Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

400D hulluilla päivillä

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana jericho, 6 Lokakuu 2006.

    Vs: 400D hulluilla päivillä

    Tiedän kumpaa tarkoitat, mutta tämä on kyllä luettavissa kumminkin päin ;-)
     
  1. Vs: 400D hulluilla päivillä

    300D:ssä on parempi kaffa kuin 30D:ssä. 30D:kin liian pieni. Eli meikällä on sitten vissiin liian pitkät sormet ku ei siitä saa 100% hyvää otetta.
     
  2. 4x5

    4x5

    1 986
    0
    0
    Vs: 400D hulluilla päivillä

    Hyvä niin, jokaiselle toiveidensa mukaan ;-)
     
  3. yesse

    yesse

    91
    0
    0
    Vs: 400D hulluilla päivillä

    Eihän tuo alennuksessa oo, mutta kyllä sitä suosittelisin, jos ei 350D:tä löydä jostain paljon edullisemmin.
    Ite oon miinuksena huomannu 300D-400D kameroissa verrattuna 10D-30D ainakin ISO-arvon säädön.
    Muovirimpuloissa joutuupi painamaan valikko nappulaa ja valitsemaan halutun arvon ja painamaan ookoota.
    Rautarimpuloissa vastaava tapahtuu toista rullaa kierittämällä.
    Rautarimpuliossa taasen valinnat yksikuva-->sarjakuva-->ajastin valinta on hittampaa kuin muovisissa.
    Noh eihän tässä ole nyt kyse edes sekunneista, mutta kuvatessahan se 1/2000 sekunttikin voi olla ratkaisevaa.

    Kannattaa tosiaan katella millainen setti on tarpeen. Jos ihan perus kameralla tulee toimeen ja siihen jälkeenpäin ostelee objektiivejä, niin mikä jottei.
    350D:n omistajana voin kuitenkin sanoa, että pystykahvaa tulee ikävä (tai no mistäs sitä tietää, kun en koskaan ole ollut ilman), koska se tuntuu todellakin olevan 4 sormisille kehitelty.
    Myös raskaampaa optiikkaa hankkiessa voi tuntua hieman hölmistyneeltä, kun lasi painaa 1500g ja kamera 500g.
    Muita suositeltavia hankintoja heti alkuunsa on vara-akku (canonissa akku kyllä kestää ja latauskin on parin tunnin luokkaa, mutta parissa tunnissaki sattuu ja tapahtuu).

    Ite ostin heti alkuunsa 350D:n silver edition paketin, jossa oli mukana rungonlisäksi kittilinssi (18-55mm USM versio ja täytyy kyllä myöntää että itse en ainakaa kittilinssistä valita) ja pystykahva.
    Hintaa paketille tuli 950e  kahden akun kanssa ja kaupanpäälisiksi 512mb muisti.
    Jos erikseen nuo ostaisi, niin hinnaksi kertyisi about:
    runko 629e
    pystykahva 119e
    canonin alkuperäisakku ~50e
    18-55mm USM ~106-180e + rahdit (ei myydä Suomessa)
    Nämä siis halvimmillaan ja yhteishinnaksi kertyisi lähes sama (paitsi että runkoja ei myydä erillään hopean värisinä) ja mukana suomenkielinen manuaali ja cash back lippusia, mitä harvemmin tulee verkkokaupoista ostaessa.
     
  4. maru73

    maru73 Active Member

    1 851
    5
    38
    Vs: 400D hulluilla päivillä

    Verkkokauppa.com:sta ostin oman 400D:n ja molemmat edellisistä tuli mukana. Eli hyvitys-setelit ja suomenkieliset ohjeet!
     
  5. nokku

    nokku Active Member

    2 456
    0
    36
    Vs: 400D hulluilla päivillä

    Hopeakuulassa tuo kyllä löytyy 'ylösnapin' kautta ja rullaa kiertämällä. ISO-vaihto hoituu käytännössä siis säntillisen sutjakkaasti, vaikkei etsimessä arvoa näykään.

    Alaviitteenä mainittakoon, että 300D olisi kelvannut mulle vaikka maailmaan tappiin asti, ff oli kuitenkin päivityksessä se ratkaiseva kriteeri. Tai katotaan nyt tuleeko tästä yhtikäs mitään.
     
  6. yesse

    yesse

    91
    0
    0
    Vs: 400D hulluilla päivillä

    Niin no en ehkä painottanut tarpeeksi sitä olennaista, eli kun painat yläsnappia ja valitset arvon, niin pitää vielä painaa SET nappulaa, mikä välillä tuppaa ärsyttämään kun aukon ja suljinnopeuden voi valita pelkästeen rullaamalla.
     
  7. Vs: 400D hulluilla päivillä

    no ny tää ois.. tosin sain ite räplätä sitä vasta noin 10min ku ukko omi sen välittömästi ja tulee kotiin vasta illalla :mad:

    mutta kerrompa kommentteja heti ku saan paremman näppituntuman  ;D
     
  8. Vs: 400D hulluilla päivillä

    noni.

    miinuksena oon hoksinu sen, että automaattinen valkotasapainon arvaus on huono. sukkaa. suorastaan perseestä. mutta valmiina olevat vaihtoehdot toimii sitten onneksi ok. eli voi valita valaistuksen mukaan. ja ainahan sen voi säätää ihan itte (jos osais. note to self: opettele).

    muuten tuo kapistus vaikuttaa varsin mukavalta, enkä missään nimessä kadu valintaani. harppaus kompaktista on sen verran iso, että saa tuon kanssa ihmetellä. herkempi säätöjen kanssa verrattuna kompaktiin, kuvat saa hyvin nopeasti pilalle, jos ei osaa. eli jatkan räpsimistä että opin  ;D

    senhän minä olen aina tiennyt, että ei se kamera sitä hyvää kuvaajaa tee, vaan ne taidot. ihan aikuisten oikeesti. :)
     
  9. nokku

    nokku Active Member

    2 456
    0
    36
    Vs: 400D hulluilla päivillä

    Onnittelut vielä omasta puolestani, with Canon you can ;)

    Dpreviewissä viimein perusteellinen arvostelu 400D:stä.
    Canon EOS 400D / Digital Rebel XTi/ Kiss X Digital Review
    Mielenkiintoisin ominaisuus oli mielestäni tämä:
    "The best we could achieve (with some pretty extreme ACR settings) was just over 10 stops total dynamic range, and more importantly about a stop more highlight range (although with no guarantee of color accuracy)." (dpreview)
     
  10. Vs: 400D hulluilla päivillä

    Hoplaa. Ja onnea valinnasta. Opettele heti alkuunsa RAWina kuvaaminen, niin saat enemmän irti kuvistasi. Mukana tullut Canonin DigitalPhotoProfessional (vai mikä lieneekään) on ihan pätevä softa, ja ajaa asiansa, jollei halua rahaa laittaa loistokkaampia ominaisuuksia omaavaan RAW kääntimeen. Toi RAW on kyllä ihan ihku kun valkotasapainon saa aina säädettyä jäkikäteen.

    With Canon you can.
     
  11. Jan

    Jan Member

    825
    0
    16
    Vs: 400D hulluilla päivillä

    Itse taidan vielä odotella tuota pentaxin kameraa josko
    se olisi passeli peli itselle.
     
  12. Vs: 400D hulluilla päivillä

    tarkotus ois alkaa kuvaan rawina. jiipegginä oon ny räpsiny kaikkee turhaa. mut sit ku oikeesti  ;D
     
  13. yesse

    yesse

    91
    0
    0
    Vs: 400D hulluilla päivillä

    Ite suosittelisin ihan ilmasta Raw shooter Essentials 2006  ohjelmaa.
    Jälkikäteistä shutteria(valoa lisää/vähemmän ilman kohinaa) saa muutettua +-3, kun muissa ohjelmissa se on yleensä +-2. Myös kohinanpoistoa ja pehmennystä ja monipuolisempaa terävöitystä löytyy.
     
  14. RB

    RB Well-Known Member

    9 321
    1 222
    113
    Vs: 400D hulluilla päivillä

    Itse en voi suositella RAW Shooterin ohjelmia. Värit heittää persiilleen niin että ei photarissakaan enää oikene, oli sitten maksullinen tai maksuton Rawshootteri...DPP on paljon suoraviivaisempi omassa käytössäni. Tuntuu Raw shooterit jakavan porukan kahtia, toisilla pelaa---toisilla ei.
     
  15. Vs: 400D hulluilla päivillä

    Eikös tuon RSE:n tuki loppunut ennen kuin 400D tuli markkinoille? Toimiiko kuitenkin :eek:
    Siis meinaan jotta ymmärtääkö tuo 400D:n 10Mpix dataa kun Canonilla ei olluyt aikaisemmin samalla kennolla tehtyä kameraa jolle tuki löytyisi (vai puhunko taas reikiä päähäni?)
     
  16. MJK

    MJK

    1 436
    0
    0
    Vs: 400D hulluilla päivillä

    Saamani käsityksen mukaan 400D:n rawwit ei futaa RSP:ssä.
     
  17. Erkka80

    Erkka80

    2
    0
    0
    Vs: 400D hulluilla päivillä

    Ainakin meikäläisen 400D:ssä homma hoituu ihan vain ylänappi-->valinta ja sitten voi ruveta tähtäilemään. Eikun laukaisinnappi vaan puoleen väliin niin homma on valmis. Saa sitä Set-nappiakin painaa mutta ei ole pakollista. :)
     
  18. MarkusE

    MarkusE

    1
    0
    0
    Vs: 400D hulluilla päivillä

    Ostin tuon 400D juuri tuon sarjakuvauksen takia ja se osoittautuikin paljon hitaammaksi kuin luulin. Netistä olin aiemmin lukenut että sen pitäisi kuvaa 3 kuvaa sekunnissa kahteenkymmeneenseitsemään kuvaan saakka. Saattaisiko johtua jostain säädöistä? Itse en ohjeista löytänyt apua joten kirjauduin tänne..
     
  19. MJK

    MJK

    1 436
    0
    0
    Vs: 400D hulluilla päivillä

    Sekunti on yllättävän pitkä aika joissain tilanteissa.