Vs: Toljottajat ... Julkisuus on kivenheiton päässä, tai lähempänäkin. "Älä huoledi remontista", näkymätöntä punaista mattoa levittävätten ratikan ovelle. Useempaa ulottuvuutta arjesta.
Vs: Toljottajat ... Hetkonen, ulkopuolinen kuvausryhmä siis keskittyisi kuvataiteilijan sijasta julkisen ratikan mukana matkustavaan massaan? Julkisissa ratikoissahan on yötä päivää läpinäkyvät, kananmunan, tomaattien ja tyhjien kaljapullojen kestävät ikkunat. Toinenkin hetkonen, josko tuolla kadulla "toljottava" taiteilija onkin näyteikkunaa tehostaen mission ohjaajana? Olisimmekin taideprojektissa mukana vilahtelevia katselijoita. Kurkistellen pipopäisen herrasmiehen olkapään takaa ulos pyöreille kulmillen? Tyhjä penkki oottaa istujaa. Juu, kameralaukkua parhaimmillaan.
Vs: Toljottajat ... Istun ratikassa kamera kaulalla, pysähdys ja kuva oli siinä. Eli minun vaikutekseni kuvaan on hyvin vähäiset, ja varmaan hyvä niin. Yritän silti olla ylpeä.
Vs: Toljottajat ... Minusta tämä ei ole kovin kummoinen. Kameraa lähimpänä oleva henkilö on selin kameraan, joka vaivaa suuresti. En oikein pidä kuvaustyylistä, jossa käytetään pitkää teleä tai muuten kuvataan 'huomaamattomasti', kuten tässä. Pidän enemmän kuvista, joissa kuvaaja näyttää enemmän olevan osa tapahtumaa, tai jopa tapahtumien keskipisteessä. Tässä, kuten monessa muussakin, asiat vain todetaan 'takavasemmalta selustasta'. Onnesksi kaikki katukuvaajat eivät niin tee ja tuottavat hyviä kuvia. T Jukka
Vs: Toljottajat ... Ikkunan yläosa poisrajautuminen tekee kuvasta vähän köpön näköisen. Kaikki ainekset tässä kyllä on muuten kohdillaan.