Ostimme tänään vaimon kanssa pesukoneen (pienen) Itäkeskuksen Gigantista. Nettisivuilla yms. mainostavat: Voimassa juuri nyt! Nyt kaikkiin kodinkoneisiin ilmainen kotiinkuljetus! Tarjous voimassa vain 05.01.2014 asti. Tämä ei nyt näemmä kuitenkaan tarkoita, että kotiinkuljetus olisi ilmainen. Tähän tulee myyjän mukaan "kahden kantajan lisä, tarjous koskee vain yhden henkilön tekemää toimitusta." Missään nettisivuilla tms. ei tämänlaista piilohinnoittelua mainita, ainoastaan kyseisen myyjän puheissa. Gigantin asiakaspalvelusta asiaa erikseen tiedustelin ja sieltä tuli heti vastaus (kahteen eri kertaan vielä) että "Toimitetaan kotiin ilmaiseksi. Ei lisämaksuja." Tein kirjallisen reklamaation ja odottelen vastausta, mutta täytyy sanoa että jos näin ilmiselvän asian kanssa joutuu asiakas tappelemaan, ei hyvältä näytä asiakaspalvelun osalta.
Vs: Gigantin ilmainen kotiinkuljetus - Lisämaksusta tottakai! Onko suurestakin rahasta kyse? Monelleko foorumille olet tuskaasi tähän mennessä purkanut?
Vs: Gigantin ilmainen kotiinkuljetus - Lisämaksusta tottakai! Itse nariset onneksi joka asiasta ihan ilmaiseksi.
Vs: Gigantin ilmainen kotiinkuljetus - Lisämaksusta tottakai! Tämmöinen narina on nimenomaan narisemisenarvoinen. Huijjaustahan tuo.
Vs: Gigantin ilmainen kotiinkuljetus - Lisämaksusta tottakai! Kuten huomasit, tänne ja digicamera.nettiin. Yleensä jos asiakaspalvelu ei pysty asiaa hoitamaan eikä myyjä edes suostu sukunimeään kirjallista (ja asiallista) reklamaatiota varten ilmoittamaan, alkaa ns. sappi kiehumaan. Asia hoituu myös siten, että jos sinä maksat kyseisen kuljetusmaksun minulle (pankkisiirtokin käy), tuskani/tuskasi poistuu. Jos tämä ok, lähetä vaikka yksäriä. Kyseessä on hyvän viinipullon hinta. Myös pullo tequilaa käy.
Vs: Gigantin ilmainen kotiinkuljetus - Lisämaksusta tottakai! Jep. Jos asiakaspalvelun kanssa ei saa yhteistyöstä mitään aikaan, niin tämä on oikein käyvää. Tuonne vaan parempaa julkisuutta saamaan: http://eioototta.fi/yrityksiakin-nettikiusataan/#comment-35676
Vs: Gigantin ilmainen kotiinkuljetus - Lisämaksusta tottakai! Oma kokemukseni noin vuoden takaa Markantalosta hitusen vastaava. Myymälästä löysin telkun, joka miellytti. Hinta oli sama kuin Markantalon nettikaupassa. Kyselin sitten, että kuinka nopeasti toimitus järjestyy ja tuleeko suoraan myymälästä vai isomman korporaation varastolta (Gigantti, Markantalo jne). Vastaus oli, että tulee noin viikon sisään, hintaa 60 € kotiin tuotuna. Kerroin, että netissä oli heillä menossa "ilmainen kotiinkuljetus" vaikka mille tuotteelle, myös 55" telkku meni tuohon kampanjaan. Ei jääräpää suostunut, tein tilauksen netistä samasta liikkeestä, ja tuote oli tiistaina kotona, tilaus oli tehty torstaina. Ja onneksi nyt on vielä vuosi 2013, tämä on vielä mahdollista kameralaukussa. Kunkulla ihan asiaa, kuikerokin ihmeissään jos yleinen suljetaan. Mitä sitten, hakea banneja vaikka murosta?
Vs: Gigantin ilmainen kotiinkuljetus - Lisämaksusta tottakai! No koska tuo ostokokemus ei ollut kaikenkaikkiaan miellyttävä niin miksi ylipäätään teit kaupat siellä? Oisko myyjä voinut ehkä soittaa ja kysyä asiaa pomoilta tms...mene ja tiedä.
Vs: Gigantin ilmainen kotiinkuljetus - Lisämaksusta tottakai! Juu, mutta kun moneen kotiin jaetussa tarjouslehtisessä on mainittuna tuo "Ilmainen toimitus" melko isolla vielä, kyllä kyseessä on tässä kohtaa aivan pelkkä wanhanaikainen vedätys/wäärinkäsitys (niin tietenkin). Itse jos näin kaupallisesti toimisin, saattaisi petossyyte olla plakkarissa: http://www.gigantti.fi/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-gigantti-Site/fi_FI/-/EUR/CC_ViewPagelet-Start?PageletUUID=q3isGQVph6wAAAEy0l5nmzlb Uskoisin, että jos kyseinen myyjä (sukunimeä ei suostunut minulle kertomaan ja etunimeä en täällä kerro) omaisi edes hieman ns. pelisilmää, emme asiaa olisi alun perinkään huomanneet...
Vs: Gigantin ilmainen kotiinkuljetus - Lisämaksusta tottakai! Kysyin myyjältä suoraan hänen esimiehensä yhteystietoja. Ei suostunut antamaan. Katkaisi puhelun kun kerroin asiallisesti tekeväni reklamaation. Tätä kauppaa ei olisi alun perin tehty, jos tieto tästä "palveluasenteesta" olisi etukäteen ollut. Itäkeskuksen Gigantin myymäläpäällikön yhteystietoja ei taida netistä ilman salapoliisityötä edes löytyä.
Vs: Gigantin ilmainen kotiinkuljetus - Lisämaksusta tottakai! Jepa, pointti olikin vain omassa kommentissa tuo kivijalan myyjän "päättäväisyys", joka paistoi läpi myös sun kokemuksestasi. Ovatko sitten nykyään jo tuntipalkalla ja aspan hoitaa netti?
Vs: Gigantin ilmainen kotiinkuljetus - Lisämaksusta tottakai! http://www.gigantti.fi/cms/c-trmsGQVpylAAAAEukHM9Tyle/myynti-ja-asiakaspalvelu Tuosta luulisi löytyvän palautemahdollisuuksia. Jos kerran kaupat teit niin eikö kuittiin tullut myyjänumeroa tai vastaavaa tunnistetta? Aika monessa paikassa nimittäin tulee ...jaa mutta, täällähän on käsitelty Itäkeskuksen Giganttia ennenkin. Kysyppä yksärillä josko ketjun aloittaja muistaisi vielä myymäläpäällikön nimen http://www.kameralaukku.com/portal/http://code.mediadrive.fi/phpbb/viewtopic.php?t=4
Vs: Gigantin ilmainen kotiinkuljetus - Lisämaksusta tottakai! Minulle ei valkene se, miten tähän tilanteeseen on päädytty. Jos käydään kivijalkakaupassa ostamassa jotakin, luulisi jokaiselle olevan selvää, että kauppaa tehtäessä sovitaan jotenkin myös ostoksen kuljetuksesta. Jos kaupan tarjoaman kuljetuksen ehdot eivät tyydytä, miksi ihmeessä sitten tehdään se kauppa? Siksi, että päästään jälkeen päin valittamaan netissä, että kaikki ei mennyt putkeen? Jos kaupan ehdot eivät tyydyttäneet, miksi tehtiin kauppa? Jos kauppa ei pidä lupaamaansa, niin sitten perutaan kauppa. Mikä tässä on niin vaikeaa?
Vs: Gigantin ilmainen kotiinkuljetus - Lisämaksusta tottakai! Niin, myyjähän perusteli tuon lisämaksun "se ei koske tämänlaista kahden miehen tekemää toimitusta". Ajattelimme että kai se sitten luki niin pienellä präntillä tms., mutta annas olla: Myyjä puhui 100% pelkästään omiaan. Kun asiaa jälkikäteen (eli noin 30 minuuttia maksusuorituksen jälkeen) asiakaspalvelusta tiedustelimme, myyjä menikin kyykkyyn. Kaupan purku voidaan edelleen tehdä (eli perumme tämän suorituksen ja ostamme saman tuotteen samasta paikasta uudelleen tai sitten toisesta Gigantista), se ei ole se ongelma, mutta asiallinen kaupankäynti ja pitävät tarjousehdot näyttää tässä kohtaa olevan se ongelma.
Vs: Gigantin ilmainen kotiinkuljetus - Lisämaksusta tottakai! No nyt alkaa selviämään tyhmemmällekin. Siellä on kai sitten kielletty myyjiltä maalaisjärjen käyttö? Tai suhtaudutaan siihen kuljetukseen jotenkin eri tavalla kuin täällä maalla. Monenlaista kauppaa on tullut Lappeenrannan Gigantissa tehtyä, eikä koskaan ole ollut mitään epäselvyyksiä. Palvelu on toiminut hienosti.
Vs: Gigantin ilmainen kotiinkuljetus - Lisämaksusta tottakai! Tämä taisi kuitenkin olla täysin tietoista toimintaa nyt myös Gigantin puolesta. Aika yllättävää minusta, koska moinen toimintamalli on meinaan sen verta läpinäkyvä. Gigantin facebook-sivulla Gigantti on vastaavia tapauksia useampia (jopa vuosien takaisia) ja minunkaan yhteydenottoihini ei viitsitä edes vastata. Ensi viikolla soittelen tuonne kuluttajansuojavirastoon ja pariin muuhunkin paikkaan (sen verran mielenkiintoinen markkinointi- ja kauppatapa tässä on ylipäätään käytössä). Jos mustaa valkoisella luvataan "Ilmainen toimitus isoille kodinkoneille" kotiin toimitetussa mainoslehdessä, eikä se sitten pidä edes paikkansa, saa kyllä varmasti erittäin ärtynyttä ja vitt*untunutta asiakaskuntaa.
Vs: Gigantin ilmainen kotiinkuljetus - Lisämaksusta tottakai! Täällä olisi yksi sellainen. Tilasimme pyykinkuivurin, joka oli nettivuilla olevan speksauksen mukaan 57,5 cm syvä ja 60,0 leveä. No, oven taakse ilmaantuessaan se oli tarkistusmittauksessa vastaavasti tasan 60,0 x 61,5 cm. Ongelmia oli siis tiedossa, koska satavuotiaan talovanhuksen kylppärin ovet ovat 58,0 cm leveitä ja muut koneet virheellisestä speksauksesta huolimatta jopa vielä ylimittaisempia. Nostin paketin kynnyksen yli ja päätin, että sopivassa välissä vedän sähköhöylällä oven pokat sopivampiin mittoihin. Vanhat ovenkarmit ovat sen verran kovempaa matskua, että välillä piti hakea 29 euron höylään uusia teriäkin. Kuuden viikon päästä avasin paketin ja nostin kylppäriin todetakseni, että ehjistä kääreistä ja toppauksista kuoriutui sivusta kolhittu kodinkone. Oli pudonnut rappusissa tuotaessa. Palautus ei enää kuulemma onnistunutkaan, kun oli kulunut niin monta viikkoa! Siinä kohdin kyllä ohimosuonet jumputtivat hetken V-käyrän kohotessa ihan kiitettävällä kulmakertoimella. Tuplavirhe! Tai ainakin heidän antamastaan virheellisestä tiedosta alkanut tapahtumaketju, joka johti asennuksen viivästymiseen. Vähän aikaa keskusteltuamme tekivät tarjouksen ja sain pienen rahallisen korvaussumman, jonka hyväksyin testattuani laitteen toiminnan. Helmassa olevan ventin sain myös meikattua kohtuullisesti veks, mutta itse sen huomaa siinä, kun osaa katsoa. oikeasta suunnasta.
Vs: Gigantin ilmainen kotiinkuljetus - Lisämaksusta tottakai! Eli lisämaksu tuleekin siitä, että toimittavat poikkeuksellisesti ehkä ehjänä! ;-]