Ambulanssi -mallinen Volvo oli mukava kohtuullisen isolle koiralle. Sen -mm- muistan Volvoistamme. "Volvo — they're boxy but they're good."
Ekat olivat siinä 15 v aiemmin Ameriikan mailla. Chevrolet Corvair Monza Syder Turbo -62 ja joku Oldsmobilekin.
Tää olis kans kiva: https://www1.garaget.org/archive/34/33542/29165/29165-253763.jpg Yhden kerran olen nähnyt luonnossa.
Väittäisin kyllä että on kuvan kaltaiset vanteet, en tosin tiedä onko nuo Volvo vanteet tai sitten eivät ole Volvon orkkis vanteet ollenkaan, koska kuvassa näkyy lunta vaikka pask... onkin, niin voi olla talvirengas aikaa ja siinä mielessä jotkin tarvike vanteet. Väitän myös että tuon peltivanteen pullistuma mikä on pulttien ulkopuolella näkyisi kuvassa.
Isäukolla oli 1971-1996 pelkkiä 140- ja 240-sarjojen Volleja, ja niinpä sitä tuli luettua kaikki esitteet & Volvo-Viestit kovin tarkkaan. Omassa ammatillisessa urassakin nuo minä-pyörin svenskitraktorit näytteli vahvaa roolia, joten jotain on vielä muistissakin aiheesta. Tuossa se oikea GT-vanne jota Virgoksi nykyisin nimitellään.
Meillä oli faijalla molemmat peräjälkeen työsuhdekinnereinä täällä päässä silloin 80-luvun alussa. En tiedä saiko R-sarjalaisesta verotuksessa mitään hyötyä, mutta Stockmannin Sierroissa oli alhainen verotusarvo. Volvon pointti oli se punahehkuiseksi asti ahtava isopesäinen ahdin, jossa hukkaportti aukeili tai jätti aukeamatta miten sattui. Fordin vetovoima perustui matalaan verotusarvoon. Mitään muuta hyvää sanottavaa siitä ei ole. Fordissa oli lisäksi viripakettia tiukemmat nokat ja tuplakurkkukaasari tjsp en tarkkaan muista kaikkea, mutta muuten se oli aivan perusmalli. Molemmat olivat aivan älyttömiä turboviiveeltään ja ford erityisesti siltä rykäisyltä, kun sitä tehoa alkoi tulla takapyörille. Muutenhan siinä perus 1,3-litraisessa ei ollut vääntöä alkuunkaan, vaan kierroksilla piti lähteä liikkeellä, ettei kardaani hakkaa.
No joo, onhan jenkkejä varmaan ollut lisäksi sekä mekaanisella että remmiahtimella, mutta niitä ei täällä juuri näkynyt muuta kuin Amerikan illoissa.
Tiettävästi ainakin yksi BMW 2002 Turbo on tuotu Suomeenkin niistä reilusta puolestatoista tuhannesta autosta, joita aikanaan valmistettiin ennen noita Volvon ja Saabin turboja. Tekniikan Maailma Muokkaus: Artikkelin kommentissa oli näemmä tieto, että BMW 2002 Turboja oli tullut peräti kaksi autoa Suomeen ja ovat edelleen tallessa.
Vasemmanpuoleinen on Kossilan Liikenteen Kutter. Ja Kossilalla oli ainoastaan Volvoja, alusta lienee siis B58. Tuo toinen taitaa olla Ajokki, alustasta ei tietoa.