Ei sillä, etteikö Pauliltakin löytyisi tuoreempaa kuvaa. Silti havaintoja kymmenen vuoden takaa. Pakettiauto-Volvo-joku näistä kotteroista-Volvo-Mersu paraatipaikalla-Hummeri ja tyyliin sopiva Hummeri-kuski. 15003964.jpg (1920×766) (aijaa.com)
Jos ei muuta, niin siitä voidaan päätellä, että Volvo voi olla mallia 760. Tulivat kauppaan helmikuussa...
Tyypilliset Volvon peltivanteet, joiden keskiössä pienet kapselit: https://www.spare-parts.dk/umbraco/ImageGen.ashx?image=/media/1627810/volvo 1206278.jpg&width=800
Juu, ei olekaan. 700-sarjan puskurit ulottuivat pyöräkoteloon asti sivuilla, ja tuossahan niin ei ole. Ajankohta vain mahdollistaisi senkin.
Minusta nimenomaan Virgot eikä tämmöiset: Tai ainakin mahdollisesti. Tässä vielä Virgot (alumiinia, maineikkaat vahvat, alunperin kai turbomallien vakiona): 1975 Volvo 245 DL Screenshot
Näkeehän ton jo sokea kepillään, ettei ole 700 sarjaa, kun takimmainen sivulasi on paljon kapeampi 700 sarjassa.
Sykähdyttävä sensaatio... Onko Eduskuntatalon edessä seissyt, silloin joskus, TURBO?! Tämä vaatii nyt syvempää ja persuteellisempaa tutkimista.
Ne olivat ensimmäisiä ahdettuja henkilöautoja vapaastihengittävien aikakaudella. R-sarjalainen 244 GLE ei eronnut päällepäin tavallisesta mallista muuten kuin em. aluvanteilla ja keskikonsolissa olevalla ahtopainemittarilla. Hintaa oli sitten jonkin verran enemmän ja huoltokuluja syntyi aivan toisella tavalla.
Oli noita Volvo R-Sportin turboja jo 1977. Saab turbot taisivat olla ensin sarjavalmistuksessa, mutta Volvoa sai R-Sportin turbolla, aluvanteilla ja lasketulla alustalla erikoistilauksena.
liittyy Eduskuntaan jossain mielessä, 80 luvun puolivälissä tulivat Ford Sierra 1.3 Stockmann Turbot, saatiin pikkukaakista enemmän tehoja, hinta/veroluokka yrityskäytössä oli edullinen.
Ei oo Virgot Kun tarkkaan katsoo niin ymmärtää. Miks joku voi niin luulla on -tavallaan- ymmärrettävää sekin. Mut ei oo... Näissä asioissa ei voi olla kyllin nipo. On kovasti tärkeitä... Volvo.