Vs: Maantiepyöristä Eli kaikki mistä et tiedä paskaakaan, et itse ole kiinnostunut jne. on turhaa ja typerää? Takki tarpeen lepattaa tulen mukaan, mutta hienoa, että olet löytänyt fillarin, kivoja kilometrejä.
Vs: Maantiepyöristä Ei nyt ihan niinkään. Kiitoksia kuitenkin tästäkin vittuilusta, tulee varmasti hyvä mieli ja pätevä olo? Kilometrit ovat hienoja, huomenna lisää. T Jukka
Vs: Maantiepyöristä Upeaa, saatiin tähänkin säikeeseen vittuilua ja nokittelua suuntaan ja toiseen. On tää hienoa, on tää niin saatanan hienoa, että oikein tuntee ylpeyttä tästä porukasta. Hyvä jatkakaa ihmeesä samaan malliin. Nythän on ns pää saatu auki, niin tästähän on sitten hyvä jatkaa ja uniohtaa koko alkuperäinen aihe? Tai sitten tässä nokittelussa on vaan jotain niin hienoa mitä mä en vaan tajua, mutta se kai on sitten mun ongelma. katotaan uudelleen vaikka tossa kuukauden päästä millainen meininki täällä on. Hyvät kesät vaan kaikille.
Vs: Maantiepyöristä Tänään tuli 37 km. Hienoa, kun voi harrastaa tällaista lajia taas, kun selkä ei kestä juoksemista. RDahl: Hyvää kesää. Ei noista vittuilijoista kannata välittää, katsoo kellonaikaa, jolloin kirjoitettu, niin ymmärtää paremmin. T Jukka
Vs: Maantiepyöristä Joo piti tuosta kellonajasta mainitakin. Mutta on tosiaan kerrassaan mainio laji tuo flillarointi(ei ole kirjoitusvirhe vaan tapa sanoa asia). Oma lenkki jäi tänään torsoksi, kun päiväaskareet oli niin raskaita. Mutta toivottavasti uusia päiviä tulee. Vieläkö tästä kehkeytyy kameralaukun oma pyöräilyjaos.
Vs: Maantiepyöristä Onks satula Selle Montegrappa? Jos ton tyylistä kaipaa se on hyvä (ja edullisempi) vaihtoehto Brooksille. Hyvältä näyttää kyllä Kiva et fillari löyty, turvallista matkaa. Mietin tossa et noista mittapenkeistä aina joskus on paljon puhetta, en tiedä onks ne lopulta kovin hyödyllisiä. Jos koko runkokin tilattais mittatyönä tilanne vois olla toinen. Lähes jokainen valitsee jonkun rungon olemassa olevista ja vaikka kuinka "mitataan" on melko todennäköistä että vasta ajaessa valkenee miltä se pyörä tuntuu. Joudutaan kuitenkin vaihtelemaan ohjainkannattimia, tankoja tai satuloita. Yks loistosysteemi oli Campan Euclid-sarjassa: satulan alla oli myös pikalinkku ja satulan asentoa saattoi säätää ajaessa. Oli aika kiva systeemi kun yhden kesän ajelin sellaisella Lapissa ja Norjasssa. Oli luxusta vaihtaa hiukan satulakulmaa pitkillä taipaleilla. V-MS
Vs: Maantiepyöristä Kysytäänpä täältä, kun en voi fillariaiheisiltakaan foorumeilta kysyä (mies lukee niitä aktiivisesti ja tietää nimimerkkini niillä). Sain nimittäin idean hankkia miehelle kauppakassiksi retrokilpurin, tyyliin tuo Kuningaskulkuri, mutta pitäisi olla reilusti halvempi. Mieluiten ostaisin pelkän rungon, jotta budjetti pysyy kohtuullisena. Mutta mistäs löytäisin? Eli uustuotantoinen teräsrunko herrasmiesmäisen "kauppakilpurin" aihioksi olisi hakusessa. Millainen runko pitäisi synttäripaketistanne löytyä, että antaisitte siipallenne 10.000 hyvä-vaimo-pistettä?
Vs: Maantiepyöristä Tarkennetaan vielä, että toivoisin saavani vinkkejä ihan ostopaikoistakin. Mistä noita Rossineita saa ja mihin hintaan? Pääseekö hipelöimään Suomessa?
Vs: Maantiepyöristä Alempana tässä ketjussa on myynnissä Crescentin retrosinkula. Miltäs sellainen kuulostaisi?
Vs: Maantiepyöristä ^ Hakusessa on tosiaan uustuotantorunko, osien saatavuuden ja muun käytännöllisyyden vuoksi. Varastosta löytyy jo yksi retro(ikuisuus)projekti; 60-luvun Monark alkuperäisillä Campan ja 3T:n osilla. Muoks: Ei kun joo, tuokin on uudistuotanto. Pitää laittaa korvan taakse, vaikka "pakasta vedetty" olisi aina kivempi kun lahjaksi antaa.
Vs: Maantiepyöristä Löytyy noita hajanaisesti vielä uusinakin, kts. esim. http://www.suomenurheilupyora.fi/product.php?loc_id=1899
Vs: Maantiepyöristä Toi mun sinkula on edelleen myynnissä. Sama peli tosiaan ja kun tuolla tuulee oltua töissä niin molemmat menevät joka tapauksessa käsieni läpi, ostit kumman vaan
Vs: Maantiepyöristä Kadenssi- eli lopuketyypit 1. Täyslopuke sisältää kaikki tonaaliset tehot: I-IV(II)-V-I. 2. Lopuke on autenttinen, jos toonikasointua edeltää dominantti: V-I. 3. Lopuke on plagaali, jos toonikasointua edeltää subdominantti: IV-I. 4. Puolilopuke päättyy muuhun kuin I asteen sointuun: I-V. 5. Harhalopukkeessa dominanttisointua seuraa jokin muu kuin I asteen sointu: V-VI Tosikkopyöräily on hauskaa. klapa
Vs: Maantiepyöristä Subdominantin voi osatessaan korvata myös napolilaisella sekstisoinnulla, joka rakentuu alennetulle toiselle asteelle!
Vs: Maantiepyöristä Mitenkäs se pyöritysnopeus, näyttävät nykyään suosittelevan monissa lähteissä harvempaa kuin 90-100 kierrosta minuutissa? Hitaampi ottaa enempi jalkoihin, mutta kevyempää keuhkoille. Lienee järkevintä unohtaa kaikki suositukset ja polkea fiilispohjalta, mikä itselle tuntuu hyvältä. T Jukka
Vs: Maantiepyöristä Teknisiä seikkoja hiomalla kaikki vaan mahdollisimman helpoksi, ettei kunto turhaan kasva lenkillä. Satsaamalla tonni laakereihin, saadaan 50% harjoitusvaikutuksesta pois ja sitä rataa. Samaa pätee poljentatekniikkaan...
Vs: Maantiepyöristä Yleisesti juuri missään asiat ei tapahdu viikossa;-) Poljentatekniikkan hyödyt tulevat ajan kanssa, kun siihen tottuu, ainakin itsellä rasitus pysyy tasaisena ja matka taittuu kun pitää kierrokset jota kuinkin samoissa. Mikään ei tietenkään estä nostamasta teho kun siltä tuntuu, siinä kasvaa vain nopeus, isompaa pesään ja kierokset samana, niin kyllä syke nousee;-)