Mulla on ongelma. Eli mulla on kahden tyyppisiä salamoita ja haluaisin softboxeja mitkä kävis kaikkiin salamiin. Olen harkinnut tällasia: Onko kellään käyttökokemuksia tällasista? Mulla on kyllä heijastavia sontsia mut niissäkin turhan kovaa tuo valo toisinaan eli korvaako tällanen perinteisen softboxin
Annas kun yritän arvata: 'Softbox': + vielä pehmeämpi valo -> korkeampi rakenne ja yleensä kaksi diffuusiokangasta jotka myös voi tarvittaessa ottaa pois) + pääsee lähemmäs esim. tuotekuvauksessa. 'Sateenvarjotasovalo' + helpompi ja nopeampi kasata + ei tarvitse sovitusrengasta eri valomallleille + paremman muotoinen sparkle silmään muotokuvassa ..nämä mutut saa ampua hyvien perustelujen kanssa alas, tämä keskustelun avaukseksi.
..ja vielä se että miksi nämä sateenvarjot on niin helvetisti halvempia kuin softit. olen itsekin seuraillut tilannetta. kokemusta siis ei ole kunhan viisastelen. ...onhan tuo heijastuva valo tuossa sateenvarjossa että tehoja menee..
Juu ja tuollaisessa varjosysteemissä saattaa tulla myös helposti ominainen tummempi läntti keskelle valoa, eli ei niin tasaista valoa saatavilla moisella. Toinen asia mitä kuvaa ja miten tarkkaa valojen kanssa on. Tuotekuvaus mainittiin, se on yleensä melko tarkkaa, eli en itse tuotekuvauksiin ihan välttämättä... Niin juu ja se valotehon putoaminen saattaa kanssa vaikuttaa, tietysti riippuen minkämoisella tykillä ampuu ja paljonko sitä valoa tarvii...