Vs: Opettajan potkuista Typerät neekerivitsit ymmärretään jo laajemminkin mauttomiksi, niin pitäisi olla muidenkin stereotypiavitsien kanssa.
Vs: Opettajan potkuista Jos vaikka nuorison töhrimistapauksia sovitellaan oikeussalin ulkopuolella, olisi tässäkin tapauksessa voinut laittaa opettajan, pojan, rehtorin, vanhemmat ja vanhemman konstaapelin istumaan samaan huoneeseen ja keskustelemaan keskenään. Lopputulos olisi ollut kaikkien kannalta parempi. Varmaan jotakin pykälää/käyttäytymisnormia on rikottu monellakin taholla, mutta ketä tämä prosessi oikeasti palvelee...?
Vs: Opettajan potkuista Spartacus – Wikipedia Aikas kun i mellastat, niin kyllä se jossain vaaheessa lopetetaan.
Vs: Opettajan potkuista Jopas on blogikirjoitus. Onhan tuossa melko läheiset suhteet ristiin rastiin, joten meno on kuten muuallakin eduskuntaa myöteen. Maassa maan tavalla, jääviydestä tai edes sen mahdollisuudesta viis. Bloggaajan sävy korostaa maahanmuuttajuutta saa tämän salaliittoteorian haiskahtamaan kyllä hommafoorumin menolle (onko tuo 'homma' joku akronyymi BTW?) Kun potkuista on menty jo moneen eri suuntaan keskusteluissa, niin ihmettelen hieman miksi maahanmuuttajia pidetään heikosti oppivina? mm. Helsingissä ongelmana monella on se, että koulussa on kaksi ryhmää - ns. suomalaisten ryhmä ja sitten 'ulkomaalaisten ja puoliveristen' ryhmä. Virallisesti ja juhlallisten puheiden mukaan toinen ryhmä on siksi, että voidaan edetä maahanmuuttajille tai muuten epäpuhtaille(?) sopivan hidasta tahtia. Todellinen syy taitaa kuitenkin olla rasismipeikon piilottelu. Läheltä olen nähnyt, että pysymällä ulkomaalaisten ryhmässä (jonne yleensä ohjataan) lapsi joutuu tylsistymään koska opetus on hidasta. Ilmeisesti heikoimman mukaan tahditettua? Toisaalta jos onnistuu vaihtamaan siihen ns. suomalaisten ryhmään jossa oppiminen on mielekästä ja nopeus parempi, huomaa olevansa silmätikkuna ja kiusattuna. Lopulta on valittava joko oppiminen ja yksinäisyys tai oppimattomuus ja ystävien löytyminen. Tai mentävä toiseen maahan kouluun, kuten varmasti jokainen jolla siihen on resurssit lopulta tekee. Asiasta voisi kirjoittaa vaikka miten paljon, mutta olkoon...
Vs: Opettajan potkuista Mikä on väkivaltaa? Jos opettajat alkaisivat käyttämään väkivaltaa, heillä varmasti pitäisi olla myös koulutus siihen. Oletan, että lääkintävahtimestareillakin on jonkinlainen voimankäytön ja voimankäyttötapojen oppi takanaan. Pelkkää vaatteista, kädestä tms. vetämistä en kyllä laske väkivallaksi. Pakkotoimeksi ennemminkin. Käykää joskus vaikka vanhainkodissa. Onko hoitajilla siellä oikeus väkivallan käyttöön? Kuitenkin pitävät asiakkaitaan vastoin heidän tahtoa aloillaan, repivät ja kiskovat isommalla joukollakin. Kun niin kovasti nostetaan tapetille tätä väkivaltaoikeutta, niin ensin pitäisi määritellä mikä on sitä väkivaltaa ja mikä ei. Pelkkä fyysinen koskeminen ei tarkoita väkivallantekoa.
Vs: Opettajan potkuista Vaihtoehto ;-) http://www.adressit.com/allekirjoitukset/opettaja_antti_korhonen_elinikaiseen_opetuskieltoon_suomessa/
Vs: Opettajan potkuista Melko rankkaa, yrittää tuhota ihmisen elämä näinkin mitättömän asian takia, en käsitä.
Vs: Opettajan potkuista Just. Tuon tason niskoittelutapauksia taitaa olla kouluissa muutama päivässä, ja kun rehtorinkin viikkotyöaika on se 38 h 15 min, ei ihan kaikkia ehtisi työajan puitteissa tekemään, vaikka mitään muita töitä ei olisikaan. Sikäli tuo salaliittoteoria alkaa olla uskottava, että n.s. tavallisten ihmisten kyseessä ollen koko tapausta ei taitaisi olla tietoisuudessamme. Kukkahattuporukan naivi usko keskustelun voimaan on.... no, ihailtavaa? Toisaalta säälittävää - nuoren, jolla ei ole mitään rajoja n.s. kotikasvatuksen puolelta, kanssa saa kyllä keskustella vaikka viikkoja, jos joutoaikaa on. Lopputulos on kuitenkin se laulussa mainittu "juttele sinä vaan". Lasten kasvatus olisi tosiaan helppoa, jos kymmenen vuoden laiminlyönnit voisi korvata tunnin keskustelulla, tosta vaan. Tuskinpa maassa ongelmanuoria olisikaan, jos noin olisi.
Vs: Opettajan potkuista Kummallista väkeä, ja katsokaa sitten kommenttisivustoa, kaikki vastakommentit poistettu blogin kirjoittajan toimesta - uskomatonta porukkaa
Vs: Opettajan potkuista Tuon blogin kirjoittaja myöntää olevansa maahanmuuttajakriittinen, niin myönnän minäkin olevani. Kummallista on se, että aina jaksetaan puolustella maahanmuuttajien tekemiä rikoksia, mutta jos oikeasti verrataan rikoksien määrää suhteessa väkilukuun, niin tulee vaan mieleen, että nuo eliittimaahanmuuttajat ovat suhteellisesti selkeästi agressiivisempaa porukkaa kuin me suomalaiset, on ne maahanmuuttajat sitten turkkilaisia, somalialaisia tai muita eri kulttuurimaailmasta tänne muuttaneita. Kuulostaa todella kuvottavalta jos tuon turkkilaisisän touhut on olleet sitä mitä bloggari kirjoitti, ja kai siitä suuri osa on totta jos mies on vankilassa. Äidin touhut on sivustaseuraajana yhtä tuomittavia, on tää Suomi vaan kummallinen oikeusvaltio - katsoa saa mutta ei koskea Kivasti se rehtorikin hoiti itselleen hyväpalkkaisen viran samassa rytäkässä, huh.
Vs: Opettajan potkuista Lienee about sama palkka kuin ennenkin, mutta eipä tarvitse "keskustella" murkkujen kanssa päivät pitkät. - "Samaa rytäkkää" työpaikan haku ei tainnut olla, taisi olla pitkäaikaisempi prosessi.
Vs: Opettajan potkuista En tiedä millaisen käsityksen omasta kirjoituksestani sai, mutta olen pitkälle samaa miletä kuin Sakari, että ilman mahdollisuutta "käyttää voimaa" tietyissä tilanteissa, ei opettaja voi selvitä. Voimankäytön ja väkivallan ero on kuitenkin aika selkeä, toinen on hallittua ja harkitttua ja se näkyy toiminnassa, toinen on tunteiden vallassa tekemistä, joka kohdistuu toiseen fyysisesti toiseen.. Opettajalla pitää olla mahdollisuus puuttua ja fyysisesti estää riehumisen/väkivallan tapahtuminen koululaisten välillä, luonnollisesti myös oikeus puolustaa itseään väkivallanteon edessä. Pitää vain ymmärtää kuinka paljon ja kuinka pitkään, ns. voimankäyttöä saa jatkaa, sen muuttumatta väkivallaksi. Ero on pieni, mutta oikeasti aika helppo, hetki kun oppilas lopettaa riehumisen, pitää itsekin. Mutta jos esim pitää poistaa puukko kädestä, otetaan se pois, vaikka oppilasta sattusi ja sitten vasta soitetaan poliisi, joka minusta kannattaa tehdä, joka kerta kun teräaselakia on rikottu. Poliisi paikalle, vaikka kysessä olisi alle 15v. koska muut viranomaiset saavat puuttua ja ehkä voivat ohjata nuoren ymmärtämään, ettei asia ole sallittua, vaikka laki estää noin nuoren rankaisemisen/vanhemmille syntyvät seuraukset.. Koulukoti tai mieilisairaala ei ole ikäsidonnainen, ja jos alle 15 vuotias on uhka, kuten joskus on, niin nuorisovankila on parempi muiden turvallisuuden taikia, vaikka nuori tuskin paranee.. no tuskin paranee muutenkaan, noilla eväillä.. Puuttua siis pitää, ehdottomasti.
Vs: Opettajan potkuista +4. En mä tarkoittanut kaikkien niskottelutapausten käsittelyä näin, vaan tätä yksittäistapausta sen jälkeen kun opettaja oli poistanut oppilaan ruokalasta. Rehtori oli kuullut kaikkia osapuolia erikseen, ollut yhteydessä virastoihin, lakimiehiin, poliisiin. Nyt asia menee oikeusasiamiehellä, poliisilla, pojan lakimiehellä, ammattijärjestöissä. Mietin, olisiko ollut jotakin järkevämpää tapaa hoitaa jälkipyykki. Mielestäni tässä ei ole kukaan mihinkään kovin isoon rikkeeseen syyllistynyt, joten oltaisiinko voitu päätyä johonkin muuhun lopputulokseen kuin opettajan potkuihin?
Vs: Opettajan potkuista Näin käy kun homma lähtee kunnolla lapasesta, päätökset tehdään tunnekuohun vallassa, miettimättä asiaa sen kummemmin, jatkot sitten somessa ovat aivan oma tarinansa.
Vs: Opettajan potkuista Suomalaiseen nettikeskusteluun kuuluu näköjään tiukasti se että kaikenmaailman yhdenasian-porukat valjastavat minkä tahansa tapauksen omiin tarkoituksiinsa. Ensin kun tämä juttu tuli julkisuuteen, huusivat kaikki kovaan ääneet että (kaikki huonosti käyttäytyvät) teinit pitää saada kuriin. Nyt sopivan sauman löytäneet ihmiset jauhavat siitä miten ulkomainen huono aines on aiheuttanut tämän tapauksen. Kotimaiset kakarat on joiltain porukoilta sujuvasti pudonneet keskustelusta.