Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

350d kittilinssin tilalle ?

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana puerco, 19 Heinäkuu 2005.

Tuota uutta kamera pakettia katsomassa ja haluaisin jättää sen kit linssiin sinne kaupan hyllylle koska sillä kerkesin jo 2000 ottamaan (koe ajamaan).
    Mieluisalta on tuntunut tuo

* Canon EF-S 17-85MM f/4-5.6 IS USM

Jotkut kehuu Sigman 18-200 linssiä ja taas toiset ei.
    Hinta voisi olla tuon luokkaa mitä tuo canoni on.

Kuvailen autoja / autotapahtumia / luontoa / ihmisiä / koiraa ja kaikkea nyt mitä mieleen tulee. Marco kuvauskin kiinnostaa mutta siihen varmaan ostetaan myöhemmin oma opiska.

Laajakuvaukseen olen ajatellut niin legendaarista peleng:ä venäjän maalta.

Mitä siis raati suosittelee ? olisiko malli kuvia esim juuri 350d kanssa otettuja ?

Olen hieman aloittelia kamera hommien kanssa, mutta koetetaan kehittyä kun saadaan uusi kalusto vakuutusrahoilla.

1. Minusta kittilinssi on:
    - hintaansa nähden erittäin hyvä
    - erittäin pienikokoinen
    - aika laaja laajis

Mulla on kai melkein parikymmentä linssiä, mutta välillä käytän silti kittiäkin, joten tältä pohjalta olen sitä mieltä, että kitti kannattaa ottaa. Pitkän päälle ostelet lisää laseja ja jos kitti jää turhaksi, niin myy se pois.

Toinen halpa ja monikäyttöinen on 50 1.8. Sillä saa myös paljon aikaan. Sitten puuttuukin enää tele ja sitä tarviit, jos meinaat kuvata esim liikkuvia autoja tai elukoita. Jollain x-300 suttuzoomilla pääsee alkuun ja ostaa myöhemmin sitten vaikka 70-200 tai 100-400.

2. MJK

MJK

1 436
    0
    0
    Itsellä oli suunnitelmissa korvata kitti Sigma 18-50mm F2.8 EX DC obiskalla kunnes nettilässä alkoi liikkua tarinaa sen tarkennusongelmista. Saas nähdä minkä ostan tulevaisuudessa. Tamron 28-75 2.8 on yksi mitä harkitsen. Oma budjetti ei innostu noista yli 600e objektiiveista.. varmaan tulee tuo Tamron hommattua, niitä liikkuu käytettynä 300e hintaisina.

3. Kooma

Kooma

2
    0
    0
    Itse olen myös kuullut tuosta Tamronista hyvää, olisi mielenkiintoista kuulla jonkun omistajan kommenti kyseisestä linssistä. (Luultavasti seuraavaksi hankinnassa)

4. Tarkalta vaikuttaa, eikä tarkennuksenkaan kanssa ole ongelmia (AF tarkentui joka kerta, mitä testasin tilanteessa missä ISO 1600:lla ja 2.8 aukkoarvolla valotusaika olisi ollut noin sekunti), eikä tässä yksilössä ollut ongelmia backfocuksenkaan kanssa (testasin tölkeillä ja vinottaisella viivottimella). Kontrasti ja väritkin on mielestäni kohdallaan. CA:ta normaaleissa kuvissa ei näy helposti ainakaan laajakuvapäässä. Ainut miten sain 100% koossa näkyvää CA:ta oli kun kuvasin vastavaloon puunrunkoa, jolloin CA:ta tuli vähän mustan puun ja puhkipalaneen pilven rajalle. Linssi on tehty kädessä kestävälle tuntuvasta materiaalista. Kuori näyttää päältäpäin samalle kuin vanhat mustat L:t, mutta metallia tuo ei ole. Zoomi ja tarkennusrenkaissa on pitävä muovi/kumi rengas. Zoomi venyy heilutettaessa linssiä alaspäin, mutta siinä on lukituskytkin jonka voi laittaa kannettaessa päälle 28mm:n kohdalla. Ei ole vielä tosin hirveästi kokemusta, mutta muutaman sadan kuvan jälkeen vaikuttaa hyvälle.

5. Osta canon EF 50 f1.8 tai f1.4

6. MJK

MJK

1 436
    0
    0
    Joo tosiaan hankin itse sitten käytetyn kun sopiva osui kohdalle aivan vahingossa. Teemupii laittoi jo sen verran kovat kehut ettei niihin oikein mitään voi lisätä. Paino 350D:n kanssa mukavan tukeva, nyt sitä vasta osaa arvostaa kun on päässyt kokeilemaan. Kaikista paras puoli on kuitenkin, että vastavalosuoja on ihanan seksikäs..

7. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    Tamronissa seksikäs vastavalosuoja? O_O

Onneton kuraläppä joka hajos heti ensikäsittelyssä pojun kanssa, pyh ja pah. Optiikka on kyllä ihan siedettävä ja asiallinen vaikka lukeekin Tamron. Mutta jos seksikkyyttä etsitään niin on lähdettävä Nikonin leiriin ja tsiikattava vaikkapa metallista 85mm vastavalosuojaa. =)