Vs: Kuvaajan autokalusto Luontokuvaajalle passeli, tai sitten helsinkiläiselle - pääsisi aurausvallien yli: GAZ 66 vaihtoautot - Nettiauto
Vs: Kuvaajan autokalusto Meillä on ollut noita Audeja pihassa useampiakin. Nyt olosuhteiden "pakosta" johtuen olaan oltu kahden ranskalaisen loukussa. Noin vuoden kokemuksella voin sanoa, että aikaisemmin inhoamani ja lähes naurettavina pitämäni Peugeot ja Citroen ovat olleet luotettavia ja fiksuja ajopelejä. Se, että Renault hommaa nelivetotekniikan lisenssillä Nissanilta ei ole mielestäni huono asia. Kyllä Nissanin koettu 4-vetotekniikka on minulle ainakin parempi ja luotettavampi kuin joku ihan uusi kokeilutekniikka.
Vs: Kuvaajan autokalusto Joo, viimeisin työsuhdekärry oli pösön 2-litrainen SW ja sille 185 tkm ajossa tehty mitään muuta kuin huollot. Samaa ei todellakaan voi sanoa nykyisestä Volkkarin TDi:stäni samoilla kilometreillä. Tuttavani ajelee mielenosoituksellisesti vuoden -89 Pösön sivuventtiili-309:llä, eikä siihen taideta tehdä huoltoakaan ihan joka vuosi. Se ei ruostu, eikä siihen simppeliin matalaviritteiseen koneeseen tarvitse kuin lisätä öljyä välillä. Eri asia on sitten, kun tarvitsee varaosia, esim. vaikkapa jarrupaloja. Samana vuonna käytettiin takana kolmen eri valmistajan rumpuja
Vs: Kuvaajan autokalusto Minäkin ihmettelen, että mitä vikaa ranskalaisissa? Etenkin Sitikka C5 palveli hyvin ja oli muutamasta omituisuudesta huolimatta oikein mukava pirssi. Toisin kuin tällä nykyisellä saksalaisperäisellä autollani, Sitikalla pääsi kohtuullisesti eteenpäin myös epätasaisella pinnalla ja lumessa.
Vs: Kuvaajan autokalusto Kai niillä nykyisillä ranskalaisillakin sen vuoden pari ajelee, ei siinä mitään. Minulla on näkökulma hiukan toinen, kun useimmiten pidän autoa pitempään ja ajelen vanhemmillakin rattailla.
Vs: Kuvaajan autokalusto Mulla on jalat toimineet aika hyvin. Kortti on, autoa ei ja tuskin tulee koskaan ostettuakaan. Kun pitää kauemmas päästä tuonne kotiseudulle perheen kanssa, niin vuokraan auton. Helsingissä on vuokraamo, josta saa 25-45€ per päivä + 5-10€ vakuutus, auton persiinsä alle. Ja ennenkuin joku ehtii valittamaan julkisista maaseudulla, niin ymmärrän kyllä, että Kehä III:n ulkopuolella tarvitsee sitä omaa autoa. Olen itsekin kotoisin kyllä sieltä ulkopuolelta. =)
Vs: Kuvaajan autokalusto Tuleeko tuohon kilometrihinnoittelu päälle vielä? Jos ei tule tai on muuten kohtuullinen, niin kerro ihmeessä vaikka privana kuka vuokraa ja missä? P.S.Ai niin - hyvä volkkari myytävänä
Vs: Kuvaajan autokalusto Ei tule kilometrihinnoittelua. Tuolta olen vuokrannut: Autonvuokraus | Pakettiautonvuokraus | Autovuokraamo Helsinki Kalliossa Agricolankadulla. Pienet käkkänät, kuten Twingot 25,-, normit henkilöautot 35,- ja farkut 45,- per päivä ja pakujakin vuokraavat. 5 euron vakuutuksella omavastuu 820,- ja 10 euron vakuutuksella 170,- ja vakuutukset on myös per päivä. Autot ei ole aina huippukunnossa, mutta yksikään ei ole tie päälle jättänyt =) Et ei kannata odottaa mitään Hertz laatua, tms. Auton voi palauttaa vaikka liike olisi kiinni. Parkkeeraa vaan siihen lähelle ja käy tiputtamassa avaimet postiluukusta. Itse olen yleensä laittanut lapun avainten mukana, että mihin kohtaan auton jätin, ni löytävät helposti.
Vs: Kuvaajan autokalusto Joo ja puljun omistaja itse tulee PK-seudulla jos auto ei toimi. Kerran ei Citikka lähtenyt pakkasella käyntiin jouluaattona, ni ei mennyt kauan, kun se oli paikalla kaapeleiden kanssa.
Vs: Kuvaajan autokalusto Täältä löytyy Subaru Legacy farkku vuodelta 2010, sekä seisonnassa oleva 9-5 Saab sedan. Harrastus vehkeenä oli pitkään hifi puolella tuo Saab. Subaruun kyllä kiintynyt vaikkakin aluksi bokseri tekniikka pelotti huoltojen yms osalta mutta onhan se hieman bensa syöppö, mielestäni hyvin samanhintainen ylläpitää kun vag konsernin tuotokset.
Vs: Kuvaajan autokalusto Täällä mennään vielä 2005 mallisella 300 tkm ajetulla Opelilla. Kilsoja tosin ei tule enää kun se 30 000 - 35 000 vuodessa. Pe taas Åren suuntaan... Kamerarepusta- laukusta löytyy yksittäisiä laitteitakin mitkä ylittää auton rahallisenarvon 4-5 kertaisesti. Osa tallissa olevista fillareistakin kalliimpia kun auto. Jossain se pitää säästää
Vs: Kuvaajan autokalusto No, jos oikeasti haluaa pelloille ja pöpelikköön mennä, on Grafterin 4x4 maastoversio oikea peli. Voipi rakentaa katolle aika mukavan kuvaustasanteen Tosin pirun tyyris, mutta mitäpä ei tekisi kunnon kuvien eteen. Toisaalta kyllähän u4/3 -järjestelmän käyttäjien tulisi ajaa uuden polven Fiat 500:lla ja pokkareiden käyttäjien Messerschmitt KR200:lla. Molemmissa saa katon auki ja voi ratin takana istuessaan nostaa käden ylös ja katsella kuvauskohteita kääntyvän näytön kautta. Tyyliä ja mukavuutta...
Vs: Kuvaajan autokalusto Kalustoa on kertynyt enemmänkin, mutta pääasiassa tulee ajeltua vuoden 2002 nelivetoisella VW Caravellen 1+7 paikkaisella bussilla, joka on Carsportin sisustuksella ja kattokorotuksella. Kesäisin tulee sitten ajeltua enemmän, nykyään ja aikanaankin harvinaisemmalla, 1985 vuoden sedani Passatilla jonka keulalta löytyy 2.0 litrainen viitoskone. Näiden lisäksi on 1970 kupla, 1989 VW Corrado ja vaimolla 1997 Audi A6 2.8quattro avant 1+6. Tuolla Caravellellä on tullut ajeltua joskus hieman huonommilla ja auraamattomilla teilläkin ja kohtuullisen vaivatta pääsee etenemään. Jos meno lakkaa, niin pikkusen taaksepäin ja taas matka jatkuu
Vs: Kuvaajan autokalusto Olis ollut poikaa esim. viime talven Kirovks:kin reissulla. Ei ole rajan toisella puolella tiet ihan sitä mitä täällä, pakkastakin oli matkalla 44 jossain vaiheessa... Eiköhän Opeli pääse sinne tänäkin talvena ja toivottavasti vielä takaisinkin Mitsun maasturi oli joskus, mutta sillon tulikin ajeltua paljon enemmän pöpelikössä kuvausreissuilla. Meni vaihtoon kun olisi pitänyt tehdä toinen kansiremppa vaikka ei ollut kilsoja sillon kun 420tkm mittarissa
Vs: Kuvaajan autokalusto Opelit ovat paljon mainettaan parempia autoja. Itsellänikin oli yksi Vectra, jolla ajettiin 275 tkm ilman suurempia murheita, vaikka osa vuosista oli sellaista päivässä 2-4 kylmästarttia päivässä ja 3 km matka kylmänä. Kampiakselin asentosensori, pari tukivarren niveltä, jarrukenkiä ja laturin hiilet vaihdettiin, muuten normaalit huollot. Ainoa mikä noin kovissa pakkasissa huolettaa, on Vectran tuulettimen laakeri, joka valittaa todella surkeasti pakkasen ollessa -40 asteen haminoissa.
Vs: Kuvaajan autokalusto Taloudessamme pakko olla kaksi autoa ja ei mieltä pitää kahta "samanlaista" ja kuskattavaakin ajoin on, joten minä ajalen enimmäkseen MB Vitolla. Kyllä sinne kuvauskalustoakin mahtuisi sekä yövyttyä tuossa on tullut jonkin kerran.
Vs: Kuvaajan autokalusto Joo. Oli semmoinen viikon verran vuokralla Ranskan reisulla. Mukava ajettava.
Vs: Kuvaajan autokalusto Se sportti-versio lähteekin vielä kuin nappi housuista, mutta kakstuhatluvun alkupuolen korit ruostuvat niin, ettei niitä voi viedä edes sateella ulos.