Olis kohta taas tarvis saada filmiä ja kun SUomesta ei esim. Efkeä saa, niin pitää tilata Saksasta, Fotoimpexiltä saa myös muitakin mielenkiintoisia filmejä ja tarvikkeita ja litkuja. Joten, kysynkin nyt, ketkä olisivat kiinnostuneita kimppatilaukseen Fotoimpexiltä. Laittakaa vaikka minulle YV:ä tai s-postina jos on kiinostusta ja mitä halutaan tilata.
Sä oot nopee Sieltä sais myös sitä Ilfordin 3200:sta euron halvemmalla/rulla kuin kotomaasta. Ja mitä enemmän porukkaa/tilaus sitä vähemmän postikuluja/tuote. Tuotekataloogi -> Fotoimpex Berlin - Alles für die analoge Fotografie
Mutta eikös tuo Delta3200 ole Telefotossa yli euron halvempaa kuin Fotoimpexissä. Telefoton hinta 6,60 Fotoimpexin 7,70. Eipä silti, on tuolla kaikenlaista erikoista kamaa. Olen itse tilannut sieltä useasti vaikka mitä. Laakafilmin käyttäjille (jos niitä nyt täällä on) hyvänä vinkkinä Classic ECO 100 -filmi. Hullun halpaa. Minulla on sitä pakastin täynnä jo. Tällä hetkellä himottaisi hommata Adolight -kuumavalot.
Olet sekä oikeassa, että väärässä samaan aikaa Minä kun katsoin 120-filkkaa, niin se on euron halvempaa, varsinkin jos tilaa 10kpl satsin. Kinofilkka on kalliimpaa.
Lähetyskulut eivät sitten tee kuin 15 euroa (paitsi jos mukana on isohkoja papereita, joista lisähintaa). Eli kimppatilausta ei ehkä järkevä suorittaa jos tarvii jatkolähetellä lähetyksiä sitten suomenpäässä... Ihan vaan re-visited vinkkinä tämä.
Tämä on aivan totta, eli tarkennetaan, nyt vielä sen verran, että ne jotka asuvat sillä tavalla, että voivat hakea tavaransa minulta joko kotoa/töistä/Helsingin kameramafian miitissä. Itse siis asun Helsingissä (Mosassa eli Tapanilassa) ja duunissa olen Pitäjämäellä.
OK. Selväksi tuli. PS. Minulla on 10 rullan paketti 120-koon EFKE25-filmiä jouten. Jos kova tarvis tai kiire jollakulla, niin myyn ne fotoimpexin hinnoilla + postikulut. On liian paljon filkkaa varastossa, ettei ehdi kaikkea kuvatakaan.
Sanotaan nyt vaikka, että otetaan tilauksia vastaan viikko eli, ensi viikon pe on vika päivä ilmoittaa, ja sitten tehdään tilaus.
Sun pitää suositella mulle parhaat filkat kameroihini 3, 4 sekä tuleva nro 5 ja sit oon salee mukana tilauksessa. Nyt on niin laho pää ettei tajua taas mitään. Mistään.
Ainakin voin suositella noita Efken 25 ja 50 asan silmejä, sit on tietty toi Ilfordin 3200. Mieli tekis ostaa kokeeks jotain ortokromaattista filmiä ja jotain eksoottisempaa filmiä kuten Infrapunaa. Tai sitten kokeilla jotain Classic filmiä... Mitäs kokoa sais olla, laitetaanko 120 vai 135 filmiä ; )
Yks millä on hyvä tutustua mustavalkokuvauksen maailmaan on nuo Agfan APX:t. Itse käytin aika paljon TMaxeja 135-koossa, mutta nykyään on laiskottanut värikehite-MV:n verren, joten 400CN:ää ja Ilfordin XP2:ta on MV:t... ja tuota APX:ää, kun tuo paikallisen liikkeen kaveri kehittelee itelleenkin, niin tekee samalla munkin rullat jos vien sinne.
Ja vielä lisäksi, jos Lontoo taipuu niin lähe jokaisen valmistajan sivuilta löytyy aika paljon dataa filmeistä... Esimerkiksi muutama tutumpi: Ilford Fuji Kodak Agfa
Ei mun pakastimesta kovin äkkiä ) Mulle jäi sellainen käsitys, että niitä vielä saa aika hyvin ja onko niin että esim joitain filmejä tuotetaan vieläkn ?
Nimenomaan 120-koossa.... Ei mulla oo enää ollenkaan 135-filkkaa... tai no on tuo Pentax, muttei oo filmiä siihen =)