Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Ukko -Pekka

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana -jf, 18 Syyskuu 2017.

  1. -jf

    -jf

    17
    0
    1
     

    Liitetyt tiedostot:

  2. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    23 208
    3 521
    113
    Nykyisiin päästörajoituksiin noita ei taitaisi saada edes Volkswagenin insinööri...
     
  3. Vinski

    Vinski Well-Known Member

    4 329
    403
    83
    Hiiltä tosiaan kuluu vajaa puolitoista tonnia sataa kilometriä kohti. Jalanjälki on yhtä kiskoa.
     
  4. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 779
    749
    113

    No ei siinä taida kuitenkaan noxeja ja rikkiä niin tulla kuin dieseleissä? Ei ainakaan kuin valtamerilaivoissa. Parit linkit: http://www.fordclub.fi/foorumi/viewtopic.php?f=2&t=53303&p=272899#p272899

    Mielellä vaihtaisin VR:n tavarajunien dieselit puunsavuun ainakin kokeeksi. Hangonradan vieressä tässä asun. Tuollainen mustempi savu saattaa toki kieliä ideaalia epäpuhtaammasta palamisesta myös puunpoltolssa.

    Varsin hyvät kuvat. Ensimmäisestä en kuitenkaan pidä ollenkaan... se on tuo perspektiivi.
     
  5. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    23 208
    3 521
    113
    Kivihiilessä on rikkiä jopa 10 %. Dieselissä taitaa vaatimus olla nykyisin 0,1%. Ero on siis jopa 100-kertainen.
     
  6. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 779
    749
    113
    Täällä olen pari kertaa nähnyt höyryveturin tänä vuonna. Halkoja oli.

    Mistä tiedätte että tuossa on kivihiiltä palamassa?
     
  7. kebax

    kebax Well-Known Member

    11 240
    211
    63
    --
     
    Viimeksi muokattu: 21 Maaliskuu 2019
  8. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 779
    749
    113
    Jaa Halosta? Vai kopelointia? Vain pari tyyppiäkö?
     
  9. -jf

    -jf

    17
    0
    1
    Kivihiiltä poltetaan,paitsi vaunuissa on puilla lämpiävät kaminat.
    Ei mulle nyt oiken aukea nuo aikaisemmat viestit näiden museojunien päästöistä. Näitä taitaa peräti kolme olla Suomessa liikenteessä joista yksi polttaa halkoja.Kyllä se Suomi nyt nokeentuu kun näillä ajetaan, ja miten mahtaa olla sukupuolikiintiöt henkilökunnan osalta.
    Meijän muija kävi tänään kampaajalla vuoden -86 corollalla. Paljonko mahtoi päästä ilmaan partikkeileita.
     
  10. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    23 208
    3 521
    113
    Aikoinaan matkusteltiin vakituisesti höyryveturin vetämillä junilla. Asustelinkin radan varressa, ja hanget olivat talvella noessa noin puoli kilometriä radan kahden puolen. (Puhumattakaan mamman pyykeistä narulla...).
     
  11. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 453
    563
    113
    Auton päästöistä syntyy puolet valmistusvaiheessa, joten eiköhän vanhalla ajamisen voi myös nähdä lisäpäästöjen välttelynä ;) ja aivan oikein, sukupuolikiintiöt näyttäisivät olevan osa tätä samaa "distractionia", jolla meitä hämmennetään...
     
  12. jaska26

    jaska26 Active Member

    425
    136
    43
    Kuvista viimeinen teki minuun vahvimman vaikutuksen. Siinä näkyy sitä uhkuvaa voimaa, jota upea savu mukavasti symboloi, ja myös nopeuspotentiaalia, joka on ko. veturimallille ominaista. Liikettä korostaa alkutalven matalalta paistava auinko valaisten aukeampaa paikkaa, josta juna on syöksymässä metsän hämärään.
     
  13. -jf

    -jf

    17
    0
    1
    Kiitos palautteista. Viimeisessä kuvassa kävi tuuri. Aurinko tuli pilven takaa noin 5 min. ennen junan saapumista. Kuva on Uudenkaupungin radalta joka on vielä ilman sähköistystä, ei ole johtimet ja pylväät haittaamassa kuvaamista.
     
  14. JPu

    JPu Well-Known Member

    5 476
    219
    63
    toka vikassa kuvassa näkyy aika hyvin mitä piipusta tulee...vesihöyryä. melkein on metrin läpinäkyvää, kahdessa ekassa ei ole ehkä vielä kunnolla lämmin tai juuri lisätty puuta/hiiliä ja palaminen ei ole vielä kunnolla käynnissä. Muistaakseni juuri tuon junan pesään ne nakkeli halkoja, eikä hiiltä kun sillä viimeksi matkustelin.

    Ai niin, editoidaanpas se olennainen: Hienoja nuo kaikki ovat!