Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

100mm R-leican lasin hintamaailma?

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana jaahv, 24 Joulukuu 2009.

    .
     
  1. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Vs: 100mm R-leican lasin hintamaailma?

    Tuo voisi olla oikein helppo tsekata ebaysta.  Mikä siinä niin viehättää.  (kysymysmerkki ja vähän muutakin hukassa vieraalla koneella)

    Itse huusin  ebayssa 100mm makron palkeella. Palje ja objektiivi alle 200 ja ne on kuin uusia. Siis sellainen objektiivi joka toimii vain palkeen kanssa. Eikä mitään apoja , ainakaan nimessä. Mutta näin käy aina joskus huutokaupoissa.  Se on työtä myös kärkkyä niitä pitkään.  Tosin nyt on koko Leica kalusto hieman vaakalaudalla, kun ei ole tullut kuvattua ja Nikoneihin vierellä on sentään vanha rakas suhde ja tuntuu että Leicat on ainoastaan sijoituksia eikä niillä kukaan muukaan kuvaa.  Voisi tulla käytön jälkiä piruvie.  Jos myydä paukauttaisi kaikki Leicat pois... niin kevenisi fiilis. 


    edit.  toisaalta juuri tuo palje on parasta Leicaa. En myy!  Pakko varmaan jättää sekä Nikonia että Leicaa, ja myydä pari päällekkäistä objektiivia niistä...
     
  2. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Vs: 100mm R-leican lasin hintamaailma?

    olen tullut siihen tulokseen, että paras kinari on keksitty, mutta se on valitettavasti yhteensovittamaton järjestelmä:  Leica R8 tai R9 ja Nikkor objektiivit.  ;D  Hymiöstä huolimatta olen tosissani.

    Kerrottakoon että mustaherukkaviini on tässä AIKA vahvana mukana, mutta en tuota kuitenkaan nyt keksinyt.  :D
     
  3. Vs: 100mm R-leican lasin hintamaailma?

    .
     
  4. Vs: 100mm R-leican lasin hintamaailma?

    Olen hankkinut Leica R laseja Leicashopista Itävallasta mielestäni erittäin kilpailukykyiseen hintaan verrattuna esim eBay tarjontaan. 28mm 2.8 elmarit, 50f2 summicron ja 90mm f2 summicron toimivat loistavasti Canonin 5D- ja 1DMkIII rungoilla. Ei mitään riskiä peilin juuttumisesta kuten esim. Zeiss Distagon 28mm -linssillä on 5D:n kanssa.
     
  5. Vs: 100mm R-leican lasin hintamaailma?

    Myin yhen Leica R 100mm obiskan noin 1400euroon viime vuoden puolessa välissä. Se oli tosin Nikoniin konvertoitu.
     
  6. Vs: 100mm R-leican lasin hintamaailma?

    Nettiä selillessani olen pannut merkille että mainitun objektiivin hinta käytettynä liikkuu noin 850:n ja 1600:n euron välillä. Kapineen kunto, ikä ja myyjä vaikuttavat lopulliseen hintaan.

    Tikkis