...Alpeista. Samanlaisen on varmaan ottanut muutama miljoona muutakin matkustajaa, mutta en kyennyt pitelemään itseäni. T: Tomi
Vs: Normikuva lentskarin likaisen ikkunan läpi... Nämähän on kivoja. Mitä voisin sanoa, itsekin sorruin samanlaisia taannoin julkaisemaan ;-)
Vs: Normikuva lentskarin likaisen ikkunan läpi... Heh, kuten varmaan melkein jokainen. Mutta kivojahan nämä on, onkohan omaa ketjua vielä moiselle?? Jos ei ole niin voisi laittaa varmaan pystyyn
Vs: Normikuva lentskarin likaisen ikkunan läpi... Onpas söpönpienet wingletit, Ryanin Boeingeissa on varsinaiset dobermanninkorvat.
Vs: Normikuva lentskarin likaisen ikkunan läpi... Jaa.. Mikä se on? Airbus 320 varmaan, mutta mikäs tuo levy, joka estää yläpinnalta alapinnalle kärjenkautta virtauksen on nimeltään?
Vs: Normikuva lentskarin likaisen ikkunan läpi... Wingletti. Se siis vähentää kärkipyörrettä ja siten vastusta suurilla nostovoimakertoimilla joilla kone lentää laskussa ja nousussa sekä matkalennolla ohuessa ilmassa. Pidempi siipi olisi toki tehokkaampi, mutta olemassa olevaa siipirakennetta on helpoin tuunata wingleteillä. Isoissa koneissa vaikuttaa myös se, että siipi ei saa olla liian pitkä, että kone mahtuisi lentoasemien porteille. EDIT. Siirsin kuvat toiseen ketjuun
Vs: Normikuva lentskarin likaisen ikkunan läpi... Englanninkielessä se on wingtip fence ja on siinä käsitteenä hiukan eri kuin winglet. Aerodynaaminen merkitys lienee samantapainen.