Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Salamaongelma

Keskustelu osiossa 'Muut kameravarusteet' , aloittajana fangio, 10 Kesäkuu 2005.

Apuva!

Tossa alempana on siitä, etä mun D60 odottaa Jassille pääsyä. Nyt on onkelmaa 20D:n kanssa. Mitä mie teen???

Elikkäs kamera kuvaa normaalisti. Oma salama pelaa hyvin, ja ulkoinen salama välähtää, mutta joku ongelma on kameran ja ulkoisen salaman välillä. Salama välähtää vaan ihan hiton hiljaa ja salama (salamat) itsekin tajuaa, että pieleen menee. Välähdyksen jälkeen salama antaa normaalisti vihreää valoa, että hyvin menee, mutta nyt ei anna.

Onko muuta lääkettä kuin Jas?

Help!

Edit: tökkäsin tän hädissäni vielä väärään osastoonkin.

1. En minä ainakaan muuta keksi kuin rikkinäisen salaman.

2. Teemu Laine

Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

4 725
    125
    63
    Tai likaiset kontaktinastat kamerassa. Samaa teki oma D1h, pieni puhdistus auttoi (oli kyllä paskaiset...).

3. Petr

Petr

9
    0
    0
    Ei sulla sitten ois mahdollisuutta testata salamaan jossain muussa rungossa ? Sais selville kummassa vika on rungossa vai salamassa.

4. Kuten jo laitoin ekaan viestiin, niin sama ongelma on kummallakin salamalla. Ei ole vika salamassa, kuten itsekin aluksi ajattelin. Ja olen tietty kokeillut 1D:llä ja hyvin pelaa.

Olen kyllä kovasti tykästynyt 20D:n, mutta kai se pitä kohta ottaa dinosaurus 1D mukaan, kun Janea olen lähdössä kuvaamaan.

5. Sanoivat Jassilla, että salamasynkka ei pelaa. En viitsinyt jättää konetta hyllylle vaan vien sen kuun lopussa, kun sitä aikovat kurkkia.

Sitä ennen meinaan kuvata.

6. Olen saanut sen käsityksen suljinrempasta, että ensimmäisiä oireita on ongelmat salaman kanssa. Tuolla toisella foorumilla oli siitä joskus juttua.

Sepe

7. Juu, mutta en usko että tässä on siitä kysymys. Oma salama kun ainakin toimii vielä normaalisti.

8. Jaahas. Kai sitä pitää ketjua jatkaa, jos homma edistyy.

Eli kävi niin, että laittovat kameran kuntoon. Takuun piikkin meni, että mistään hintajutuista en tiedä mitään. Lapussa lukee, että "virtapiiri korjattu" ja "salamatäsmäys tarkistettu".

9. Hyvä kun tuli kuntoon ja vieläpä suht edullisesti :)

Korjausselvitys tavalliseen tapaan niin tarkka, että sen perusteella sen olisi itsekin osannut tehdä ;)

Sepe