Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

> 3000 euroa

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Jukkis71, 1 Marraskuu 2008.

  1. Heli

    Heli Active Member

    6 689
    0
    36
    Vs: > 3000 euroa

    Tossa: Vuokatti, on liian levee tähän suoraan. Sori. Eikä kyllä hyvä kuvakaan. Pitäis ettiä noita dioja...

    Linhof Technorama 617IIIS, plus jotain
     
  2. mvuori

    mvuori Well-Known Member

    10 669
    132
    63
    Vs: > 3000 euroa

    Ei välttämättä, mutta joskus, ja ihan syystä.

    Kauneus ei ole pelkkää klassista harmoniaa (esim. kultainen leikkaus) tai biologista (esim. pikkulapsen kauneus) tms. (ml. seksuaaliset ulottuvuudet), vaan siihen liittyy aina kulttuurillisia merkityksiä.

    Kallis -- eli viittaus vaurauteen -- esine koetaan aina kauniimpana kuin samannäköinen halpa esine -- siis köyhyys. Kauneus onkin aina katsojan eikä kohteen juttu... Kaikki arvot korostavat muita arvoja: kallis on kauniimpi kuin halpa, teknisesti parempi on katsojan silmässä kauniimpi kuin kehno.

    Kameroissa huippukalliit välineet ovat yleensä teknisesti täydellisyyteen pyrkiviä työkaluja, joissa tekninen estetiikka tekee olennaisen kauneudenkin ulottuvuuden. Suomen maatalousyhteiskunnassakin toimiva työkalu oli aina kaunis.

    Joillakin valmistajilla kalliiden vehkeiden muotoiluun voidaan panostaa enemmän kuin halvempien, mutta se vaihtelee. Olympus panostaa pokkarien halpamalleihin ja joku muu taas ei.

    Mutta! Japanilaisten valmistajien suhteen hinta lisää rumuutta:

    Canonilla ja Nikonilla tunnetusti isot ammattilaisvehkeet ovat varmaan kaikkien mielestä rumia kuin mitkä, kun taas esim. pokkari-Ixukset ovat perin kauniita.

    Mutta niiden osalta kulttuuri on vielä nuori. Parannuksi tapahtuu joka vuosi.

    Jne...
     
  3. Frank

    Frank Active Member

    7 249
    1
    38
    Vs: > 3000 euroa

    Paitsi että ne toimivat valokuvauspiireissä status-symbolina. Näyttävät muutenkin ammattilaismaisilta ja siten ihailtavilta.
     
  4. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: > 3000 euroa

    Johtuisiko siitä, että ovat toiminnaltaan ja luotettavuudeltaan ammattilaisille sopivia?
    Sattumaahan ja ammattilaisten tyhmyyttähän se varmaan on, että niitä käytetään eniten, vai onko?
    T Jukka
     
  5. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    Vs: > 3000 euroa

    Toi mun on otettu Sony 200alphalla. Ja jalustana on mersu.
     
  6. Keni

    Keni Well-Known Member

    6 383
    1 757
    113
    Vs: > 3000 euroa

    Tällaisella kameralla otetut kuvat pitääkin olla liian leveät. ;)

    Ai sulta löytyy tällainenkin aarre, Heli? Millä suurennuskoneella saat muuten kuvat vedostettua, eikö se tee ihan järjettöman kokoista negaa: 6x17cm tai jotain?

    Terveisin kateellinen XPan-kuvaaja.
     
  7. Vs: > 3000 euroa

    Tossa: Kameran hinta jossakin tuolla 25.000,- euron tietämillä...   katsos: Kuvattu "Jukka ART kameralla", osien hinta 500 euroa, työ 1000 euroa, Know how loput  23.000 euroa  ( noin 500 euroa per vuosi , kantapään kautta  ja 40 vuotta!!)
     
  8. Vs: > 3000 euroa

    Älä ole Keni kateellinen Helille: haluaisin nähdä kun raahaat Linhoffin sinne Alaskan jokien alkujuoksuille ensi kesänä...
     
  9. Vs: > 3000 euroa

    Hieno ja näppärä jalusta! Väristä en kyllä tykkää mutta ei kai se niin haittaa.
     
  10. Kasimir

    Kasimir Well-Known Member

    9 680
    543
    113
    Vs: > 3000 euroa

    Onko kumit puhki toiselta puolelta vai jouset ja iskarit, tai pyörät ehkä varastettu, kun näyttäisi hieman
    olevan vinossa tuo jalusta?

    kapa
     
  11. Keni

    Keni Well-Known Member

    6 383
    1 757
    113
    Vs: > 3000 euroa

    Joo, kyllä se XPan varmasti hieman helpommin kulkee mukana, on varmasti ihan tarpeeksi kannettavaa muutenkin (se Alaskan reissu on muuten vasta v. 2010). Mutta olisihan tuollainen Linhof aika näyttävä peli! ;)
     
  12. Frank

    Frank Active Member

    7 249
    1
    38
    Vs: > 3000 euroa

    Puhuin vissiin ulkonäöstä, en toiminnasta. Ovat myös harrastajien suosiossa nuo ;-). Jostain syystä eivät harrastajarungoista ja -objektiiveista tee kuitenkaan juuri saman muotoisia tai värisiä (vaikka kaikkihan noi nykyiset melko samalta näyttää).
    Ammattilaiset sitä paitsi eivät läheskään aina käytä niitä kalleimpia monen tonnin laitteita, mistä olikin naapurifoorumillaoivia esimerkkejä. Kuvat kun ei oo siitä hinnasta kiinni.

    T Antti
     
  13. Heli

    Heli Active Member

    6 689
    0
    36
    Vs: > 3000 euroa

    Mulla oli tollainen aarre :(. Tahtoisin takas ja kunhan voitan lotossa, ostan tollaisen toisen. Joten ei kannata olla kade ;). Ei ollu millä vedostaa. Nega oli just ton 6x17 cm. Jos löydän dioja niin laitan lisää näytille.

    Eikä muuten ole mikään hankala kuljetettava ja ihan käsivaralta kuvattava. En muista olisinko kertaakaan kuvannu tolla jalustalla. Mä kannoin sitä saaristossa ja kulki ihan kaulallakin niin kuin muutkin kamerat. Itse asiassa sain kuulla siitä, kun kuljetin olalla niin kuin kameralaukkua :D.
     
  14. Keni

    Keni Well-Known Member

    6 383
    1 757
    113
    Vs: > 3000 euroa

    Linhof Techonrama -käsilaukulla saa ilman muuta enemmän tyylipisteitä kuin Louis Vuittonilla - ainakin minulta. Näin se vaan on - ikinä ei pitäisi myydä mitään pois! Pidän peukkuja puolestasi ensi lauantaina. Ja laita ihmeessä kuvia näytille, perusta vaikka panoraama-ketju filkkapuolelle, sinnehän muutkin voisivat lisätä panoraama-otoksiaan. Tai ehkä perustan itse sen ketjun jossain vaiheessa...
     
  15. Kaarne

    Kaarne Active Member

    1 359
    0
    36
    Vs: > 3000 euroa

    Niin no sittenhän tuo kaluston hinta on helposti >30000 euroa...
     
  16. Vs: > 3000 euroa

    Joo mullakin mersun katossa läpi pultattuna jalustaruuvi johon on helppo asentaa mikä tahänsä räpytin ;-]
     
  17. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    Vs: > 3000 euroa

    En tiedä, voi olla. Ennen kun kukaan luulee, että mersu on mun, sanon, ei se ole.(mä vaan luulen, että joku luulee, että minä luulen että joku luulee mersun olevan mun)<----luulotaudin huippu

    Pitikö kamerahässäkkä olla itsensä omistama vai kävikö että joku yritys sen omistaa?
     
  18. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    Vs: > 3000 euroa

    Sä tarkoitat, että laite pitää olla ruuvvilla tai pikalukolla kiinni kamerassa. No ei hernepussi ole mersua kummepi jalusta.
     
  19. Vs: > 3000 euroa

    Ei niin mutta kalliimpi, 15€ räpsytin saa kummasti lisä arvoa jalustasta ;-)
     
  20. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    Vs: > 3000 euroa

    HAH HAH. Oliko toi 15 euroa tarjous? No aika paljon arvostat Sonyn kameraa. Eiköhän tämä tullut selväksi, nyt. Eipä pidä ottaa niin tosisaan näitä juttuja.