Vs: Kuvaajan autokalusto Kitkalukolla tms. luistonestolla (Mersu tms) pääsee kyllä vallan hyvin liikkeelle. Yksipyörävedolla sitten on syytä pitää kanget ja lapiot matkassa, hiekkasäkeistä puhumattakaan.
Vs: Kuvaajan autokalusto Olihan se neliveto ihan plussaa, mutta kun on persaukinen, niin ei ollut varaa ostaa silloin kun tuon nykyisen hankin.
Vs: Kuvaajan autokalusto Jos puhutaan KUVAAJAN autokalustosta, niin hyvyys riippuu siitä mitä kuvataan. Toki ajettavuus ja mitä kuvauspaikalle menemiseen tarvitaan kuuluu myös asiaan. Assari pitää mahtua mukaan. Itselle on tärkeää että on iso erillinen helposti lastattava tavaratila, johon saa kaikki tarvittavat kamat helposti sisälle, mulle se on pakettiauto, ei mikään farkku. Auton muut ominaisuudet on sitten toinen juttu, jos tarvitsee perheautoa niin todennäköisesti pitää olla enempi istumapaikkoja.
Vs: Kuvaajan autokalusto Juu, eikä noita vanhanaikaisia takavetoja kieltää tarvitse, vain poistaa vaarantamasta muuta likennettä.
Vs: Kuvaajan autokalusto Kyllä niillä kesäaikana hyvällä tiellä jotenkin pääsee liikkumaan. Nuorison käsiin niitä tietenkään ei pidä antaa, siitä on vakuutusyhtiöillä tilastotietoa.
Vs: Kuvaajan autokalusto Honda miehenä voin sitten tarvittaessa auttaa jumiin jääneitä..mainoksen malliin. Oli auto mikä hyvänsä niin ei se onnettomuusriski ole siitä kiinni vaan kuskista yksinomaan,liian suuri tilannenopeus yleensä ja kova luulo omiin kykyihinsä.
Vs: Kuvaajan autokalusto Volkkarilla, sillä takatuupparilla, pääsee aika pitkälle, ennekuin jää kiinni. Tilaa sisällä on ruhtinaallisesti nykyisiin "tila-autoihin" verrattuna. Yksinkertainen tekniikka sopii yksinkertaiselle kuskille, jos ja kun joutuu korvessa itse ruuvaamaan. Kuvan ajokilla on käyty Lofootit ja Murmanskit ja omalla koneella takaisin tultu. Samanlaiset sisukset voi muuten värkätä mihin tahansa kaappiautoon. Varusteina tiskipöytä kaasupolttimin sekä Safire 2000 purjevenelämmitin. Purjevenelämmittimen vitsi on kulutuksessa, vie puoli litraa dieseliä ja viisi wattia tunnissa. Lisäakku ja kymppikannu riittää kolme vuorokautta ja vielä starttaa...
Vs: Kuvaajan autokalusto Kai sitä valtaosalla ihmisistä ego kestää volkkarilla ajelun, keskitasoa parempi volkkarihan tuo on.
Vs: Kuvaajan autokalusto Heh just kattelin uutta skooraa ja kyllä se vaimokkeenkin mielestä hyvältä näytti, väristä tosin oli hieman erimielisyyttä, aluksi
Vs: Kuvaajan autokalusto Yleensöähän asia on juuri niin, että takavetoisten kyvyistä on eniten mielipiteitä henkilöillä jotka ovat ajaneet vain aataminaikusia tuupareita jos niitäkään. Vuosittain ~35000 kilsaa takavedolla joka kelissä ja paikassa ilman mitään ongelmia. Paino auttaa ja hyvät renkaat ovat tärkein asia, ja tietysti järki päässä kuskilla. Nelivedon saa jumiin paikkaan johon ei kaksivetoisella edes pääse, tästä minulla on omakohtaista kokemusta nuoruudessa.
Vs: Kuvaajan autokalusto En usko että tuommoisella on väliä muuten kuin pidemmässä juoksussa. Huonot ja hankalat autot eivät ole naistenkaan suosiossa, mutta jos auto toimii hyvin ja sillä on helpo ajaa, niin ihan sama mikä siinä pihassa nököttää. Ostin kylläkin Passatin Skodan sijasta. VW-liikkeessä oli kivempi myyjä. Jos en tarvitsisi pitkää takapaksia, niin se Skodan kaappimallinen auto missä on isot pyörät (ja johon saa nelivedonkin) voisi kyllä kiinnostaa. Oli hyvä istua kaupassa ja aika edullinenkin. Siinä ei vaan tila riittänyt.
Vs: Kuvaajan autokalusto Varmaankin Yeti. Duunikaverin mukaan kiikkerä, liian lyhyt akseliväli. Itsellä nyt toinen skoda menossa ja sijaisautoina on ollut pari erilaista lisää, kyllä tuon merkin mallistosta pienin mikä kannattaa ottaa on octavia. Hankintaperuste se tuokin
Vs: Kuvaajan autokalusto Erittäin hyvä sellainen. Itse en edes mene paikalliseen volkkarikauppaan enää. Mustan huumorin tarvetta ei ole ;-)
Vs: Kuvaajan autokalusto Nyt pitäisi auto sitten ostaa, mutta kun en ole vielä eläissäni yhtään omistanut, ni ei oikein hajuakaan millainen. Tai siis pitäisi kuluttaa vähän (5-6l satasella) ja käytettynä 3000€ pintaan. Ajattelin jo Toyota Priussia, mutta tuohon hintaan ei irtoa, Citroen Xsara Picasso vie liikaa bensaa. Yksi vaihtoehto olis joku Skoda. Ja takapenkille pitäisi mahtua kaksi lastenistuinta. Hyviä ehdotuksia?
Vs: Kuvaajan autokalusto Jokos nuo vanhimmat corolla versot on tippunu kolmeen tonniin?Jos siis pienehkö tila-auto kiinnostaa. Merkkiä tärkeempää on mielestäni seuloa tarjonnasta siisti huoltokirjallinen miel pitkään samalla omistajalla viihtynyt reviiriänsä merkkaamaton yksilö.
Vs: Kuvaajan autokalusto Minulla on joskus ollut Toyota Yaris Verso. Hassun näköinen, mutta yllättävän hauska ajeltava, ja melko huoltovapaa. Siinäkin yksilössä 400 000 mittarissa, eikä mitään kummempia huoltotarpeita. Mahtuu budjettiin. Ja tilaa on, enempi kuin Corollassa.