Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Ilford Delta 100 pro

Discussion in 'Filmikuvaus' started by Tapiola2006, Apr 26, 2014.

Olen ollut aina ollut omasta mielestäni "huono" kehittelmään Ilfordin Delta -filmejä. Ovathan no negat teknisesti ok, mutta jotain poweria puuttuu. Ehkä lisää ääriviivaterävyyttäkin - en tiedä.

Onko laukkulaisista kukaan, joka olisi käyttänyt Delta 100 enemmänkin ja voisi antaa kehitysvinkkejä?

1. keegan

keegan Well-Known Member

8,659
    1,574
    113
    Vs: Ilford Delta 100 pro

Aikoinaan tein Deltaa Perceptolissa, mutta muistan etten missään vaiheessa oikein tykännyt vaalean pään kontrastista. Sitten kokeilin TMaxit ja Agfat ja nykyään olen tyytyväinen Fp4+:n käyttäjä (Adonalissa).

2. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23,779
    749
    113

Tämä on hieman nuiva vastaus, anteeksi vaan, mutta kyllä pitäisi tietää, kun noin kysyy.

Etkö ole kokeillut T-Max tai DD-X kehitteitä, jotka kai olisivat melko hyvä lähtökohta litturaekokeiluille?

3. Vs: Ilford Delta 100 pro

En ole. T-Maxia vain Trixin kanssa. Ajattelin josko joku olisi käyttänyt esim. Rodinalia tai Hopeavedoksen kehitteitä. Valikoima on aika laaja joten vaihtoehtoja syntyy paljon.

4. JLN

JLN Active Member

4,099
    0
    36

Jos vaan mitään apuja on, niin oli tarkoitus lähipäivinä ottaa rulla tuota ja kehittää xtol 1+1:ssä. Pitää raportoida sitten...

5. Vs: Ilford Delta 100 pro

Kiitos. Odotan mielenkiinnolla.

6. Vs: Ilford Delta 100 pro

Ainoa Delta jossa olen saanut Rodinalin toimimaan niin on ollut delta3200. Delta100 @ 50-64 ja kehitteenä ihan perus d76 tai ID11 vai olisiko ollut ilfosol S joilla sain ihan nättiä jälkeä. Munaton ei ollut mielikuva vaan ehkä liian raju ennemmin. FP4+@80 + D76 on kuitenkin se minun komboni joten en ole paljoa Deltoja käytellyt.

7. Keni

Keni Well-Known Member

6,384
    1,764
    113

Joitakin rullia olen Ilford DD-X:llä kehittänyt. Kallis kehite. Erittäin hienorakeista jälkeä, mikä ei välttämättä ole minun juttuni. Palasin nopeasti takaisin tuttuun ja turvalliseen Tri-X & D-76 -yhdistelmään

8. J.Vuokko

J.Vuokko Well-Known Member

8,192
    63
    48

Kauan ennen hintojen nousua olin ilford-käyttäjä. Silloin delta 100 & 400 olivat mukavia d76 1+1:ssä ja harvinaisuudeksi väistyneessä Dixactolissa.

Mutta makuasioitahan nämä ovat.