Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

3d -kuvaus -Hjälpp

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana saloma-3, 3 Joulukuu 2013.

  1. saloma-3

    saloma-3 Well-Known Member

    1 846
    701
    113
    Onko arvon kolleegoilla antaa osviittaa, miten ottaa still-kuvia tai videoita niin, että näkyvät nykyisistä 3d-televisioista? Joskus Fujilla oli tuommoinen digikamera, mutta nyt en löytänyt moista tuotetta oikein mistään.
     
  2. Vs: 3d -kuvaus -Hjälpp

    Jos on käytettävissä m4/3 kamera niin tällä onnistuu:
    http://panasonic.net/avc/lumix/systemcamera/gms/lens/g_3dlens.html
     
  3. jyrik

    jyrik Member

    805
    0
    16
    Vs: 3d -kuvaus -Hjälpp

    ^ Huom, ei toimi kunnolla Pen-runkojen kanssa: Vaatii manuaalista askartelua sekä objektiiviin että kuvatiedostojen kanssa. Kokemusta on. Olyn OMD-rungot saattavat tukea 3d-formaattia suoraankin, mutta en mene takuuseen.

    Parempi yhteensopivuus lienee Panasonicin omien runkojen kanssa, mutta ei taida ihan kaikissa (vanhimmissa) rungoissa 3d-formaattia olla.

    Lisäys: Muistaakseni tuon objektiivin kanssa ei millään nykyrungolla saa "valmista" 3d-videota, vaan se täytyy itse koostaa tähän kykenevässä videoeditorissa.
     
  4. anttik

    anttik Member

    205
    1
    18
    Vs: 3d -kuvaus -Hjälpp

    Samsungin töllöillä tuntuu ainakin still-kuvien näyttäminen olevan vaikeata. Mulla on 7700-sarjan TV, ja se ei ymmärrä mitään mpo tai jps -tiedostoista. Mä en keksinyt muut tapaa kuin askarrella video kahdesta stillkuvasta siten, että toinen kuva peittää HD-ruudusta vasemman puoliskon ja toinen oikean (siis kuvat skaalataan vaakasuunnassa puolikkaaseen tilaan). Tuollaisesta kun tekee mp4-tiedoston, valitsee telkusta side-by-side 3D-tilan, laittaa lasit päähän ja eikun katsomaan.

    Järkevyyden kanssahan edelläolevalla ei ole mitään tekemistä. Jos joku tietää paremman tavan, niin kiinnostaisi :cool: