Vs: 120 filmiä, mitä, mistä ja kuka kehittää? Niin, sematiikkaahan tämä on, mutta satunnaisesti ja vähän ja kokeilla ei ole sama kuin 30rll kuvata ja harva varmaan ostaa enää propack laatikoita filmiä?
Vs: 120 filmiä, mitä, mistä ja kuka kehittää? Saahan hyvää filkkaa pienemmissäkin annoksissa: http://www.telefoto.fi/tuote/480/3624/ilford-panf-50-120
Vs: 120 filmiä, mitä, mistä ja kuka kehittää? Niin julmaa kui totuus onkin, niin nyt markun pitää vain itse toimia, eikä kysellä. Kerrankin. Jää muuten pelkäksi kyselyksi. Ikuisesti. Tieto ja taito on tarjolla. Tavaraa saa. Siis toimintaan!
Vs: 120 filmiä, mitä, mistä ja kuka kehittää? Nyt tipahdin. Et kai meinaa että eniten on filmikuvaajia, jotka ostavat rullan kerrallaan? Mun mielestä ei voida puhua edes filmille kuvaamisesta, jos se on sitä että rulla kestää kuukauden. Miksei mieluummin suhtautuisi niin, että jos digin käyttöön menee (tai menisi) 1000€ vuodessa, saman voi laittaa surutta filmeihin ja kehityksiin. Jos 1000€ tuntuu suurelta, ajattelee sitten vaikka viittäsataa tai satasta. Siis ihan vain jo kalustokauppojansa vähänkään pidemmällä tähtäimellä mitä on tulluit tehtyä. Arvonalentumisineen.
Vs: 120 filmiä, mitä, mistä ja kuka kehittää? Todellakin kannattaa pieniä satseja ostaa Suomesta suoraan, Telefoton lisäksi myös Foto1 ja mikä se pulju Töölössä olikaan?
Vs: 120 filmiä, mitä, mistä ja kuka kehittää? Se, että olen päättänyt kokeilla ei vielä pidä sisällään ihmeempää määrää filmiä ja sitäkin satunnaisesti jos ja kun kuvausinto yllättää. Jos vanhat tavat ovat edelleen voimissaan, niin "kuvauskeikka" syönee 1-2 rullaa 120 filkkaa ja sitten "keikkojen" välillä voi mennä vaikka puoli vuotta jona aikana kuvaan normaalisti digillä. 120 koossa tehdyt kuvaukset on niitä "taiteellisia näkemyksiä" toteuttavaa, eli ei läheskään jokapäiväistä. Kaiken edellä kulkee vielä ne digitointikokemukset, huonoimmassa tapauksessa myyn KIÈVIT ja muut kamat pettyneenä systeemin toimimattomuuteen.
Vs: 120 filmiä, mitä, mistä ja kuka kehittää? Sinulta näitä filosofisia neuvoja satelee aina vaan, onneksi olen noista huolimatta saanut myös ihan niitä pyytämiänikin neuvoja, kiitos niitä antaneille.
Vs: 120 filmiä, mitä, mistä ja kuka kehittää? Ilmeisesti foorumin hakutoiminto ja google ovat vielä löytämättä... Tästä aiheesta äkkiä heittämällä löytyy vähintään 100 ketjua
Vs: 120 filmiä, mitä, mistä ja kuka kehittää? Nimimerkki jaahv viittasi varmaan Optotek:iin Töölön toria vastapäätä.
Vs: 120 filmiä, mitä, mistä ja kuka kehittää? Niin että ainakin kotimainen yritys jolle maksaa. Kuitenkin 6,30 x 5 = 31,5 noudettuna ja 26,95 kotiin.
Vs: 120 filmiä, mitä, mistä ja kuka kehittää? Telefoto on Optotekin ohella niitä suomalaisia yrityksiä, jotka vielä palvelevat asiakkaitaan.
Vs: 120 filmiä, mitä, mistä ja kuka kehittää? Tuolla toisella saitilla olen joskus yrittänyt käyttää hakua, mutta se ei toimi lainkaan, täällä en ole kokeillut. Sekä Googlen, että näiden saittien ongelmana onkin juuri tuo tiedon tulva, pistät simppelin hakusanan, niin saat miljoona vastausta ja jos pistät oikein yksityiskohtaisen, niin et saa mitään. Kun taas kysyy täällä omaan tarkoitukseen sopivia täsmäkysymyksiä, niin saa melko kivasti juuri kaipaamiaan vastauksia - no, saa kyllä sitten näitäkin joilla ei ole arvoa lainkaan, mutta se ei paljoa haittaa, paitsi että joskus pitää niihinkin kommentoida;-)
Vs: 120 filmiä, mitä, mistä ja kuka kehittää? Filosofia onkin se valokuvaamisen vaikein ja hauskin sarka Kommenttina tuossa edellä esittämääsi pohdintaan, että milloin ja kuinka usein kuvata filmille, sanoisin että kannattaa kuvata säännöllisesti. Vaikkei filmien kehittäminen ja skannaamisen olekaan mitään salatiedettä, niin kyllä senkin työnkulun saaminen kohdalleen muutaman harjoituksen vaatii. Muuten menee ihan tuheeraamiseksi, eikä hyvää rutiinia saavuta koskaan. Itse vedän kotioloissa keskarin esiin aina kun valo näyttää hyvältä. Reissulle varaan filmiä mukaan siten, että kehitettävää ja skannattavaa on varmasti tarpeeksi. Mikään ei harmita niin paljon kuin se ottamatta jäänyt kuva.
Vs: 120 filmiä, mitä, mistä ja kuka kehittää? Miksi itse pitäisi jotain tehdä? Se on aika eilistä että joku jotain itse tekisi. Edes ammattikuvaajat ei aina viitsi, edes itse kuvata. ;-)
Vs: 120 filmiä, mitä, mistä ja kuka kehittää? Täytyy myöntää, että sinun filosofian ymmärrän ja voin hyväksyäkin, joskus vaan ne tulee kohtaan jossa nille ei ole minun ajatusmaailmassani ns "tilausta". Sitä vastoin Quikeron filosofisista kirjoituksista ymmärrän korkeintaan puolet ja hyväksynnästä en uskalla sanoa mitään
Vs: 120 filmiä, mitä, mistä ja kuka kehittää? Filmiä olen ostanut pääosin jo mainitulta macolta www.macodirect.de ja juuri hain postista paketin fomalta www.fomafoto.com. Fomalta saa todella halvalla ihan kelvollista fomapan100:sta, mutta postii tuolta Norjasta on sitä luokkaa, että ihan rullaa paria ei kannata tilata. Alle kilon paketit tulee n.10€:llä, mutta sen yli kun mennään niin hinta pompsahtaa 40€on. Saattaa siihen kiloon kyllä aika monta rullaa mennä, jos pelkkää rullafilkkaa tilaa.
Vs: 120 filmiä, mitä, mistä ja kuka kehittää? Juuri kävin joululahjaostoksilla ja Helsingin Citycenterissä eli entisessä Asematunnelissa oli tuollainen liike: Kauppakeskus Citycenter - Liikkeet ja palvelut Siellä oli jotain filmiä myytävänä. Ainoa 120 koon filmi oli 400TX 7,60 euroa per rulla. Kinona löytyi 400TX, Provia, Acrosia ja jotain Ilfordia ainakin. Oisko Ilfordi kinona maksanut yli 8 euroa rulla. En kysynyt, että kehittävätkö.
Vs: 120 filmiä, mitä, mistä ja kuka kehittää? Mä olen asioinut tuolla juurikin 120-filkan suhteen koska myös kehittivät. Adox Sportia kun joskus olen ulkoiluttanut. V-MS
Vs: 120 filmiä, mitä, mistä ja kuka kehittää? Minäkin suosittelen Turun Kuva-Paijulaa värinegoille ja -dioille, MUTTA EN aidoille (ei-C-41) mustavalkofilmeille. Syy: ei sitä käsityönä tehdä sielläkään, eikä mustavalkofilmeille nyt vain ole olemassa mitään standardiprosessia. Filmihankinnoissa olen itse tukenut viime vuosina saksalaista Fotoimpexiä (Fotoimpex Berlin - Alles für die analoge Fotografie). Saksa on sen verran suuri markkina-alue, että se tarjonta siellä on ihan toista kuin Suomessa. Ja hinnat samoin.