Vs: Päivän :-( Pojan perhe (5 henkeä) viettää parhaillaan laatuaikaa Frankfurtin lentokentällä. Saksalaisia lentäjiä kuulemma harmittaa, kun eivät ehkä jatkossa pääsekään eläkkeelle 55-vuotiaina. Saas nähdä, vaivautuuko joku lentämään Suomeen ennen pääsiäistä....
Vs: Päivän :-( Tietokone on alkanut temppuilemaan... eli hajoamaan. Edellinen kesti noin reilun 3 vuotta ja tää nykyinen 3½ vuotta ollu käytössä. Onkohan nämä ajastettu hajoamaan...
Vs: Päivän :-( Outoa sähläämistä http://www.ruokala.net/uutiset/internetin-suositut-alkoholikaupat-keskeyttivat-toimitukset-suomeen/1427790965229
Vs: Päivän :-( Minäkin ihmettelen kuinka valtiolla on varaa vaarantaa koko ulkomaankauppa. Kyseessä on noin 200 Arctic Shippingille töitä tekevästä henkilöstä, joihin valtio suhtautuu erilailla kuin muihin merimiehiin. Kummallista. Miksi pitää pyrkiä kasvattamaan epätasa-arvoa näin räikeillä ja vahingollisilla toimilla? Nyt työntekijät eivät pyydä muuta kuin samanlaista kohtelua, kuin mitä alalla sovelletaan muilla työnantajilla.
Vs: Päivän :-( Niin, sillähän ei ole merkitystä että myös rahtiliikenne laitetaan jäihin kahdeksan hengen työsopimusneuvotteluiden vuoksi. Asioita voidaan esittää monella eri tavalla ja unohtaa myös samalla joitakin oleellisia asioita
Vs: Päivän :-( Ymmärrän hyvin sen, että AS:n työntekijät pyrkivät saamaan sopimuksen yleissitovaksi (kyse siis muuten ei ole työnantajan puolelta epätasa-arvon _kasvattamisesta_ koska aiempi sopimus ei ole ollut yleissitova). Samalla pidän kohtuuttomana tukilakkoja joilla olennainen osa ulkomaankaupasta pysäytetään.
Vs: Päivän :-( Tässä on malliesimerkki kun asiassa on kaksi puolta. Nyt on lopulta kyse siitä, kummalle on kansantalouden hoito tärkeämpää, Valtiolle vai Merimiesunionille. Merimiesunionin perustehtävä on jäsenten edunvalvonta...
Vs: Päivän :-( Tokihan ne Merimiesunionissa näkee ulkomaankaupan kasvun. Ykköspaikan tilaisuus edunvalvonnalle.
Vs: Päivän :-( Kaikki viittaa siihen, että Tulli tekee jotain hämärähommia ja myyräntyötä taustalla. Eivät ne muuten keskeyttäisi toimituksia.
Vs: Päivän :-( Eiköhän tuolta osin vastuu ole sillä osapuolella, joka on alkuperäisestä kiistasta tehnyt koko kansantaloutta koskevan.
Vs: Päivän :-( Jep, ja tietty näinä aikoina vielä VM:stä tuskin kehoitellaan relaksoimaan valvontaa. Mutta kaiken kaikkiaan kovin lapsellista touhua tuo kansalaisten pelottelu.
Vs: Päivän :-( Ilmeisesti pelottelevat ulkomaisia toimittajiakin mielivaltaisella toiminnalla kulissien takana. Jos Suomi olisi sivistys- ja oikeusvaltio, Tullin virkamiehet olisivat jo pantu viralta kunnon henkilökohtaisten korvausvaateiden saattelemina. Se autoverosotkun loputon jatkuminenkin on osin todennäköisesti seurausta Tullin henkilökohtaisista päähänpinttymistä. Muutaman surullisen hahmon ritarin sotaa EU:n lainsäädäntötuulimyllyjä vastaan.
Vs: Päivän :-( Autoverosotkuun en osaa ottaa kantaa mutta uskoisin että tuo nettikauppapelottelu tulee kyllä ylemmmästä portaasta ellei VM:stä asti. Täytyypä kysellä kaverilta, on TH:ssa töissä suht vastuullisessa asemassa.
Vs: Päivän :-( Ei sekään tietysti ole poissuljettua, että kyseessä olisi Hetemäen "takkuutus"-liiga. Silloin autoveroja puolusteli vain joku TH:n edustaja, mutta VM on toki suurin hyötyjä, kun liian kalliita autoja myydään ja valtio saa virheellisesti ekstraa jokaisen ylisuuren kauppahinnan alvista ja myyntivoiton verotuksen yhteydessä.
Vs: Päivän :-( Tietämättä vielä, mikä oli lopputulos, huomautan, että tuostahan ei ollut kysymys. Asiana on yleissitovuus, siis koskeeko työehtosopimus muitakin samaa työtä tekeviä, siis muille työnantajille. Jos ei, niin tiedämme hyvin, että kokoomuksen talousnerot haaveilevat myyvänsä Arctian esim. nigerialaiselle varustamolle, jolta sitten ostetaan palvelut - ja joka noudattaa nigerialaista työehtosopimusta. (Noin ykisinkertaistetusti ilmaistuna.... ) (Mallihan on koeteltu ja jollekin osapuolelle edulliseksi havaittu esim. Yleisradion tekniikan osalta - siitähän on kait jo maksettu vuokria kolme kertaa myyntihinnan verran.)