Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

300 millisistä Nikkoreista

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana Mika85, 27 Huhtikuu 2016.

  1. Mika85

    Mika85 Active Member

    1 227
    21
    38
    Mielessä on pyörinyt 300/2.8 putken osto. Ikinä ei ole ollut varaa, mutta aloin miettimään että jos myisi 200-500 ja 70-200VR1 Nikkorit pois niin joko tuolla saisi jonkun mallin mikä olisi ostamisen arvoinen. Lisää rahaa ei oikeen olisi laittaa. Automaattitarkennus tarttis olla ja 2.8 valovoima. Mallejakin on miljoonaa; ruuvitarkenteista, AF-I, AF-S:ää heti useempia. Hinnoistakin olen ihan pihalla.

    Onko joku paremmin kärryillä ja valaisis vähän asiaa?

    Oma kuvaamiseni noilla teleillä on sellasta että melkeen hoitelis tolla yhdellä kolmisatasella ja jatkeella samat asiat mitä tolla 70-200 + 200-500 setillä kun AF olis vaan tarpeeksi nopee.

    Mitään mietteitä kellään?
     
  2. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 293
    529
    113
    Vs: 300 millisistä Nikkoreista

    Kantsuu pyytää joltain lainaksi, niin yleensä lyhyestikin kokeillessa itsellekin täsmentyy selkeämmin mitä haluaa. Noita voisi olla käytössä lehtitaloissa ja sporttikuvaajilla. Näillä hemmoilla on myös näkemystä usein muistakin putkista.
     
  3. Mika85

    Mika85 Active Member

    1 227
    21
    38
    Vs: 300 millisistä Nikkoreista

    No tietysti jos joku Oulun suunnalla lainaa niin mielellään kokeilen. Ei vaan ole sellasia kontakteja, tarttis varmaan kysellä vähän ympäriinsä.
     
  4. Vs: 300 millisistä Nikkoreista

    Moi

    AF-I malleissa kannattaa muistaa, että varaosien saanti on loppu. Ruuviversiosta sanotaan, että puskee värivirhettä digirungoissa. Mutta ei kokemusta.
    Minulla oli aiemmin AF-S kakkosversio, eli juuri VR:ää edeltävä. Aivan huippu optisesti. Kesti TC-17 jatkeen hyvin. Tommonen http://goo.gl/eD8DIx
    Möin pois ja kadun. Onnellinen ostaja löytyi täältä. Vieläköhän käytössä?
     
  5. JLN

    JLN Active Member

    4 099
    0
    36
    Vs: 300 millisistä Nikkoreista

    Miten olisi tuo uusi kätevän kokoinen 300/4 PF ? Mun mielestä hyvin houkutteleva lasi..
     
  6. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Vs: 300 millisistä Nikkoreista

    Muistaakseni Mikalla oli ollut se. Ilmeisesti jatkeen kanssa on nyt tarkoitus tuota 300mm miettiä.
     
  7. Mika85

    Mika85 Active Member

    1 227
    21
    38
    Vs: 300 millisistä Nikkoreista

    Mulla oli se 300/4 vanhempi malli. Hyvähän se oli mutta mieluummin laittas sen 2.8:sin. Oon blurrin taustan ystävä, aukko enemmän valoa muutenkin ja kestää jatketta eri tavalla. Tuplarinkin vois nakata ainakin voihin VR malleihin huoletta kuulemma. Pienestä on kiinni mutta tuo nelosaukko ei taida nyt tässä riittää.

    Vähän vaikuttas että se VR1 vois olla se ensimmäinen järkiostos. Riittäs kuvanlaatu jatkeisiin ja olis nopee tarkentaja. Hinta on siinä ja siinä että pystyykö.
     
  8. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Vs: 300 millisistä Nikkoreista

    Ainahan sen saa myytyä pois, jos homma ei lähde pyörimään. Hyviä kuvia kuitenkin olet ottanut noilla aiemmilla, joten siltä pohjalta tässä ei voi kuin kannustaa asian suhteen.
     
  9. Mika85

    Mika85 Active Member

    1 227
    21
    38
    Vs: 300 millisistä Nikkoreista

    Joo kyllä nuo myytyä saa. Pitää laittaa hautumaan. Ehkä tätä joutuu venyttämään vähän kun on muutama hääkuvaus tässä kesällä ja pitäs sinnekkin vähän lisää romua hankkia. Jos ei nyt joku hyvä tarjous ilmesty jostain...

    Kiitän. En minä sitä hae että saisin dramaattisesti parempia kuvia uusilla vehkeillä, tuskin ollenkaan. Vähän helpotusta elämään ja ainahan se on mukava kuvata uusilla vehkeillä, ei pääse mihinkään. Vähän on varusteurheilijan vikaa jostain tullut, aina saa uutta intoa kun saa uuden kamppeen käteen.