Vs: Yhden optiikan reissukitti Pakko suositella kaimalle Ricoh GR:ää, jota olen täällä moneen kertaan mainostanut. Sillä saat käyttöösi juurikin nuo polttovälit (kinokoossa), voit kätevästi konfata yhdelle napille tuon rajauksen 28-> 35mm ja takaisin. APS-C kennoinen, aivan loistava yhden optiikan reissusetti. Kuvanlaatu pesee monet aps-c kennoiset järkkärit, erinomainen optiikka myös, mahtuu taskuun. Vaatimattoman näköinen, vaatimattomille miehille!
Vs: Yhden optiikan reissukitti Olen mielenkiinnolla lukenut tuon upean kameran testejä, ja aikas vakuuttavia ne on. Ei vaan löydy uskallusta ja rahaa lähteä tästä vanhakantaisesta "turvallisesta" ratkaisusta jossa vaihtoehtoja on viisi kertaa enemmän kuin tarvitsee, ns vekotinhulluus on syvällä sielussani Pitänee jossain vaiheessa ilmottautua sivustolle "Kuvia peleistä ja vehkeistä", näkisitte kuinka paha tautini on
Vs: Yhden optiikan reissukitti Menee ehkä hieman aiheen vierestä, mutta mikähän ois yhen optiikan ryyppykitti? Kriteereinä; mahtuu farkkujen taskuun, eli pienin m4/3 runko ja pannarilinssi tai jämerä pokkari. WIFI, valovoima ja RAW-mahdollisuus plussaa..
Vs: Yhden optiikan reissukitti Ei noista mikään mahdu kunnolla farkkujen taskuun. Ei ainakaan sellaisten jotka muuten istuvat päälle ja näyttävät hyvältä. Oikea vastaus kysymykseen on kännykkä.
Vs: Yhden optiikan reissukitti Eikö ees Panasonic LUMIX GM1 kitti zoomilla tai jos oikein hulluttelee nii Olympus 15mm f/8 Body cap lens.
Vs: Yhden optiikan reissukitti Mikä on itse kullekin matkan tarkoitus? Mulle matka tarkoittaa hetkeä päästä kuvaamaan. Toki joskus on ollut toisenlaisiakin matkoja. Tila+rahapuute ajoi nuorena siihen, että mp-reissuilla kulki usein vain järkkäri + 50mm. Hyvinhän sillä kuvasi. En kyllä usko pätkääkään siihen, että se olisi tehnyt musta jotenkin paremman kuvaajan. Tuskin huonompaakaan. Aina jossain välissä kaipasi laajempaa kuvakulmaa ja toisinaan kapeampaa. Jos se olisi ollut digiaikaa, olisin varmasti tehnyt hurjasti mosaiikki-kuvia joilla olisin yrittänyt paikata kapeaa kuvakulmaa. Toisaalta jos se olisi ollut digiaikaa, niin gearia olisi varmasti ollut enemmän - ehkä joku perus-zoomi ja valovoimainen kiinteä vähintään. 10 vuoteen ei kyllä ole tullut reissattua ilman useampaa objektiivia ja jalustaa. Kerran tosin jalustana toimi vain monopod. Mutta se olikin muutaman päivän belgia-matka keskarilla, 3 objektiivilla ja parilla-kolmella filmiperällä. 4x5 Speedissä on ollut vain yksi objektiivi, mutta silloinkin mukana on ollut myös toinen kamera...
Vs: Yhden optiikan reissukitti Lähdetään Italiaan, pitää ilmeisesti ottaa pari runkoa ja 2 optiikkaa mukaan. C5D Mk II Kitti lähtee kun pitää saada eräästä perhetapahtumasta jokunen kuva ja kaikki muu kuvataankin C20D+ EF 35/2:lla. Jos ei kyseistä tapahtumaa olisi, vain jälkimmäinen setti lähtis mukaan. Mikään nähtävyyksien katselureissu tuo ei taaskaan ole, pidetään vaan lomaa ja muutama hassu kuva tulee samalla.
Vs: Yhden optiikan reissukitti Tämä onkin oleellinen kysymys. Jos matka on kuvausmatka, kalustoa on varmaan syytäkin olla tarpeellinen määrä, mikä se nyt kullekin on. Itselleni matkat ovat muuta, mutta niillä voi hyvin myös kuvata. Tiedän, että kaikkia mahdollisia kuvia, joita matkallani voisin ottaa, en pysty ottamaan. Ottamattomat kuvat eivät vaivaa mieltäni. Ne, jotka otan, ovat tärkeitä. Pyrin siihen, että ne ovat mahdollisimman hyvin mietittyjä ja suunniteltuja, hyviä kuvia, itselleni hyviä. Silloin en tarvitse kuin vähän välineitä, otan niitä kuvia joita voin, mutta ne mahdollisimman hyvin. Tällöin voin toteuttaa niitä muita matkan funktioita yhtä suurella intensiteetillä. Mutta jos matkustaisin vain kuvatakseni, asia olisi varmasti toisin.
Vs: Yhden optiikan reissukitti Niinhän se monesti on harrastajalle. Kun tänäänkin katsoi ikkunasta pihalle niin asia oli aika ilmeinen. Haluaa parempaa valoa, komeammat maisemat ja enemmän ihmisiä!
Vs: Yhden optiikan reissukitti Tästä tulikin mieleen miksi ihmisen täytyy päästä kuvaamaan pois kotiseudulta aivan yhtä huonoon valoon kun ne omatkin kotinurkat on koluamatta, ainakin itsellä.
Vs: Yhden optiikan reissukitti Toki noinkin. Mutta kyllä matkailu avartaa kaikessa luovassa toiminnassa. Miksiköhän 1900-luvun alkupuolen suomalaiset taiteilijat halusivat aina Pariisiin? Tuskin syynä oli pelkästään paremmat viinit.
Vs: Yhden optiikan reissukitti Tai vapaampi suhtautuminen homoseksuaalisuuteen? Taiteessa kaikki keinot ovat sallittuja ja lopputulos ratkaisee. Vaikken oikea taiteilija olekaan niin tämän vapauden innoittamana saatan jopa ottaa _kaksi objektiivia yhden sijasta_ kyytin kun lähden reissuun. Hurjaa
Vs: Yhden optiikan reissukitti Koulukuntia lienee kaksi: 35- ja 50-milliset. Kuulun kolmevitoseen, ja solakan koon takia matkalla on mukana Leica. Jos pitäisi ottaa digi, olisi se Fujin X100.