jep, minunkin mielestä Saabin takana on Volvo, ja bussin edessä oleva perä, vastasin Saab, mutta takalyhdyt ei täsmää Saabiin?
muistan joskus 70 luvun puolivälissä oli Tekniikan Maailmassa, kilpailu automerkkien tunnistamisesta, olisiko ollut n.100 merkkiä joku yksityis kohdan kuva, kyllä siihen tuli osallistuttua,ainakin viikon puliveivasin ja vastasin, muistaakseni noin viisi merkkiä meni pieleen, oli siellä muutama 100% vastauskin, kaikkeen sitä tuli osallistuttua??!!! niin kuin nytkin.
Joskus 70-luvulla autot olivatkin vielä tunnistettavissa, sen verran erilaisia muotoiluja oli. Jotain Miniä tai Ford Angliaa ei mitenkään voinut sekoittaa muihin. Nykyisin on tusinan verran melko identtisiä autoja, joitten merkki ainakin myyntiä varten on eri. Tosin, eri markkina-alueilla niitä saatetaan myydä eri kauppanimellä. Onko muuten joku ajellut vaikkapa Toyotan malleilla Avalon, Century, Altis, Levin, Allion, Etios, Mirai, Vios, Agya, Glanza, Passo, Izoa, Fortuner, Harrier, Venza, Raize, Wildlander, Rush, Tundra, Sequoia, Alphard, Vellfire, Avanza, Calya, Innova, Noah, Voxy, Esquire, Roomy, Sienna, Sienta, Granace, Probox, Townace, Tacoma, Coms, Copen, Pixis, Sora tai JPN. Toyotaa kaikki, kummiskin.
No niin onkin 505 eikä Bluebird. Tankin paikkakin paljastaa joka oli 79-83 mallissa toisella puolen. Vähän on japseja. No eipä sen puoleen, mullakaan ei ole koskaan ollut.
en vänkää ei ole Saab 90, 90 mallista puttuu kyljen ritilä, 90 mallissa takalyhty sijoittuu myös sivuun ja bensatankin luukku, mitkä puutuu kuvassa olevalta perältä.
Toi takarivin "Volvo" kiusaa. Se ei ole 760/740 koska C-pilarin ikkuna ei stemmaa. 244 ja joku kun vielä guuglaa, koska ikkunanpuitteet oli kiiltävät, mutta c-pilarin ylosan kolmiomallinen peite poistunut, niin saa aika tarkkaan haarukoitua.
700 sarjalainen mullekin tuli ekana mieleen mutta edellä jo mietittiin että noin 10 vuotta tulevaisuudessa. Kuitenkin nyt huomaan että ne jo 1982 ilmestyivät. Ja oliko Paraneva aivan varma kuvan vuosista... Se on parkissa niin että voi hyvinkin olla kansanedustajan tai ylipäätään paremman luokan pirssi odottavine kuljettajineen. Kenties spesiaalivarustein jolloin yksityiskohdat hämäävät.
On kyllä liian suhruiset ja pienet takalyhdyt että meiläläisen silmillä pystyisi erottamaan 244 vs 264.
Joo kyllä tämä pitää jättää avoimeksi. Tarpeeksi lähellä ollaan varmasti. Vihjeenpoikanen olisi nuo peltivanteet mutta menee sitten todennäköisyyksiin enemmän kuin varmoihin tunnusmerkkeihin. Vai onko nuo sittenkin alut, Virgot? Ei riitä resoluutio, antaa olla.
Se meni näemmä Volvolla noiden 240-sarjan autojen mallimerkintöjen kanssa niin, että vuoteen 1983 asti olivat käytössä mallimerkinnät 242, 244 ja 245 ovien määrän mukaan ja siitä eteenpäin kaikki oli pelkästään 240:siä.
Sanoisin, että perän perusteella ei oikein voi erottaa Volvon 244 ja 264 malleja toisistaan. Lampuissa on pieni ero, mutta kuvan perusteella ei se erotu. Lisäksi on hyvä muistaa, että Volvoja koottiin eri markkinoille eri puolilla maailmaa kaiketi seitsemässä eri tehtaassa ja kuudessa maassa, ja varustelutasot (ja vaikkapa lamppujen mallit) vaihtelivat. Muuttoautoja tuli sieltä sun täältä matkatyöläisten ja YK-miesten mukana kuitenkin aika paljon. Just nyt noilla kulmilla saattoi olla parkissa jonkun diplomaatin Vinku-Intiasta uittama Volvokin.