Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Eduskuntatalo

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana paraneva, 11 Syyskuu 2021.

  1. Johannes

    Johannes Well-Known Member

    2 346
    302
    83
    Katson olevani 1970-1980-lukujen vaihteen Volvojen kokemusasiantuntija tässä asiassa.
     
    Mirrored tykkää tästä.
  2. Est

    Est Well-Known Member

    16 797
    1 711
    113
    Ambulanssi -mallinen Volvo oli mukava kohtuullisen isolle koiralle.
    Sen -mm- muistan Volvoistamme.


    "Volvo — they're boxy but they're good."
     
  3. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 323
    2 992
    113
    Ekat olivat siinä 15 v aiemmin Ameriikan mailla. Chevrolet Corvair Monza Syder Turbo -62 ja joku Oldsmobilekin.
     
  4. Johannes

    Johannes Well-Known Member

    2 346
    302
    83
  5. rarehanu

    rarehanu Active Member

    510
    125
    43
    Väittäisin kyllä että on kuvan kaltaiset vanteet, en tosin tiedä onko nuo Volvo vanteet tai sitten eivät ole Volvon orkkis vanteet ollenkaan, koska kuvassa näkyy lunta vaikka pask... onkin, niin voi olla talvirengas aikaa ja siinä mielessä jotkin tarvike vanteet.
    Väitän myös että tuon peltivanteen pullistuma mikä on pulttien ulkopuolella näkyisi kuvassa.
    upload_2021-9-14_17-48-19.jpeg
     
    Viimeksi muokattu: 14 Syyskuu 2021
  6. cedricfan

    cedricfan Well-Known Member

    954
    428
    63
    Isäukolla oli 1971-1996 pelkkiä 140- ja 240-sarjojen Volleja, ja niinpä sitä tuli luettua kaikki esitteet & Volvo-Viestit kovin tarkkaan. Omassa ammatillisessa urassakin nuo minä-pyörin svenskitraktorit näytteli vahvaa roolia, joten jotain on vielä muistissakin aiheesta.

    [​IMG]
    Tuossa se oikea GT-vanne jota Virgoksi nykyisin nimitellään.
     
  7. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 143
    496
    83
    Meillä oli faijalla molemmat peräjälkeen työsuhdekinnereinä täällä päässä silloin 80-luvun alussa. En tiedä saiko R-sarjalaisesta verotuksessa mitään hyötyä, mutta Stockmannin Sierroissa oli alhainen verotusarvo. Volvon pointti oli se punahehkuiseksi asti ahtava isopesäinen ahdin, jossa hukkaportti aukeili tai jätti aukeamatta miten sattui. Fordin vetovoima perustui matalaan verotusarvoon. Mitään muuta hyvää sanottavaa siitä ei ole. Fordissa oli lisäksi viripakettia tiukemmat nokat ja tuplakurkkukaasari tjsp en tarkkaan muista kaikkea, mutta muuten se oli aivan perusmalli. Molemmat olivat aivan älyttömiä turboviiveeltään ja ford erityisesti siltä rykäisyltä, kun sitä tehoa alkoi tulla takapyörille. Muutenhan siinä perus 1,3-litraisessa ei ollut vääntöä alkuunkaan, vaan kierroksilla piti lähteä liikkeellä, ettei kardaani hakkaa.
     
  8. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 143
    496
    83
    No joo, onhan jenkkejä varmaan ollut lisäksi sekä mekaanisella että remmiahtimella, mutta niitä ei täällä juuri näkynyt muuta kuin Amerikan illoissa.
     
  9. Vinski

    Vinski Well-Known Member

    4 157
    335
    83
    Tiettävästi ainakin yksi BMW 2002 Turbo on tuotu Suomeenkin niistä reilusta puolestatoista tuhannesta autosta, joita aikanaan valmistettiin ennen noita Volvon ja Saabin turboja.

    Tekniikan Maailma

    Muokkaus: Artikkelin kommentissa oli näemmä tieto, että BMW 2002 Turboja oli tullut peräti kaksi autoa Suomeen ja ovat edelleen tallessa.
     
    Viimeksi muokattu: 14 Syyskuu 2021
    niffe tykkää tästä.
  10. Johannes

    Johannes Well-Known Member

    2 346
    302
    83
    Kyllä joo, mutta täysin erilainen kuin kuvassa esiintyvä peltivanne.
     
  11. oka

    oka Well-Known Member

    413
    1 088
    93
    Vasemmanpuoleinen on Kossilan Liikenteen Kutter. Ja Kossilalla oli ainoastaan Volvoja, alusta lienee siis B58. Tuo toinen taitaa olla Ajokki, alustasta ei tietoa. :)
     
    SakkeM ja canonmk4 tykkäävät tästä.