Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

OSTETAAN ...

Keskustelu osiossa 'Ostetaan' , aloittajana pmu, 19 Marraskuu 2008.

    Vs: 35mm m-summicron.

    Ai se jalusta ? joo mikäs se oli sun osoitteesi turussa,kun deletoin ton meilin kun luulin että tulet Joulukuun miittiin...
     
  1. Vs: 35mm m-summicron.

    Tässä olis Nokton/Superpan shotteja: 50mm 1,5 täys aukko ja 1/8 osa  aivan umpipimeessä. kehitys 400 asan mukaan. seuraavat on neukku 20mm ja metrossa 5,6 ja 1/30 sek
     
  2. Vs: 35mm m-summicron.

    Niin se canon vaihto meni silleen, että kun F1 tuli markkinoille, houkutteli Mervola mut vaihtaan. kaikki meni päittäin, senkun kannoin nikonit ja sain canonit tilalle. No kamera oli aika okei, sitten tuli reissu ympäri Euroopan, kun tulin himaan niin kaikki kuvat sisilian jälkeen mitkä oli otettu Canonilla ja laajiksella oli aivan puhki, ei mitään kuvaa ! Onneksi oli leica mukana, ja se pelasti tilanteen. Menin canon huoltoon suhteellisen vittuuntuneena. Vika oli se kummallinen himmenninväkänen joka siirsi aukkoarvon rungosta kameraan. Se oli pikkuisen taipunut ja kaikki kuvat täydellä reijällä. Kysyin oliko mun nikonit vielä myymättä, olihan ne ja palasin himaan nikoneitten kanssa. Toinen seikkailu oli kun tuo täyskoon digi canon tuli markkinoille. kaikki Pro kaverit sanoi että "ethän sä niin dinosaurus voi olla että kuvaat nikonilla" No kaikki autofocus nikonit ja linssit vaihdettiin canoniin, oliko se nyt D5 tai jotakin (aktiivista unohtamista). Joka kerta kun akku oli loppu ja se ladattiin ja laitettiin runkoon, tilttas softa, ainoa aika jonka runko tunsi oli 30 sekunttia... No kolme kertaa ladattiin softa huollossa, ja viimeisen kerran pyysin kirjoittamaan laskuun että kamera on kunnossa ja kävelin suoraan rajalalle, ja vaihdoin Nikonit tilalle- ja tällä kertaa paloi rahaa rutosti. Että se siitä p.s.   ei tuo 50mm nokton ole läheskään niin skarppi kuin 35mm  mutta ei se mitään, onhan sentään pienempi kun tuo monsteri Canon 50mm
    ja enkä mä oikeen enää lämpiä sille...(Eikä ole Biogon 21 niin hyvä kuin Nikkor 20mm 2,8, täytyy tosin skarpata silmämääräisesti leicassa)
     
  3. Jsaasta

    Jsaasta Ylläpidon jäsen

    1 709
    59
    48
    Vs: 35mm m-summicron.

    Oma Canon digipokkari oli 2 krt huollossa joka 10 kuvan jälkeen.. viellä kehtasivat sanoa että varmistaa et paristot oikein päin.. pari kennovikaista tullut aikaisemmin vastaan.. ammattipuolen Canoneissa mul ei oo ollu mitään.. Mut maku meni Canoneihin kun piti makuuttaa Jasilla aina 3vk.. Nikoneissa taidan pysyä.. ja Leicassa.. mun Leica M2 on kuulemma pmu:n vanha..
     
  4. Frank

    Frank Active Member

    7 249
    1
    38
    Vs: 35mm m-summicron.

    Heh heh... Ja arvaas missä se M4-P on? Tai kenen vanha on mun M4 (ja edellinen M4 joka mulla oli).

    Myykääs nyt miehelle Summicron, kovasti koitti jo mulle rahaa tarjota Jukan vanhasta, mutta enpä taida myydä.
     
  5. Jsaasta

    Jsaasta Ylläpidon jäsen

    1 709
    59
    48
    Vs: 35mm m-summicron.

    No OT:ksi menee osto pahasti jo.. Mä tyydyn mun Summiluxiin.. samanlainen joka oli juuri myydään palstalla myynnissä.. mutta Summicron on maineeltaan parempi..
     
  6. Frank

    Frank Active Member

    7 249
    1
    38
    Vs: 35mm m-summicron.

    Juu, jos tarkkuutta ja vääristymiä katsoo. Valovoimaa on tietty vaikea korvata. Makuasioita, eikä se ero himmennettynä taida suuri olla, jos muutenkaan.
     
  7. pmu

    pmu Well-Known Member

    2 052
    43
    48