Tunnelma ja näkemys eläimestä on kaunis. Tekniikka tukee sitä, sävyineen ja epäterävyysalueineen. Matkatoverimme.
[QUOTE="Katija, post: 954477, member: 58532"Tulevaisuudessa hevosten kuvaaminen kiinnostaa enemmän.[/QUOTE] Orimattilassa asuvana hevosia on tullut kuvattua aika paljon. Mutta en ole ollut kovin tyytyväinen omiin otoksiini, joissa hevonen on kokonaan kuvassa. Yhtä poikkeusta lukuunottamatta. Sen sijaan näitä lähikuviin olen ollut tyytyväinen.
Orimattilassa asuvana hevosia on tullut kuvattua aika paljon. Mutta en ole ollut kovin tyytyväinen omiin otoksiini, joissa hevonen on kokonaan kuvassa. Yhtä poikkeusta lukuunottamatta. Sen sijaan näitä lähikuviin olen ollut tyytyväinen. katso liitettä 278722 [/QUOTE] Kaunis kuva
Luulin, että tuolla Google kuvissa olisi ollut albumi 2010 Lowlands Cup -näyttelystä, jossa olin kehässä toisena valokuvaajana, vaan eipä ollut. Tässä kuitenkin siellä vanhojen orien championiksi valittu heppa poseeraamaan asetettuna. Topi
Ensimmäisessä 5D mallissa on nykypäivän mittapuulla sen verran heikko tarkennus ja sarjakuvausnopeus, että jättäisin väliin. Sen sijaan tuo 5D III on kohtuullinen , jos saa hyvään hintaan. Canon 5D Mark III : Specifications and Opinions | JuzaPhoto 5D alkaa olemaan lähes antiikkia tässä genressä, sitä on valmistettu 2005-2008 ja 5D III 2012-2016.
Anteeksi suora puheeni, minua häiritsee kuvan hämäryys, voi olla että vika kännykässä mistä katson. Näyttää myös vähän että hevosen turpa jää tummaan taustaan, tämäkin voi johtua kännykästäni Mutta on kyllä kaunis hevonen
Hevonen on suosittu objekti mutta ei lainkaan helppo. (kuunnellaan myös kappale "valokuvaaminen on helppoa")
Näyttää että jossain hallissa kuvattu ja silloin valo harvemmin on kovin kaksinen ja ko. kuvassa hevonen juuri väärinpäin valoon nähden, valo osuu hevosen selkään. Myös kuvaajan olisi pitänyt olla noin 50-90 astetta vastapäivään, jos olisi parhaan mahdollisen valon/kuvan saanut.
Kyllä. Joskus yritin maneesissa kuvata liikkuvaa hevosta, ei mun pelit ja vehkeet toiminut ollenkaa, haastavia olosuhteita.
Alivalottunut noin aukon verran, koska kohteena on valkoinen hevonen, eikä keskiharmaa, jollaiseksi kamera on hevosen määrittänyt, johtuen siitä kohdasta johon on tarkennettu. Eli olisi pitänyt joko valottaa aukon veran ylöspäin korjaten tai korjailla RAW kuvaa jälkikäteen saman aukon verran (suunnilleen), koska kohde valotusmittarin mielestä asetetaan keskiharmaaksi ja valkoinen ei sitä ole. Tämä käy kaikilla kameroilla ja kaikilla objektiiveilla, ellei kuvaaja sitä huomioi etukäteen tai jälkikäteen, että mistä kohdasta valon määrittää. Valotusmittari ei tiedä mitä sen eteen tuodaan, sille oletus on keskiharmaa.
Kuvankäsittely ilmeisesti tekemättä, kun taustasta näkee että kuva myös reippaasti vinossa. Tuossa oma versioni kuvasta, ensimmäisessä käytetty yhtä ohjelmaa ja toisessa kahta eri ohjelmaa, alin orkkis, mutta ei kuvasta saa mitään huippua, kun se vähäinen valo vaan tulee väärästä suunnasta.
Joo, tuo oli maneesissa. Olin luvannut kirjoittaa tuosta näyttelystä jutun The Arabian Magazineen ja oletin vielä paikalle mennessäni, että näyttely olisi ollut ulkona, mutta se olikin hämärässä maneesissa, vaikka sää olisi sallinut ulkonakin olemisen. Vanha D2x oli kovilla. Valoa vähän, herkkyys tapissa, taustat ovat mitä ovat, nopeat tilanteet eikä tilaa valita parasta paikkaa tai kuvakulmaa kun siinä on koko ajan kaikenlaista tuomaria sun muuta joutavaa porukkaa häärimässä hevosen ympärillä. Topi
Ei varmasti helppo keikka. Eikä ollut tarkoitus tässä arvostella sen enempää sun taitoja, ehkä saada perspektiiviä mihin mikäkin kamera pystyy
Onko tällaisissa tapahtumissa tai ylipäätään hevosia kuvatessa mahdollista käyttää salamaa, vai säikkyisikö hevoset tätä ja hommasta tulisi ehkä vaarallista ? Ihan kohtuullista kuvaa kuitenkin, kun ottaa huomioon rungon iän (valmistettu 2004-2006) ja croppi (APC-S) ja max. herkkyys vaatimaton 3200, eikä mpixeleitä kuin 12,2. On se tosin ollut noin 5000$ runko ja Suomessa tod. näk. lähellä 6000€:a, eli kallis runko tuohon aikaan.
Valaistuksen osalta on toinenkin näkökulma. Ylhäältä tuleva vastavalo muotoilee kohdetta paljon paremmin kuin kameran suunnasta tuleva valo, joka enemmänkin latistaa. Vastavalo tuo pyöreyttä ja kolmiulotteisuutta kohteeseen. Tuo vaalennus yllä korjasi sitä yleisen harmauden vaikutelmaa paljon; ehkä vielä parempi olisi vaalennus vain polleen ja tausta entiselleen. Kontrasti taustaan nähden nostaisi pääkohdetta kivasti esille.
On se näinkin, mutta tässä olisi auttanut jo paljon, jos kuvakulma hevoseen olisi ollut saman verran etuviistosta kun nyt se on hieman takaviistosta. Nyt se hevosen tumma turpa jää hevosen omaan varjoon ja ehkä myös vasemmalla olevan henkilön tai henkilöiden varjoon.