/ Rekisteröidy

Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

What Digital shooters can do with Film`s passing...

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana J.W.The NowHere Man, 25 Lokakuu 2011.

    Vs: What Digital shooters can do with Film`s passing...

    Luitko tuon Audi pätkän oheistekstin ? Siinä todetaan että "Red " on niin epäluotettava ettei sitä voi tällaisissa hommissa käyttää...
     
  1. Vs: What Digital shooters can do with Film`s passing...

    Korjataan nyt tämäkin virheellinen väite vielä ajankohtaiseksi:

    http://en.wikipedia.org/wiki/House_%28season_7%29#Filming

    Canon 5D mk. II on Housessa nykyään se pro valinta.
     
  2. Vs: What Digital shooters can do with Film`s passing...

    Niin siis 6 season finale ja 7 season, ei kai ne muut oo ?
     
  3. c

    c Well-Known Member

    5 391
    109
    63
    Vs: What Digital shooters can do with Film`s passing...

    jep, ne teki yhde jakson kokeeksi.. varmaan joku mainoshomma, mut se oli vaan yks jakso.. ei ne oikeasti käytä mitään digislr kameroita noin isoissa tuotannoissa
     
  4. Vs: What Digital shooters can do with Film`s passing...

    Joo, ei kannata tietenkään sitä linkkiä sitten lukeakaan, parempi vaan et luulee miten asiat on...
     
  5. fotomik

    fotomik Member

    786
    0
    16
    Vs: What Digital shooters can do with Film`s passing...

    No tossa artikkelissa mihin wiki linkittää ei mainita 7 kaudesta mitään. (Mikä ei tietenkään tarkoita sitä _etteikö_ olisi kuvattu 5Dllä, lähdettä ei vaan löydy Wikin väitteelle)

    Ihmetyttää kyllä kun osa kuvaajista on erittäin vahvasti sitä mieltä että hämärissä digi pesee filmin mennentullen, ja osa nähtävästi on just tasan päinvastaista mieltä...
     
  6. Vs: What Digital shooters can do with Film`s passing...

    Niin ja huomenna julkistetaan kaveriksi Canonin 4K malli (50MB/s.)

    EDIT:
    Lueskelin tuossa muutaman vuoden amerikkalaisten leffakuvaajien omaa julkaisua, jossa käytiin sangen usein esimerkinomaisesti läpi tuoreitten ja tunnettujen leffojen tekniikka-asioita opiksi ja ojennukseksi. Se, mikä aina teki vaikutuksen, oli kuinka tarkasti näennäisesti helpon näköiseen lyhyenkin kohtauksen valotus oli mitattu 10-15 kohdasta ja kokonaisuus sovitettu tekniikan muodostamaan viitekehykseen.