Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

400D hulluilla päivillä

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana jericho, 6 Lokakuu 2006.

  1. jericho

    jericho Member

    722
    0
    16
    Mitä mieltä väki Stockan tarjouksesta. 400D Kit 799,- Tuttava kyseli minulta ja itselläni ei mitään kokemusta 400D:stä tai yleensäkin vähemmän Canoneista. Voiko tuota suositella hänelle, tulee pelkästään harrastuskäyttöön?
     
  2. Verkkokauppa.com tarjoaa 400D ja 18-55m kittiä hintaan 799.90e ja 400D 17-85 kittiä hintaan 1327.90e, veikkaisinpa että kyseessä on edeltä mainittu kitti. Ei siis alennuksen huipentuma. Mutta kamerana eiköhän se tee tehtäväänsä harrastuskäytössä ainakin ominaisuuspuolelta. Kannattaa käydä kokeilemassa ihan käsin kameraa ennenkuin käy ostamassa, jos meinaa enemmänkin kuvailla.
     
  3. mvuori

    mvuori Well-Known Member

    10 669
    132
    63
    Ei voi, koska emme tiedä, mitä hän harrastaa. On jopa monia valokuvausharrastuksia, joihin tuo tai moni muukaan kitti ei ole paras mahdollinen - eli siis suositeltava. Aloitetaan vaikka perhosten ja ampiaisten kuvaamisesta, mikä tuntuu olevan monien harrastus.
     
  4. Sellainen, joka mitään tietämättä kysyy jotakin, on luultavasti tyytyväinen edulliseen kittipakettiin. Sellainen, jolla on tarkemmat vaatimukset, osaa kysyä tarkemmin. Hyvä kamera se varmasti on moneen käyttöön.
     
  5. e-0r

    e-0r

    936
    0
    0
    Verkkokauppa.comissa myös palautusoikeus vaikka hakisikin Ruoholahden myymälästä. Kun palauttaa myyntikuntoisena, saa rahansa takaisin. Oiva juttu, tietää ettei tarvitse ostaa sikaa säkissä.
     
  6. Vs: 400D hulluilla päivillä

    mä voisin haluta tästä kamerasta käyttökokemuksia 8)
     
  7. JuhaH

    JuhaH

    92
    0
    0
    Vs: 400D hulluilla päivillä

    Meinaatko, että jollain kameran juuri saaneella olisi siitä mitään negatiivista sanottavaa ;)

    Kuulemma hieman laadukkaamman ja tukevamman oloinen kuin 350D. Pienikätiselle varmasti harkitsemisen arvoinen runko. Ominaisuudet tai niiden puute tuskin hirveästi rajoittaa kuvaamista muuten kuin sateessa. Nuo nykyiset digirungot alkavat olemaan jo sen verran hioutuneita kokonaisuuksia, että mitään mullistettavaa parannusta niihin on hankala tehdä.

    Hieman himottaisi itseäkin päivittää 300D-"reissurunko" tuohon, mutta kiirettä ei ole, joten odotellaan kun ensimmäiset kuvaamiseen kyllästyneiden rungot tulevat käytettyinä myyntiin. Syyt päivitykseen on 400D:n aavistuksen pienempi koko ja AiServo joka 300D:stä puuttuu. Toki tuo 350D:kin olis ihan potentiaalinen vaihtoehto.
     
  8. Vs: 400D hulluilla päivillä

    Liioittelet vahvasti etsimienteon vaikeutta ;-)
     
  9. MJK

    MJK

    1 436
    0
    0
    Vs: 400D hulluilla päivillä


    Juuh, ainakin 350D sopi mun sarjakuvahahmoilta tuttuihin neljään sormeen =)
    Kysy Vita Marulta (vaikka ircissä;) tosta 400D:stä.
     
  10. RB

    RB Well-Known Member

    9 321
    1 222
    113
    Vs: 400D hulluilla päivillä

    Itse pikaisen sovittelun perusteella ongelmaksi 350D:llä (ja kait 400D:kin) ei muodostu sormien lukumäärä, vaan niiden olemassa olevien pituus. Kahvan ympärysmitta on jotensakkin lyhyt, ja kun sormet "pohjaa" kameran etupuolella, niin sormet eivat puristu luonnollisesti kahvan ympäri vaan jäävät todella huonoon asentoon silloin kun peukalo on suunnilleen sille varatussa paikassa. Se on LYHYT-sormisetn kamera.

    Nikonin 100/70D:ssä kahvan muotoilu on myös kummallinen, kunnon otetta ei saa. Canonin 20/30D ja Nikonin D200 kahvat ovat tarpeeksi pitkiä kahvan ympärysmitaltaan ja niissä on tilaa pidemmillekkin sormilla.
     
  11. maru73

    maru73 Active Member

    1 851
    5
    38
    Vs: 400D hulluilla päivillä

    Mä en käy irkissä joten siellä ei voi multa kysyä mitään ;)
    Mutta mitä nyt oon muutaman viikon tolla 400D:llä kuvannut niin kyllä tykkään.
    Eikä ole ainakaan mun käteen liian pieni. Näytön kokokin on ihan hyvä ja etsin tarpeeksi kirkas. Kohinaan on vaikea puuttua koska siitä mulla on vaan vertaukseen toi entinen sonyn f-828 mikä TODELLA kohisi herkemmillä ISOilla. Joten tosta Canonista vois melkein sanoa sen perusteella että eipä kohise :)

    Käyttövalikot hyvät ja helpot oppia. Akkukin kestää aika hyvin ja ainahan saa lisä akkuja varalle!

    Nopea ja näppärä =D
     
  12. Vs: 400D hulluilla päivillä

    mullakin on pienet kädet, ja pienehköä ja käteensopivaa kameraa etsin noin muutenkin, sen takia tämä on nyt ykkösehdokkaana.. canonilta ei ole käyttökokemusta kuin g3:sta noin muuten.

    eikä 400D:ssä muka ole mitään vikaa?
     
  13. maru73

    maru73 Active Member

    1 851
    5
    38
    Vs: 400D hulluilla päivillä

    Itelläkin vasta niin vähän käyttökokemusta tosta kamerasta että en varmaan ole vielä "uutuuden viehätyksen" takia ainakaan mitään vikaa löytänyt, päin vastoin ;)
    E h k ä  niitä huonojakin puolia löytyy vielä myöhemmin!
     
  14. MJK

    MJK

    1 436
    0
    0
    Vs: 400D hulluilla päivillä

    Samat viat ja puutteet liki kuin 350D:ssä, kaikkien niiden kanssa oppii elämään.. toiset tarvitsee ja haluaa, toiset vain ottavat kuvia =)
    Itselläni päivän kunto ratkaisee =D

    -muovinen (kevyempi, jee)
    -pieni (mä tyksin)
    -trendikäs (tuttu tv:stä ja naapurista)
    -Canon (kateelliset muiden merkkien käyttäjät riesana)
    -pistemittaus puuttuu (kaikilta muilta taitaa löytyä paitsi kwanonilta rupudigeistä)
    -synkkapistoke puuttuu (tarvitsee jos tarvitsee, vaihtoehtoja on)
    -hidas sarjakuvaus (en juurikaan käytä)
    -servo arpoo joskus? (AF systeemi 400D:ssä eri kuin 350D:ssä)
    -sääsuojaus puuttuu (halpa mikä halpa)
    -mukana ei taida tulla vieläkään lippistä?

    Oleelliset muutoksethan 350D -> 400D olivat parempi AF, pölyhuiska, isompi takanäyttö, parempi puskurimuisti, RGB-histogrammi ja tietenkin 10 mekapikkelssiä entistä parempia kuvia varten.

    Vakaaja rungossa ei kuulu kwanonin repertuaariin.
     
  15. campv

    campv Ylläpidon jäsen

    2 309
    110
    63
    Vs: 400D hulluilla päivillä

    Hienoa, kehitys kehittyy - muovia olen aina halunnut...
     
  16. nokku

    nokku Active Member

    2 456
    0
    36
    Vs: 400D hulluilla päivillä

    Aloittelevan järjestelmätikiharrastajan ei kannattane välittää pröömiesten muovirimpulapuheista. Itsekin kuvailin onnellisesti muovirimpulalla, vaikka dc.netistä luin että muovirimpulalla ei voi kuvata.
    Toisaalta, nyt kun vaihdoin vähemmän rimpulaan, niin tuntuuhan tuo muovirimpula kyllä muovirimpulalta eikä sillä voi enää kuvata :)
     
  17. Vs: 400D hulluilla päivillä

    nokkulla on muuten hyvä allekirjotus, näin sivuhuomiona :)
     
  18. JuhaH

    JuhaH

    92
    0
    0
    Vs: 400D hulluilla päivillä

    Ootappa vaan tulevaa talvea niin tulet kaipaamaan sitä lämmintä muovirimpulaa puristaessaki kilon painoista -20 asteista metallimöykkyä.
     
  19. Vs: 400D hulluilla päivillä

    Totta, ei edelleenkään jänisten ampuminen ole naisista ihan se in-juttu. ;-)
     
  20. MJK

    MJK

    1 436
    0
    0
    Vs: 400D hulluilla päivillä


    Mä käytän sellaisia sormikkaita kuvatessa jotka toimivat myös kuulemma kuvanvakaajana niin ihan sama onko kameralla kuumetta tahi ei. --> http://www.kameralaukku.com/forums/smf/http://code.mediadrive.fi/phpbb/viewtopic.php?t=4