Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Normikuva lentskarin likaisen ikkunan läpi...

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Heiskat, 27 Tammikuu 2013.

    ...Alpeista. Samanlaisen on varmaan ottanut muutama miljoona muutakin matkustajaa, mutta en kyennyt pitelemään itseäni.

    T: Tomi
     

    Liitetyt tiedostot:

  1. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Normikuva lentskarin likaisen ikkunan läpi...

    Nämähän on kivoja. Mitä voisin sanoa, itsekin sorruin samanlaisia taannoin julkaisemaan ;-)
     
  2. Jukka75

    Jukka75 Active Member

    3 168
    5
    38
    Vs: Normikuva lentskarin likaisen ikkunan läpi...

    Heh, kuten varmaan melkein jokainen. Mutta kivojahan nämä on, onkohan omaa ketjua vielä moiselle?? Jos ei ole niin voisi laittaa varmaan pystyyn :D
     
  3. Vs: Normikuva lentskarin likaisen ikkunan läpi...

    Onpas söpönpienet wingletit, Ryanin Boeingeissa on varsinaiset dobermanninkorvat.
     
  4. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Normikuva lentskarin likaisen ikkunan läpi...

    Tämä lienee Airbussi. A319/320/321.
     
  5. laur1b

    laur1b Member

    302
    0
    16
    Vs: Normikuva lentskarin likaisen ikkunan läpi...

    747x747, aika osuvat mitat kuvalla..
     
  6. m1xer

    m1xer

    359
    0
    0
    Vs: Normikuva lentskarin likaisen ikkunan läpi...

    Tuo ei ole wingletti ;)
     
  7. JPu

    JPu Well-Known Member

    5 476
    219
    63
    Vs: Normikuva lentskarin likaisen ikkunan läpi...

    Jaa.. Mikä se on?

    Airbus 320 varmaan, mutta mikäs tuo levy, joka estää yläpinnalta alapinnalle kärjenkautta virtauksen on nimeltään?
     
  8. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Normikuva lentskarin likaisen ikkunan läpi...

    Wingletti. Se siis vähentää kärkipyörrettä ja siten vastusta suurilla nostovoimakertoimilla joilla kone lentää laskussa ja nousussa sekä matkalennolla ohuessa ilmassa. Pidempi siipi olisi toki tehokkaampi, mutta olemassa olevaa siipirakennetta on helpoin tuunata wingleteillä. Isoissa koneissa vaikuttaa myös se, että siipi ei saa olla liian pitkä, että kone mahtuisi lentoasemien porteille.

    EDIT. Siirsin kuvat toiseen ketjuun
     
  9. Vinski

    Vinski Well-Known Member

    4 329
    403
    83
    Vs: Normikuva lentskarin likaisen ikkunan läpi...

    Englanninkielessä se on wingtip fence ja on siinä käsitteenä hiukan eri kuin winglet. Aerodynaaminen merkitys lienee samantapainen.