Nyt on mielenkiintoinen: Canon RF 18-45mm IS STM I don’t know if this is for full-frame, or perhaps a kit lens for an APS-C RF camera. These are a few of the RF lenses coming in 2021 [CR2] Voipi hyvin olla, ettei Canoninkaan mielestä kroppi ole vielä historiaa. Hyvin jaksaa porskuttaa.
Totta tuokin, kyllähän joku EF 50/1.2 L on aika käytetty varsinkin hääkuvauksessa, vaikkei sekään ole täydellä aukolla terävää nähnytkään. Toisella puolella taas joku Fujin GFX100 terävillä laseillaan kyllä piirtää mallin ihosta pienimmätkin mustapäät, mikä ei välttämättä ole erityisen mairittelevaa.
Canon EOS M6 Mark II kameran 32,5 megapikseliä tarkoittaa laskurin mukaan tätä: Diffraction Limits Extinction Resolution f/6 Digital Camera Diffraction – Resolution, Color & Micro-Contrast Eli kaikki nämä liian pimeitä: Canon EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS STM Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM Canon EF-M 55-200mm f/4.5-6.3 IS STM
Ei voi kuvata jos kaikkea ei saada irti. Hankalaksi meni valotukset. Ei nappaa. Ei nappaa taaskaan! Kuunnellaanpa Dylania välillä. When I Paint My Masterpiece - Wikipedia when i paint my masterpiece lyrics - Google-haku
Sinänsä arvostaisin, jos tämä ketju pysyisi speksien kuukkeloinnin sijaan alkuperäisessä aiheessaan; eli pohdinnassa niiden speksien käytännön implikaatioista siihen lopputulokseen, eli valokuvaan. Mieluusti tietysti esimerkkien kera, kuten avauksessani, jos mahdollista. Ihan siltä varalta, että joku aloitteleva markettijärkkärin omistaja kamerasta murehtimisen sijaan veisi sen kameransa lenkille ja käyttäisi sitä käyttötarkoitukseensa. Kamerat on vähän niinkö koiria, niitä pitää ulkoiluttaa säännöllisesti.
Objektiivia EF-M 18-45mm f/2.8-4 IS STM Canon EF-M Lens Roadmap: Five New EF-M Lenses Coming Next 24 Months odotellessa.
Selittäiskö joku mulle mitä järkeä on 100-300mm f/5.6-8 putkessa? Noilla spekseilla siitä saa varmaan aika pienikokoisen, mutta siinä se onkin? Luontokuvaajana valintani ei näillä uusilla putkilla tule edellenkään olemaan Canon. Omasta mielestäni joku samalainen 70-350mm F/4.5-6.3 kuin Sonylla olisi parempi vaihtoehto. En ikimaailmassa tulisi toimeen F8 aukolla 300mm:ssä.
Canon EF-M 100mm f/2 voisi olla kiva Patent: Canon RF 85mm f/1.8 Macro, Canon RF 100mm f/2.8 & Canon EF-M 100mm f/2
Tässä lisää vettä myllyyn: Sigma will also announce the new 16/30/56mm F1.4 DC DN lenses! Sigma will also announce the new 16/30/56mm F1.4 DC DN lenses! – L mount system camera rumors and news kroppikenno elää ja voi hyvin
Oletko taas vaihtanut kalustoa (Nikon D3300 + 18-55mm), oletan kuitenkin että löytyy huomattavasti kalliimpaa kalustoa? Jospa sä kertoisit miksi ei löydy vain muutaman satasen settiä, kun se riittäisi hyvin. Täälläkin tod. näk. hyvin harvalta vakio kirjoittelijalta löytyy tuota settiä ja jos löytyy niin se ei ole ainoa, vaan on varasetin varasetin varasetti.
Toisaalta asiahan on niin, että kun mennään pienempään kennokokoon, tarvitaan myös lyhyempi etäisyys linssiltä kennolle. Lens Mount Flange Focal Distance Camera Format Canon EF-M-mount 18.00 mm APS-C Canon RF mount 20.00 mm 24X36 mm / APS-C Guide to Understanding Flange Focal Distance Tästä syystä Canon EF-M mount voi olla viisaampi valinta lyhyellä polttovälillä kuin Canon RF APS-C kennolla. Pitkällä polttovälillä RF luulisi olevan parempi.
Näissä spekuloinneissa voisi olla jotain tolkkua, jos niillä olisi joku kiinnekohta todelliseen elämään, samoin voisi hieman auttaa, jos liikenne olisi kaksisuuntaista, nyt tämä on linkkien jakoa joihin tulee yleensä joku hämmästelevä. kommentti tai toteamus joka kumotaan seuraavassa linkkijaossa.
voisiko tuossa olla yksi osoitus lisää kroppikennon potentiaalista: RED DSMC2 BRAIN HELIUM 8K S35 DSMC2 BRAIN The Redwoods | Shot on Epic-W with HELIUM 8K S35 Sensor 8K HDR
Jutuistasi päätellen tuntuu olevan usein tarvetta vaihtaa kalustoa, se tässä vaan ihmetyttää miksi nää sun jutut on niin ristiriidassa keskenään, jos kerta tollasella parin satasen setillä nyt sitten pärjää. Itse ei ole tarvinnut merkkiä ikinä vaihtaa, lasit tosin vuosien myötä lisääntyy ja jotain tulee joskus poiskin myytyä. Itseltäkin löytyy myös vanha croppi 40D valmistettu vuosina -07-08 ja 10,1 mpix, mutta kun on tarvetta esim. 17mm ja 24mm TS-E laseille tai 500/600mm telelle jatkeen kanssa, niin ei sillä pelkällä cropilla pärjää, ne kun ei ole enää 17mm ja 24mm cropissa. 40D:llä saa sopivalla lasilla erittäin miellyttäviä mv ja väri potretteja, mutta ei se kaikkeen kuvaukseen hyvin sovellu, siksi noita digirunkoja onkin 4 kpl (10-50mpix) ja niistä vain yksi on croppi tällä hetkellä.
Mitä mahdat digikuva81 tarkoittaa kroppikennolla elokuvakameroista puhuttaessa? 35 mm formaatteja on vaikka kuinka paljon, ja alkuperäinen n. 18 × 24 mm.