Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

40 x 60 cm printtejä näyttelykäyttöön eri pinnoille, mistä

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana ilkka313, 10 Tammikuu 2022.

  1. ilkka313

    ilkka313 Active Member

    241
    39
    28
    Olen skannauttanut dioja ammattimaisesti ja tarkoitus olisi saada laatuprinttejä, 40 x 60 cm. Minne vien/lähetän tiedoston ja keskustelen materiaaleista ja voin olla varma laadusta?

    Olen nähnyt muutaman kerran metallipinnelle tehtyjä valokuvia, olivat pirun hienoja, värit ja terävyys oikein pomppasi silmille. Haluamani koko kustantaisi netin mukaan 50 - 80 € paikasta riippuen, metallipintoja on kutenkin erilaisia. Onko näistä kokemusta? Ja olen pks-alueelta.
     
  2. Pan

    Pan Well-Known Member

    2 595
    1 303
    113
    Dialab lienee paras ja kallein. Tuo netistä etsimäsi hinta lienee ulkomaisia toimilta. Kotimaisilla ei juuri alle 100€n pääse. Tai en tiedä Ifolorista enkä heidän laadusta. Olen käyttänyt Color-kolmion Chromaluxeja juuri tuossa koossa ja olen niihin tyytyväinen. Tosin kasvatin Gigapixelillä kuvien kokoa.
     
    L and Scape tykkää tästä.
  3. ilkka313

    ilkka313 Active Member

    241
    39
    28
    Sain pari tulostetta koossa 40 x 60 cm, komeita ovat. Kuinka ne liimataan helpoiten kapalevylle? Seuraavat taidan tilata pohjustettuna...
     
  4. Pan

    Pan Well-Known Member

    2 595
    1 303
    113
    Olen käyttänyt kapalevylle kaksipuoleista, arkistokelpoista leveää teippiä A3+ koossa. Mutta siinä pitää olla hyvin huolellinen, jottei jää kuplia.
    Suosittelen todellakin valmiiksi pohjustettuina hankkimista.
     
  5. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 168
    502
    113
    Mitkä ovat suosikkilabbiksianne pienten kuvien kopiointiin? Huomioiko joku profiilit esimerkiksi ja onko siitä ollut mielestänne etua?
     
  6. RB

    RB Well-Known Member

    9 150
    1 116
    113
    Itte tilasin Suomen Interfotosta kakspuoleista liimakalvoa pohjustamiseen.
    Nehän myyvät veivattavaa pohjustus/laminointiprässiä mutta ihan käsipelilläkin onnistuu.
    Käytän Wernerin kartonkia pohjustamiseen.
     
  7. saloma-3

    saloma-3 Well-Known Member

    1 761
    661
    113
    Mikä nyt sitten on "pieniä kuvia" tässä yhteydessä. Mutta "keskisuurissa" olen ollut oikein tyytyväinen Itäisenkadun kehystämön laatuun.
    Valokuvan vedostus Canvas kankaalle tai erikoispaperille
     
    Jojje ja niffe tykkäävät tästä.
  8. Pan

    Pan Well-Known Member

    2 595
    1 303
    113
    Kapalevyä saa muuten valmiilla liimapinnalla. Tuotenimi taisi olla Permacolor. Ohuinta (5mm) ei kannata ostaa, se saattaa käpristyä,