälle. Ja sitä ennen vannottiin 10d:n nimeen. ;D

    Voin muistaa väärinkin. Ja tikulla silmään sitä joka vanhoja muistaa...
     
  11. Deja vu
     
  12. Ei parane muistella ei. Kun eivät muista show-osastollakaan ;-)
    Minä tosin muistan miten sillä d-kolmekymmpisellä jo kolkuteltiin filmin kykyjä, niinjuu ja sitten d60:llä oltiin taas tarpeeksi hyvässä laadussa...
    ..Voisihan se rehellistä ja avomielistä mieltäni koetella jos sanoisin että aattelin ostaa tämän kameran kun sitä seuraavaa ja sitten sitä seuraavaa, melkohyvvää ootellessa pitää jottain näpeltää? ;-D
     
  13. eikös osku sun kriteerit olleet että täyskoon kenno ja tonnilla lähtee niin ostat?
    että odotellaan että viisdeen hinta laskee niin ollaan siinä.
    ... vai pitikö olla vielä nikoni?
     
  14. Ei tarvinnut olla Nikoni, mutta olen myös puhunut 24megan kennosta. Pitäiskö muka takkia kääntää vuoden parin takia? Ei kai?
     
  15. Epäilen kuitenkin, että tuota 24megasta FF:n kinoa hintaan 1000€ saat vielä hivenen pidempään odotella....
     
  16. sf

    sf

    785
    0
    0
    Mielenkiintoista, mulle meinaan tuli tuo linkki dpreviewiltä sähköpostiin vasta silloin kun laitoin tuon postauksen. Missähän lienee maleksinut matkalla, tai sitten heillä on viivettä... :eek:/
     
  17. No, jos 12 megainen tulee tonnilla kahden vuoden päästä ja 24 4:n, niin ollaan tässä aikataulussa ;-) Tosin veikkasin kyllä jo neljä vuotta sitten että kolmen, neljän vuoden päästä semmoinen tulisi kauppoihin. Ei ole tullut kun ei ole ollut kilpailua. Voitte sanoa että valehtelin, ja katsoa peiliin todeten: "mutta tämä herra ei vielä ole dslr-ostoksien kanssa itselleen valehdellut" ;-D
     
  18. Johan tuolta Mamiyalta tuli aikasen liki speksiesi mukainen tikidaalihärpäke.

    Nojoo, onhan se ehkä pikkaisen hintarajasi yläpuolella, mutta ainahan jostain on vähän tingittävä.
     
  19. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Toisaalta miksi vaihtaa (filmi)kameraa jos pärjää nykyisellään ja kuvat tyydyttävät itseään. Mun mielestä on hiukan teennäistä toi asettaa jotku tietyt speksit että kun nää täyttää rauta niin se on oikea.

    Tosta 5d joku oli laittanut kuvia esille tuonne digicamera puolelle ja linkitetään se nyt tänne jos joku ei ole siellä käynyt katsomassa tai muuten kiinnostaa.

    Suora linkki kuviin (Noissa pitää klikata niitä thumppeja pari kertaa jotta pääsee katsomaan isoja kuvia):
    http://www.kuvagalleria.net/20d_5d/20d_5d/index.html
     
  20. Tämä on totta, olen pyrkinyt vaatteetkin ostamaan vähän pieninä ja rikinäisinä jo valmiiksi niin ei sitten tarvitse teennäisesti ajatella jotain vaatimustasoja. Vaatimukset ovat d-kameroissa yleensä olleet aika matalalla, mutta näppärämpi niitä onkin nostella vasta kun on tavaraa markkinoilla. Kyllä kameroiden vaihtelu ja testailu on mukava harrastus, olen sitä itsekin tehnyt. Mutta jos kamera ei käy varsinaiseen tarkoitukseen tai siihen ei ole varaa, jää asia spekulaatioksi -eli jatketaan teennästä rajojen asettelua. Sekin on mukava harrastus.