Vs: 11 merkittävintä kinopeilijärkkäriä Kieltämättä hyvä lista, itte oon kuvannut seuraavilla: Contaflex (faijan zeissin top malli aikanaan) Asahi pentax (mun eka oma kamera leican kanssa), Nikon F joka mulla on edelleen (ja pysyy) canon (mikäs se nyt olikaan, kai F1-aivan perseestä). sit laittaisin kyllä listaan F3 joka on kai eniten käytetty Pro workhorse ja F6 joka on sarjansa viimeinen- hintaansa nähden uskomattoman hyvä kamera. Canoneista saan välittömästi ihottumaa...
Vs: 11 merkittävintä kinopeilijärkkäriä ´ et ole ainoa, jo pelkkä hihnan koskettaminen kutittaa ja tekee pahaa, saatikka,että se olisi kaulalla... T Jukka
Vs: 11 merkittävintä kinopeilijärkkäriä Jukka, Olisi kiva nähdä Contaflex-kuviasi vaikka tässä säikeessä. Itse olen kuvaillut Contaflex III:lla Tessar 2,8/50:llä sekä Pro-Tessar 35/3,2 ja 115/4 -objektiiveilla. Jälki on maukasta ja jotenkin erilaista. T. Kerkko.
Vs: 11 merkittävintä kinopeilijärkkäriä Ettei vaan olisi hyvää Zeissin laatua 1950-luvulta? Juuri siksi contaflex oli aikanaan myydyin 35mm kamera Euroopassa, ihan totta, ei uskoisi kun Zeissin hintoja katselee; Contaflex IV maksoi 1957 vain 1160 euroa, että ihan joka miehen kamerahan se oli....
Vs: 11 merkittävintä kinopeilijärkkäriä Jos vielä palaa parhaisiin typeriin innovaatioihin, niin eiköhän APS-filkka järkkäreillä ole paikkansa listalla. Nikon Pronea, Canonilla oli jokin.??....näitä oli vielä lisääkin ??? Aivan luonnollista että kukaan ei muistanut näitä sillä eihän arvonsa tunteva harrastaja kuvaa tälläisella ;-)
Vs: 11 merkittävintä kinopeilijärkkäriä Tuskinpa, kun kyseessä on kinokoon lista. "it is slightly smaller than 135 size" http://www.google.fi/search?hl=fi&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Afi%3Aofficial&hs=CUT&q=APS+film+size&btnG=Haku&meta=&aq=f&oq= Lieköhän APS:n vähäisen käytön suhteen kyse sentään mistään arvokkuudesta, vaan ehkä mieluummin yksinkertaisesti siitä, mitä filmejä oli tarjolla, minkälaisia järjestelmiä, ja varsinkin: mitä etua valokuvaaja, harrastelijakaan, saavuttaisi sillä vakiintuneeseen kinoon verraten.
Vs: 11 merkittävintä kinopeilijärkkäriä Taidat olla väärässä ketjussa? se on tuo toinen , jossa niitä kamalimpia haetaan.
Vs: 11 merkittävintä kinopeilijärkkäriä Pahoittelut väärään ketjuun ja aamurähmäisin silmin kommentoinnista. Poistuu nöyrästi takavasemmalle hän.
Vs: 11 merkittävintä kinopeilijärkkäriä Oi Voi, kävi just niinku ei ois pitäny: Kaikki noi, samaten kun alkupään loven kannet, oli tehty ennen mun armeija ( ja Tilkka) seikkailuja, kun olin intissä, mun kämpässä asui yks frendi joka ei hoitanu vuokria vaan sai lemput. kaapeista lensi roskikseen kaikki, kledjut ja negat ja printit ( "ku ei oo mun kamoja").. kansista mulla on divareista ostetut versiot... kameralehden ny.m. kuvat on lehdistä reproja. näin vaan kävi !