Osaisiko joku kertoa mistä mahtaisi saada ostettua M39 sovitekupin, niin että saisi El-nikkor 50 2.8 suurennuskone objektiivin Opemus 5 kiinni?
Vs: M39 sovitekupppi Opemukseen? Enpäs nyt osaa lausua suoraan mikä liike olisi oiva, mutta joka tapauksessa kannattaa huomioida, ettei Opemuksen kuuppa käy Nikkorin N-versiolle.
Vs: M39 sovitekupppi Opemukseen? www.fotoimpex.de kuulemma myy tommosia. Nikkor N:stä mä en tiä mitään.
Vs: M39 sovitekupppi Opemukseen? Mulla on El-Nikkorin 75mm N-versio, jolle kyllä Opemus 5a:n kuuppa käy. Eikö 50mm N:lle tosiaan käy sama kuuppa?
Vs: M39 sovitekupppi Opemukseen? Käy ja eikäy. Jos sen laittaa oikeinpäin 50-miliselle, eli objektiivi sisäpuolele, niin ei mahu. Mutta jos laittaa 75-millisen asentoon, eli ulkopuolelle niin toki mahtuu, mikä estäisi...
Vs: M39 sovitekupppi Opemukseen? Ostin itse ihan Suomesta n. vuosi sitten, mutta kun ei sitten tule mieleen niin millään, mikä oli se firma...Telefoto...Foto Hertell...vai mikä juutas se oli. Kuitin olen tietysti jo hävittänyt.
Vs: M39 sovitekupppi Opemukseen? Tilaa suoraan Meoptalta. Niillä oli niitä ainakin pari vuotta sitten varastossa kun ite tarvitsin. Lähetin vaan meiliä ja maksoin IBAN:illa Maksoi muistaakseni alle kympin postikuluineen ja tuli tosi nopeesti. Meoptan sivuilla on lista yhteystiedoista (http://www.meopta.cz/index.php?id=169). Ostin huuto.netin kautta Opemus V:n ja Anaret-S 105mm lasin. Siellä paketissa oli sitten osat noin puoleentoista Opemukseen, kaks 23.5mm kierteistä 50 millistä Anarettia, se 39mm kierteinen 105 millinen, yks 23.5mm kuppi ja yks täysin väärän kokonen 39mm kuppi. Se on aika paljon isompi halkasijaltaan, ehkä isompaan Opemukseen tjs.