Vs: Adox CHS 100 II-versio ? Aivan. Tällä hetkellä kehitteenä on pääasiassa XTOL, joka asettaa omat rajoitteensa kuvalle ja kehitykselle, mutta tämä saattaa muuttua jahka pääsen kokeilemaan 510-Pyroa. Rodinalia olen jo kokeillut kinokoossa enemmänkin, ja ihan ennakoitavaa jälkeä olen silläkin saanut. Loppujen lopuksi kannattaa valita se kehite-filmikombo, jolla haluamansa tuloksen saa yksinkertaisimmin, vaikka aina kannattaa kokeilla itselleen tavanomaisesta poikkeavia yhdistelmiä. XTOL-kehitteessä tällä filmillä tulee laajoja harmaita alueita, eli ongelma ei niinkään ole kokonaiskontrastissa vaan keskisävyissä. Rodinalin uskoisi puristavan keskisävyjä hieman kokoon. Muistaakseni Mirko Adoxilta on sanonut, että filmi olisi ortopankromaattinen, eli toisinsanoen vähemmän herkkä punaiselle. Jostain olen myös kuullut, että se olisi myös yleisesti laajemmin herkistetty (lukuunottamatta punaista), mutta tästä en voi olla varma.
Vs: Adox CHS 100 II-versio ? Niin että meinaat Rodinalin tuottavan enemmän S-käyrän kuin X-Tol. Liitteenä yksi FP4:n käyrä ja Trixin käyriä eri kehitysajoilla TMax kehitteellä. http://www.ilfordphoto.com/aboutus/page.asp?n=74&t=Characteristics+%28Science%29 http://motion.kodak.com/motion/uploadedFiles/US_plugins_acrobat_en_motion_newsletters_filmEss_06_Characteristics_of_Film.pdf CHS:n resiprookkivirhe näyttää muuten olevan huomioitava jo parilla sekunnilla. http://www.adox.de/Technical_Informations/TA_CHS100II_EN.pdf