Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

110 filmin kehittäminen

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana Kumpunen, 3 Kesäkuu 2016.

1. Kumpunen

Kumpunen Member

121
    3
    18
    Vinkkejä ja kokemuksia haetaan:

tekisi mieli koettaa kuvaamista miniformaatissa
    Kamera ja filmiäkin löytyy, mutta kehittäminen ja skannaus on vielä ratkaisematta.

Löytyisikö keltään spiraalia johon 110 filmin saa rullattua? Spiraalin modaus voisi myös tulla kyseeseen.

Skannerin filmipidikettä pitäisi myös virittää, jotta saan filmin digitoitua. Skanneri on Epsonin v600 (sitä on nyt turha haukkua, se vain sattuu mulla olemaan). Kamera on Agfamatic Pocket 4000.

2. Schind

Schind Member

493
    1
    18
    Vs: 110 filmin kehittäminen

Myin omat 110mm-spiraalini juuri pois tällä foorumilla, eikä ole kokemusta kehittämisestä. Mutta pääkaupunkiseudulla Sellon kirjastossa 3D-tulostuksen ollessa asiakkaille ilmaista, itse varmaan modaisin tätä tai jotakin vastaavaa mallia:
    http://www.thingiverse.com/thing:1573904

3. Jari_S

Jari_S Well-Known Member

3 497
    720
    113
    Vs: 110 filmin kehittäminen

Eikös tuo 110-filmi ole 16 mm leveää? Jos on, niin sittenhän sille sopii vaikkapa Minoltan omalle 16 mm kameramallistolleen valmistama filmien kehityspurkki, jollaisen itse ostin jokin aika sitten muutamalla eurolla eBay:sta. Myös neuvostoliiton aikaisia Lomo-merkkisiä purkkeja 16 mm filmille näkyy olevan tarjolla, joskin ne eivät välttämättä ole hinnaltaan aivan edullisia.

Ko. filmikoon skannauksesta ei ole meikäläisellä kokemusta, itse kun olen omista 16 mm filmeistäni tehnyt vain paperivedoksia perinteisillä menetelmillä.