^ Teollisuuskuvat ovat aina kivoja. Tuohon aikaan Wärtsilän telakka oli varsin omavarainen. Laivan rungon lisäksi hehän valmistivat itse moottorit, suuren osan sisutuksesta esim. omassa puusepäntehtaassaan, ja olipa heillä jopa oma köysitehdaskin. Lisäksi Wärtsilällä oli Turussa aikanaan Suomen suurin ammattikoulu, joka valtion tuella koulutti suoritustason laivanrakentajia.
Parempi nimi kuvalle olisi tietysti Wärtsilä Meriteollisuus, tähän aikaan oli Valmetin ja Wärtsilän telakat yhdistyneet, ainakin Wikipedian mukaan kyyti oli melko kylmää.
^ Jaha, kuva ei ollutkaan ihan niin vanha kuin kuvittelin. Juu, tuon Meriteollisuuden lyhyen historian aikaan ko. telakka ei välttämättä ollut erityisen miellyttävä työpaikka. Omat kommenttini koskivat lähinnä 1970-lukua, jolloin yhtiöllä meni varsin hyvin. Tuolloin Wärtsilän Turun telakka oli Suomen suurin työpaikka. Telakalla työskenteli silloin kuulemma 5 300 työntekijää.