Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

OSTETAAN ............

Keskustelu osiossa 'Ostetaan' , aloittajana pmu, 27 Lokakuu 2015.

1. pmu

pmu Well-Known Member

2 052
    44
    48
  2. markku55

markku55 Active Member

Vs: Pentacon Six TL -runko

Näiden vanhojen runkojen osalta on pakko kertoa omakohtaisia tilanteita. Jos joku on runkonsa kunnostuttanut, eli teettänyt sille CLA:n (Cleaning, Lubricating ja Adjusting), niin rungon hinta on vähintään kolminkertainen. Hyvin siistin rungon saatat saada satasella, mutta CLA maksaa vähintään 200+€.
    Tämä on vanhojen runkojen hinnoittelussa melkoinen dilemma, jos olet myymässä siistiä runkoa, mutta et ota riskiä, että joku maksaisi siitä 300+€ teetettyäsi siihen CLA:n, niin myyt sitä siinä kunnossa kuin se on ja silloin ajat on käytännössä aina vääriä johtuen vanhojen voiteluaineiden tahmaisuudesta.
    Minulla on myynnissä tuollainen siisti runko TL etsimen kanssa, olen hankkinut siihen jopa sovitteen KIiev'in TL etsimelle (maksoi satasen) ja Kiev'in etsinkin on olemassa, samoin olen hankkinut tuohon paremman (lue= kirkkaamman) tähyslasin tarkennuksen helpottamiseksi, mutta jo nuo parannukset tekee rungolle lisää hintaa sen 200€ ja CLA on vielä tekemättä.
    Laseja löytyy myös, hyviä sellaisia, mutta et ilmeisesti ole hakemassa noin kallista settiä, joten jääköön kehuminen tähän.
    Kunhan sanoin, että halvalla et täysin kunnossa olevaa runkoa tule saamaan, ja muista, että se Pentaconin TL etsin on melkoisen pimeä surkimus jonka valotusmittari mitä ilmeisimmin ei toimi sekään.
    Mekanismit on paremmin tehtyjä kuin Kiev'in, mutta se ei takaa toimivuutta vanhoissa rungoissa.