Vs: Autohullun päiväuni. Hienot värit, valo ja liike sinisessä autokuvassa. Nopeusmittari ei oikein säväytä kun enään ei taida edes olla myynnissä autoja joiden huippunopeus on alle 200km/h...?
Vs: Autohullun päiväuni. Ei oikein huvittaisi olla tuolla kelillä noissa nopeuksissa kyytissä. Löpöäkin näyttää kuluvan ihan kiitettävästi. Ei taida tankillisella päästä edes Helsingistä Tampereelle vaan mitäpäs sillä väliä.
Vs: Autohullun päiväuni. Mun Volvo 240:n mittari näytti samanmosia lukemia kerran kaupungilla parkkiruudussa, kierrokset tosin oli tyhjäkäynnillä. Tuli sähköiseen mittariin joku toimintahäiriö ja mittari huiteli yli 220 km.
Vs: Autohullun päiväuni. Mun vanhojen Rellujen (Lagunat -95, -98) mittarin sai näyttämään mitä vaan kun suddaili lumessa: Nopeusmittari otti signaalin vaihdelaatikosta ja sytkäboxilta ? Eka kuvan sinänsä on sävyjen ja liikkeen osalta hieno.
Vs: Autohullun päiväuni. Eipä kuitenkaan kovin usein pääse pistelemään tuollaisia nopeuksia. Muualla ei saa ja Vaterlandissa ei mahdu? Joskus aikoja sitten joku taisi laskea että Saksassa on Autobahnia 5 m/vaunu. Onneksi moottoritiet ovat yl. useampikaistaisia. K.
Vs: Autohullun päiväuni. Kyllä se saksassa on kuvattu, Hiukka harkitsin ja valitsin suht avoimen mestan ennenkuin kameran flasseineen nostin silmälle. Siinä ei montaa sekuntia kulu kun joku Porsche tai AMG mersu, josta rajoitin on otettu pois päältä on takapuskurissa. Kuten kaikki tietää, ne kulkee yli 300 ja kuskit ei ollenkaan häpeä ajaa myös sitä. Flickeriin laitoin myös moottorista speksit, tänne en tiedä viitsiikö, niin monelle menee herne jo muutenkin väärään paikkaan. Bensankulutuksesta: Luukku auki 5.vaihtella on kulutus yli 50L/100km Nurnburgringillä, jossa en vielä sitä tosin ole vielä kokenut (tarkoitus kyllä olis, ennenkuin "aika jättää") täydellä tankilla pääsee 4 kierrosta : 25km/kierros ! (Tekniikasta kiinnostuneille: Tässä "kilpamoottorin sukuisessa" V6 turbomoottorissa kestävyys on varmistetytu rikastamalla seosta, eli suuri bensankulutus vie lämpöä palotilasta pois, aivan kun aikoinaan ralliautoissa, kaasua nostettaessa palamaton bensa syttyy paukahtaen pakosarjassa ja leiskat lyö takaa)...
Vs: Autohullun päiväuni. Mulla meni herne pieneen reikään nyt kun mun rättärini ei kulje ku 120km/h. Voi vit..sin vitsi. Kyllä sitikat on silti parempii ku rellut.
Vs: Autohullun päiväuni. Tottakai ne on, onhan ne voittanu Rallin MM.:n viime vuonnakin, mutta Rellu kai viimeksi jotakin 80 luvulla, Ranskalaisilla on homma aika hyvin hanskassa: Citikka hoitaa rallit, Pökötti voitti 2009 ja panee kampoihin Audille Le Mans urheiluautojen kestävyyslajissa mutta Rellu juhlii kuninkusluokassa !!! (Nyt jo maailman menestyksekkäin F1 moottorinvalmistaja)
Vs: Autohullun päiväuni. Ei ollenkaan väärä paikka mun puolesta. Nuorna poikana mulla oli kasa autokortteja ja biturbo Safrane oli yhdessä niistä. Kaverille haettiin joistakin vuosia sitten lastutettu T5R, jolla oli tietty pakko kokeilla kantin kestävyyttä bahnalla. 240km/h kohdalla alkoi maisema vaihtua jo aika ripeästi. Takaa tuli silti näitä mersuja oikeasti niskaan valot vilkkuen. Suurin kuumotus tuli kuitenkin siitä, kuinka kauan alla olleet halvat 195/65 no-name halpiskitkat pysyi vauhdissa mukana. Hyvin ne pysyi sen aikaa. En viitti miettiä mitä olis tapahtunut jos ei olis pysynyt. Kaistanvaihdot tuli tehtyä kyllä tooooodella rauhallisesti.
Vs: Autohullun päiväuni. Biturbo Safrane on kyllä "Top of the line" Relluista. sama V6 mylly kun mulla, mutta rakennettu Saksassa muistaakseni IRMSHERin pajalla. 400kpl kaikkiaan eli todella harvinainen. nelivetoinen jossa hiilikuituinen kardaani vei voimaa taakse. Vakiona 350 hevosvoimaa. LeMans versio tuosta moottorista antoi 1000-1200hv joten kyllä peruslohkossa on potentiaalia.
Vs: Autohullun päiväuni. Nürburgringillä on kauniina kesäpäivänä niin paljon tungosta, että hyvä kun mahtuu ajamaan sen yhdenkin kierroksen. Kannattaa kyllä käydä, ennekuin sekin hupi lopetetaan. Se ei ehkä vaadi, kuin sen yhden pahan onnettomuuden ja hommaa aletaan hillitsemään. Nythän siellä vetää prätkät, kilpurit ja perheenisät farkkuineen kaikki sekaisin, ihan vapaasti niin paljon, kuin peleistä suinkin lähtee ja onnettomuuksiakin sattuu kait jonkun verran. Ratakin alkaa olla toisin paikoin aika rupisessa kunnossa.
Vs: Autohullun päiväuni. Tämä on kaikki totta, mutta nuo tehtaitten omaan käyttöön varaamat "kehityspäivät" auttavat levittämään tuota Nurnburgringin gloriaa. On autolle aika kova boosti kun voivat sanoa sen "kehitetyn Nurnburgringillä", Vimeisin tällainen on uusi Cadillac josta yritetään GM:n lippulaivaa . Päivätolkulla tahkosivat rataa ja varmaan jotakin saivat aikaiseksi. Esim Uudet Lexukset ovat järjestään saaneet Nurnburgring käsittelyn. ( Tommi Mäkinen ajoi juuri Subarulla tuotanto 4-ovisten sedanien ennätyksen siellä, muuten Nokian uusilla renkailla...)
Vs: Autohullun päiväuni. No näköjään ovat vähän "kutitelleet" BiTurbon myllyä kun ovat frendit Belgiassa tällaisiin istuttaneet
Vs: Autohullun päiväuni. Kivan näköisiä menopelejä; tehojakin melkein saman verran kuin meillä mamman kauppakassissa. Kelpaa niillä kulkea... ai niin, eihän niillä mihinkään mennä, leikitään vain.
Vs: Autohullun päiväuni. CTS (?) käkkylällä ajoivat pari vuotta sitten Nürburgringin "vakio sedaneiden" ennätyksen, tarinan mukaan normaali testauksen yhteydessä, mutta se kait pestiin aika nopeasti.
Vs: Autohullun päiväuni. Tonne nurburgingille pitäisi kyl lähteä testailemaan jahka saisi ton yhden, niinikään V6 turbokiukaan rakenneltua joskus valmiiksi
Vs: Autohullun päiväuni. Alkaa mennä lujaa, juu... melkein kuin siellä Noinburgerdrinkillä, vai miten se meni... Vaan, vaikka en tuosta autoilla leikkimisestä oikein a) ymmärrä b) diggaa, niin siinä voin olla samaa mielipuolta, että onhan se hyvä tehdä sellaista, mikä tuntuu tärkeältä ja kiinnostavalta. Jollekin se on 25 kg lohi Tenolla, jollekin transuhuora Bangkokissa, jollekin lenkki autoradalla. Mutta; ei jäädä peräkamariin katkeroitumaan, vaan mennään ja tehdään. Se on oikeaa meininkiä. Nimeltä tuttu fotari Hesasta sai aikaa sitten vuosibonuksia, pari tonnia nykyrahassa. Lähti Silverstoneen ja ajoi pari kiekkaa F1:llä. Siihen se raha sitten paloikin, mutta kivaa kuulemma oli. Itse olisin keksinyt parille tonnukalle 100 + 1 mielekkäämpää käyttöä kuin ajaa korttelin ympäri autolla, mutta Lotus F1 oli kuulemma sen väärti. Kuten sanottu, hänelle se oli se juttu, ja mikäs siinä. Tavan Lotuksella saa näköjään nykyään ajella 5 kiekkaa parilla satkulla; ei huono, jos semmoisesta tykkää. http://www.silverstone.co.uk/experience ... periences/"]http://www.silverstone.co.uk/experiences/driving-days/lotus-exige-experiences/