/ Rekisteröidy

Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

120 filmiä, mitä, mistä ja kuka kehittää?

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana markku55, 5 Joulukuu 2012.

1. pj.haaja

pj.haaja Well-Known Member

1 936
    46
    48
    Vs: 120 filmiä, mitä, mistä ja kuka kehittää?

Saksasta itsekin olen filmini tilannut, mutta macolta. Tosin ihan viimeeksi tilasin tuolta: Home | Freestyle Photographic Supplies Arista Edu Ultraa ISO 100 ja 400:sta, mutta eivät ole vielä saapuneet.

Huuto.netistä ostin isot satsit vanhentunutta Ferrania Solaris FGPlus 200 kino- ja APS-filmiä ihan kokeiluihin, lomographiin ja redscale kokeiluihin. Mukana tuli myöskin helkkaristi Fujin Nexia APS-filmiä, et värifilmistä ei ole pulaa. Varmaankin yhteensä 350 rullaa kyseisiä filmejä nyt varastossa.

Jos tuo Arista osoittautuu edes jotenkin kelvolliseksi tällaiselle aloittelijalle ja harrastelijalle, ni tilaan sitä tuolta rapakon takaa sitten lisääkin.

2. JarzaS

JarzaS Active Member

1 980
    0
    36

Minkäslaiset postikulut tuolta freestylephotolta, näyttäis olevan ainoita paikkoja missä vielä löytyis 127-rullaa efken 100:aa

3. Vs: 120 filmiä, mitä, mistä ja kuka kehittää?

Senkun katsot tuolta sivuilta "calculate shipping" kun olet valinnut tuotteet, ei se sen vaikeampaa ole.

4. JarzaS

JarzaS Active Member

1 980
    0
    36

Kiitos, enpäs ymmärtänyt tuolta asti penkoa, yritin vaan tavata noita toimitusehtoja ja sieltä toimitushinnoiittelusta..

5. Vs: 120 filmiä, mitä, mistä ja kuka kehittää?

Halvimmat toimituskulut Suomeen on kun tilaa noin 10 filmiä.
    Olen tilannut välillä 10-11 rll tri-x (arista premium 400) jolloin kulut on ollut 13.50$ (FIPS insured) ja saapunut alle kahdessa viikossa postiin noudettavaksi.

6. Kassuk

Kassuk Member

211
    0
    16

Eikä juuri enempää kannata tilatakkaan. Itse tilaan 10-15 rullaa samaista kerralla.

Tulliposti kiinnostuu, ja alv:n joutuu maksamaan jos tavaran arvo + postikulut yhteensä ylittävät summan, josta alv olisi tasan tai yli 10 euroa. Eli nelisenkymppiä tilaus voi maksaa. Freestyle ei tosin ole merkannut postikuluja proformaan, mikä on hyvä juttu. Tullin joutuu maksamaan yli 150 e tilauksissa.

Mulla on sukulaisia jenkeissä, ajattelin pyytää niitä postittamaan mulle pari bulkkirullaa arista premiumia seuraavaksi kun alkaa pakastin ammottaa tyhjyyttään.

7. JMies

JMies

550
    1
    0

Kiire tulee jos meinaa noilla määrillä ehtiä vielä tilata. Tullin tiedote aiheesta.

8. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36

Pyydä postittamaan äkkiä, voisivat näin joulun aikaan tulla tullin seulan läpi "lahjana" ;)

9. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 276
    47
    48

Huh huh. Taas sarjassa "Typerimpiä viranomaisten tekemiä päätöksiä, Top 3".

Suhteessa perimisestä aiheutuneisiin kustannuksiin tuollaisten rahamäärien periminen tuottaa enemmänkin tappiota kuin lisätuloja tälle valtiolle. Vaan mikäs siinä kunhan työllistetään (lisää) tullilaisia. :/

Oikea 'break even' lukema alvirajalle lieneekin 100 euron kieppeillä ellei enemmän, tuntien viranomaisten "tehokkuuden" kaupallisten prosessien optimoinnissa.

10. pioni

pioni

47
    0
    0

Viime viikolla tilasin Fomafotolta ja eilen kiltti postisetä kantoi paketin ihan kotiovelle saakka.  Fomalla tosiaan halpoja filkkoja ja erinomainen ja nopea palvelu.

..niin ja 120-filmirullilla 27 rullan erä kulkeutuu vielä tuolla halvemmalla postitusmaksulla. 

11. Johannes

Johannes Well-Known Member

2 346
    302
    83

Olen samaa mieltä. Pohjimmiltaan kyse taitaa olla Ahvenanmaalta manner-Suomeen suuntautuvan verottoman postimyynnin hillitsemisestä.

12. Vs: 120 filmiä, mitä, mistä ja kuka kehittää?

Eiköhän tää ole juuri tuon optimoinnin tulosta. Nyt kun on siirrytty netitssä omatoimisesti suoritettavaan tullaukseen, joka on saatu toimimaan ja nyt sitten tiputetaan tuota tullausrajaa.