Vs: Panodraama - XPAN tms. Nää on kyllä hienoja ja motivoivia, itte en omilla vehkeillä viittis samalla tapaa kyllä tehdä kun voin vaan ottaa 6x7:lla 55mm:llä kuvan ja rajata, mutta sen sijaan tuli mieleen että mulle saa tarjota toimivaa Horizonia joka on niitä 28mm linssillisiä versioita...
Vs: Panodraama - XPAN tms. Onhan se selvää, että pyörähtäväobjektiivinen panoraamakamera -esmes Horizon, Widelux tai Noblex- tekevät ihan erilaista jälkeä kuin viipaleeksi rajatusta ruudusta syntyvä kuva on.
Vs: Panodraama - XPAN tms. Niin ja mun ajatus oli että Horizonin 28mm linssi piirtelee 58mm pituiselle pätkällä paljon laajemman maailman kuin mun 55mm siihen vajaan 7 sentin mittaiselle pätkälle. Filmiäkin säästyy, tosin se on toissijaista kun kyse olis kuitenkin aika erikoiskäytöstä, eli ei sitä paljon hukkaan menis kuitenkaan.
Vs: Panodraama - XPAN tms. Eli ei ollut selvää -ilmeisesti. Horizonin kuvakulma vaakasuunnassa on 120 astetta. Jos saman kuvakulman haluaa viipalemenetelmällä niin opiskan polttoväli pitäisi olla kinovastaavuudeltaan lirpun alle 14mm. Silti jälki on erilaista.
Vs: Panodraama - XPAN tms. Ai niin, eipä tullut muuten mieleeni, että Mamiya 6:n, kuten muidenkin keskareiden, objektiivit ei varmaan pysty samoihin lpm-lukemiin ku (hyvät) kinarilinssit. Eli x-panilla tosiaan hyvin mahdollisesti voi tulla skarpimpaa jälkeä.
Vs: Panodraama - XPAN tms. Ostakees tuommoinen niin saahaan kuulla mimmone o. http://shop.lomography.com/widepan/widepanpro/
Vs: Panodraama - XPAN tms. Äh, tuo X-Panhan on nimenomaan keskikoon kamera. Vain rakennettu pysyvästi kinofilmiä käyttäväksi. T. K.
Vs: Panodraama - XPAN tms. EP:n ikkunassa oli yksi vaatimukset täyttävä tonnilla. Kunnosta en saanyt käsitystä hypistelemättä. Liike on seuraavan kerran auki 25.3. Nopeat syövät hitaat...
Vs: Panodraama - XPAN tms. Paitsi joo! Jos vaihdossa kelpaa Mamiya 6MF + 75/3.5 + kinopanoadapteri niin vaihto välirahan kera voisi kiinnostaa edelleen...
Vs: Panodraama - XPAN tms. MR-kamerassahan on ollu jo pidempään yks x-pan ykkönen. En muista millä linssillä, mutta taitaa lukea netissä. En oo kyllä 100% varma, onko se siellä vielä. Sinnehän on perinteisesti kannattanu viedä tavaraa vaihdossa, koska käteishinnat on yleensä kovempia.