Eka ja vika ovat mielestäni jees. Tuosta tokasta en oikein välitä. Tuo potrettien otto paikkaa katsomalla näyttäisi luonnistuvan oikein hyvin sinulta.
Pidän myös keskimmäisestä. Mies on kuin unohtunut muilta. Jäänyt vain rapulle tuijottamaan roskia vedessä, aivan kuin haluaisi kerätä paskat pois kellumasta "roskapussiin" joka on hänen vierellään. Lokki tuntuu olevan kaverin ainoa ymmärtäjä..
No jos selitetään tota keskimmäistä vähän, kun kuva on lirpun pieni niin kaveri kalastaa matoongella Koleraaltaasta Kauppatorilla Helsingissä. Ei siinä sen kummallisempaa ole. Koitin vähän nimellä johdatella.
Tulkinta tuli mieleen myös minulla, mutta kovasti tehoja vie nuo miehen lähellä seisoskelevat ihmiset, eli mielummin voisi olla niin, että kaikki ovat kävelemässä ohi. Nyt vääjäämättä seisomaan jääneiden jalkojen omistajat tuntuvat minusta huomioivan miehen olemassaolon - vaikka vain sen kummemmin tiedostamatta - eikä heilläkään tunnu kiire olevan (kiireettömyys on mielestäni taas olennainen osa miehen olemusta). Kontrasti miehen ja muiden ihmisten välillä ei siis mielestäni ole täysin riittävä. Edit: aloin kirjoittamaan tätä ennen kuin edellinen viesti oli julkaistu, eli sitä en siis ehtinyt lukemaan.
Lirpun verran (Oskun terminologiaa lainatakseni), kun olisit siirtynyt vasemmalle, niin olisi Mikon pään saanut sijoitettua niin, että valoisa puoli kasvoista olisi tullut tummalle taustalle ja tummempi puoli valoisalle taustalle.. Jolloin henkilönä Mikko olisi korostunut vielä lisää. Varjo/valo kuitenkin kaunista ja toimivaa mallissa. Pidin jokaisesta, ei sen puoleen, mutta Mikon kuvasta tuli eniten sanottavaa mieleen. Keskimmäisessä huomiota vie veden roskat aika tavalla, en osannut päättää edes sitä kumpi oli pääkohde, vesi, mies vai lokki? Kuitenkin kuvana mielenkiintoinen, rajaus tekee jännitettä rajulla katkaisulla yläpuolelta, jopa yllättäen positiivisesti..
Siinä tapauksessa kommentit keskittyisivät siihen, että "päästä kasvaa puu". Näin on parempi mielestäni.
Totta tuokin, mutta taustalla ei ole mitään sellaista, mitä ei voisi aukkoa kasvattamalla pehmentää sumeaksi, tai jälkikäteen blurrata, jolloin ehdottamani toimenpide tuottaisi vain värieroa, joka korostaisi paremmin ääriviivoja..
Tuo keskimmäinen on kyllä aika makee, jotenkin ihmiset taustalla tuovat tarinan miehen ympärille. Värimaailma kuin toisesta maailmasta. Kaunis syvyys vaikutelma ja elämän maku.
Viimeinen on upoea, kaunis ja ahdistava josain syystä. Ihan offtopic, eikös pyysat ole housut, Kävisikö stiflat paremmin
Paitsi mallin taakse piilotettu puun lehvien lävitse näkynyt kirkkaan punaisena iltaauringossa loimottava japanilainen pikkuauto, joka olisi tosiaan tuonut kaipaamaasi värieroa =D Mutta hyvä huomio, pidän mielessä. Aukon valitsin näppituntumalla siten, että malli on terävä varpaan kärjistä kasvoihin, se osui nappiin, koska penkin selkänoja on jo doffin ulkopuolella. Kamerahan on mittaetsinkamera, joten lopullista syväterävyyttä ei näe ennenkuin dialta. Kiitos kommenteista tähän asti kaikille! Kiitos Rdahl aiheellisesta oikaisusta. Näin käy, kun pikkukaupinkilaissiirtolainen yrittävää esittää kaupunkilaista
Pyysat kyl kuulostaa pahasti samalta kuin byysat. Mut en menis lasten kenkiä kutsumaan stifloiks, skloboiks tai blääkiks. Kyl ne on popot vaan. Ja jos säet skönää skotsaa ni mä hiffaan sua fönariin!