Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

127 filmiä

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana Juke.K, 11 Maaliskuu 2014.

1. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113
    Vs: 127 filmiä

K-2.  Ei kovin korkea ikäraja!

Hyvä että tuli puola mukana.  Rullafilmisysteemihän siinä on, mutta toinenkin puola tarvittaisiin ja sitten filmin leikkaamista taustapapereineen. Aika hankalaksi menisi.

Eiköhän tuo Haajan ehdotus ole mielekkäin.  Eli kinofilkkaa antopuolelle ilman taustapaperia jne.  Jos kasetti ei mahdu, niin ei väkisin.  Tarvinneeko se edes puolaakaan.

Leveys on sama, perforointi ei ehkä haittaa, jos filmi kulkee vaan tarkasti.

2. Johannes

Johannes Well-Known Member

2 346
    302
    83

Luulen tuon laatikon päällä lukevan "with food" tarkoittavan "with hood", eli vastavalosuojan kera. Tyypillisen oloinen japanilainen kielivirhe.

3. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

hahhahahh....näin se varmasti on....Jaapanin ruokaa.

4. J.A.K.

J.A.K. Active Member

2 581
    22
    38

Sama sarjaa oli poliittinen keskustelu toimittajan ja japanilaisen kadunmiehen kanssa
    Toimittaja kysyi "When do you have election here?"
    johon saatiin vastaukseksi että "Plaktikally evli morning"

5. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Otin ja tein Jannen ehdotuksen mukaan. Laitoin pätkän kinofilkkaa sisään ja kävin kokeilemassa. Nyt se kuivuu. Äkkiseltään katsottuna kuvat näyttää liian hyviltä. Ilmeisesti pitää alkaa rakentamaan paperista ja toinen puola jos ei jostain löydy 35mm puolaa. Saa sillä tavoin noi tyhjät välit kuriin ja mahtuu enemmän kuvattavaa rullaan. Paljonkohan tossa Bold rullassa on kuvia?

Liitetyt tiedostot:

6. J.A.K.

J.A.K. Active Member

2 581
    22
    38

Voisiko antopuolana olla 35mm hylsyn sisällä oleva puola? Ottopuolaksi kameran mukana tullut puola.

7. pj.haaja

pj.haaja Well-Known Member

1 936
    46
    48

Kierrät vaan vähemmin nupista, niin menee välit paperin kohdalleen. Tuollaista väliä suunnilleen Yashicalla saan aikaan silloin kun käytän kinofilmiä siinä. Muutamia kertoja olen kyllä käärinyt sitä 127 puolalle taustapaperin kanssa jolloin välit on ok, mut helpompaa on välillä modata sitä 44A:ta kuin kääriä. Mä mittasin omassa Yashicassa, että 3/4 kierrosta riittää ettei ruudut mene päälekäin. Sitten teippasin nuppiin pienen kolmion teipistä jolloin pystyn hyvin katsomaan milloin olen sen verran kääntänyt. Nyt jää ruutujen väliin 5-7mm.

8. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Joo niin varmaan toimii jos käyttää pelkkää filmiä. Mutta jos on filmi sekä paperi luulis että pitää päädyt olla paremmin kiinni. Pitää jatkaa testailua.

9. 2014

2014

5
    0
    0

mirrored, lue kaikki viestisi taaksepäin ja syytä vasta sitten vastauksieni myötä. Voin laittaa kaikki esille, mutta onko selkärankaa myöntää virheesi?

10. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113

Esille?  Siellähän ne ovat.  ???

Mikä tässä on vaikeaa?  Vastauksessa numero 9 ensimmäinen osa käsittelee esille nostamaasi 126 kasettia.  Toinen osa eli jo toinen virke käsittelee Juken hankkiman kameran filmiä.

Vastauksessa 10 sekoilet täysiä ja puhut 127:sta, vaikken minä siitä puhunut ja silti moitit minut.

ed, lisäsin printscreenin.  Etkö näe kuinka myös AnselA ironisesti sanoo lipsahduksesta?  Että kellä lipsahti ja mitä.

Liitetyt tiedostot: