Vs: Tenon vene Pitikö tämäkin nyt sitten kärjistää, ehkä itsekin lähdin turhan jyrkästi mollaamaan koulutusta. Lähinnä tarkoitin että järki näissä jutuissa. On hieman eria asia lentää lentokonetta kuin ajella pikku potskia vesillä joilla on kellunut koko ikänsä. Ja kyllä minä myönnän että pätevyyskirjat ja koulutus on hyvä juttu ja varsinkin merillä tämä systeemi toimii kun jokaisen pitää sitä työkokemusta haalia jotta pätevyyskirjat saa voimaan. Onhan ne osoitus ammattitaidosta mitä tulee merenkulkuun, mutta näin ei ole läheskään kaikilla aloilla. Aina niistä on hyötyä ja helpottaa asioita, mutta pointti oli lähinnä se, että eivät ne paperit ole automaattinen tae asian osaamiselle, vaan tuon ammattitaidon ja osaamisen pystyy hankkimaan monella tavalla.
Vs: Tenon vene Sama täällä. On ihan hyvä, että Pihlajasaaren bussikuskilla on kapteenin, konemestarin ja lääkärin paperit, mutta pointtini oli se, että onko se liioittelua varsinkin raha ei sitten enää riitä apupojan palkkaamiseen kaijalla manööverointia varten.
Vs: Tenon vene Uskon että nämä Tenon veneet ovat vuosisatojen kuluessa kehittyneet juuri selaisiksi kuin turvallisen ja toimivan veneen pitää Tenolla olla. -sujahtavat kivien väleistä -eivät pyöri poikittain hyrränä, kuten lyhyet leveät järvi ja meriveneet -koskessa keula ei haukkaa vettä -vastavirtaan voidaan kulkea edestä sauvomalla tai vetämällä Trafi näpit irti Tenon veneistä.