Filminä oli APX satasta mikä todellakaan ei ole lempifilmiäni. Lisäksi siitä oli päiväys mennyt ohi neljä vuotta sitten: siis hyvä koefilmi. Adonal / Rodinal 1+100 60 minuuttia, kaksi varovaista pyöräytystä puolen tunnin kohdalla. Nämä ovat suoria skanneja, minun silmiini jälki on ihan mukavaa. Viimeinen kuva on otettu märän tuulilasin läpi, se on siksi noin kummallinen.
Vs: Ensimmäinen semistandi Näin juuri. Ajattelin tästä lähtien kyllä tehdä kaiken mustavalkoisen näin Saa nähdä mitä Fp4+:sta vielä saakaan aikaiseksi...
Vs: Ensimmäinen semistandi Oletko kokeillut pelkkää ständi-kehitystä jossa varovainen 30s. alku liikutus? Jos skannaat kaikki mv-negat niin loivuus on vain hyvästä.
Vs: Ensimmäinen semistandi Jep, olen nykyään siirtynyt pelkkään ständiin. Ensin kostutus pelkällä vedellä, sitten puoli minuuttia huljuttelua Adonal / Rodinal 1+100, tunnin kuluttua sitten keskeytys ja kiinnitys. Huoletonta hommaa ja kuten sanoit jälki on juuri sopivaa skannattavaksi. Suosittelen.
Vs: Ensimmäinen semistandi En, mutta kun syyshämärät tulevat niin todella voisi kokeilla. Onko sinulla kokemusta?
Vs: Ensimmäinen semistandi Olen valottanut muutaman trix rullafilmin iso 3200 mukaan, mutta en vielä kehittänyt. Massive devissä on ohjeita, muistaakseni lähinnä semistand aikoja tuollaiselle prässäykselle ja Flicr:ssä on paljonkin kokeiltu mm. rodinalia + trix 3200 standinä (kiinnostavia ovat etenkin Lynn P. Millerin kokemukset).
Vs: Ensimmäinen semistandi Standit on kyllä käteviä kun ei vaan muista millä valolla on filmin sutinu. Itse käytän nykyään acurol+rodinal sekoitetta jos standaan.
Vs: Ensimmäinen semistandi Ständäillessä kannattaa kiinnittää erityistä huomiota kohtiin, joissa kontrastierot ovat suuret. Tällaisiin kohtiin tulee haloa jos neste purkissa liikkuu vähänkin esim. lämpötilaerojen takia. Eli ihan satavarma konsti ständäys ei ole.