Vs: Jurmo – saari jossa aika on pysähtynyt Tahdonpa sanoa sanaisen kehyksistä minäkin. Näitä kakinruskeista en piittaa, ne näyttää kuin olisivat joku photariplug-in, kaikki samanlaisia. Mutta satsien 2, 3 ja 4 kehykset ovat taas ihan ehdottomat.
Vs: Jurmo – saari jossa aika on pysähtynyt Jurmosarjasta tämä kuva sai eniten ääniä, ja on tänään "Shot of the Day" Polanoid.netissä.
Vs: Jurmo – saari jossa aika on pysähtynyt Vihdoinkin oli aikaa kehittää Jurmofilkat, tässä muutamia Rolleiflex 2.8F:llä otettuja kuvia. Filmi Tri-X 400. Joissakin kuvissa käytetty lähilinssejä Rolleinar 1 tai 2 ja joissakin oranssi- tai punasuodinta.
Vs: Jurmo – saari jossa aika on pysähtynyt Lopuksi vielä muutamia Holgalla otettuja kuvia. Filmi Tri-X 400.
Vs: Jurmo – saari jossa aika on pysähtynyt Onko se TB Stoor pukeutuneena siissiksi ? tuo Yhtä luonnon kanssa on kyllä ylittämätön...
Vs: Jurmo – saari jossa aika on pysähtynyt TStoor ON sissi! Jotenkin ajattelinkin sinua skannatessani Yhtä luonnon kanssa -kuvaa. Omaan makuuni hieman liian jyrkkä, mutta kiva että pidit!
Vs: Jurmo – saari jossa aika on pysähtynyt Ei näistä kyllä iske oikeen yksikään. Kuvaat ja näet rollikalla aika eri tavalla (ja erilaisia kohteita) kuin noilla polaroideillasi ja mä pidän kyllä huomattavasti enemmän tuosta polaroid tavastasi. Ehkä se on toi formaattikin, en oikeen tiedä. Ja joku vielä väittää, ettei välineellä ole väliä. =)
Vs: Jurmo – saari jossa aika on pysähtynyt Aina ei voi voittaa. Jurmoviikko oli minulle puhtaasti polaroidreissu, siihen yritin panostaa. Myrksyn takia oli kuitenkin välillä pakko käyttää muita kameroita ja etsiä muita aiheita. EDIT: Kuitenkin pidän itse näistäkin kuvista, muuten en olisi niitä postannut. Ei niin otsa rypyssä kuvattuja...
Vs: Jurmo – saari jossa aika on pysähtynyt Kyllä se pienikin tooni saattaisi nostaa kuvia, ... muurahaispesään kesän elon väriä, ... hautaristiin tai pensaaseen valinnaisesti vihreää tai hiiltä, esim. tai mitä haluat korostaakin... Holgakin näkee asiat persoonallisemmin, pelkistetymmin. Sanoisko varovasti, että olisivatko Rollein kuvat ovat vielä aihiovaiheessa, pitäisko ne laittaa pesukoneeseen, joukkoon hieman klooria ja kahvia ja mustikkasoppaa, ja sitten auringonpolteeseen haalistumaan. jäädä odottamaan mitä niissä on kestävää, vastaako odotuksiasi. tai kuvata ne ensireissulla pimiöön, Jurmoon, erivalossa uudestaan. ...No läppärillä kuvien katseluni on varmaan vähemmän suotavaa, sorry Polaroid-sarjahan on hieno. Synkka toimii. t. Manual
Vs: Jurmo – saari jossa aika on pysähtynyt Kun on laajemmin tutustunut Kenin kuvalliseen tuotantoon, voi sanoa että hän on LAAJA PERSOONA. tarttuu siihen laitteeseen kun sillä hetkellä tuntuu. Myös vuodenajat aiheuttavat hajontaa käytettävässä kalustossa. Kun samassa setissä on noita Pola ja esim Rollei shotteja näkyy että kalustolla on, tottakai vaikutusta. samaan pääsee rolleilla kuin holgallakin, mutta taas toisinpäin: holgalla ei kyllä pääse samaan kuin rolleilla. En myöskään tykkää ylenmääräisestä jälkikäsittelystä joten tämä Setti on siinä mielessäkin kokonaisuutena mielenkiintoinen, varsinkin kun se on kuvattu aika tiukan aikaperspektiivin sisällä. Sitten on kenillä aika monta vaihtoehtoa jäljellä: hasseli keskikoko, hasseli x pan venytetyt maisemat, ja sokerina pohjalla leicalla vangitut välittömät visuaaliset vaikutelmat.. ei voi kun olla hiukan kateellinen, ja kaikki se "vapaa-aikana".
Vs: Jurmo – saari jossa aika on pysähtynyt Noista Rollei kuvista vielä: Rollei on tarkkuslaite, Holga on rimpula. Jos rolleilla haluaa holgakuvia, ei tartte kuin laittaa liian pieni vastavalosuoja nokalle ja siihen pingoittaa vähän mustaa nailonsukkaa johon tehdä reikä keskelle. Olisko sitten parempi. vielä vois raottaa hiukka rollein taka kantta välillä kesken rullaa... Joko kelpaisi Holga luokkaan. kuten näette, en kovasti arvosta niitä, I phonellakin pääsee samaan kuten T Stoorin kuivista on nähty.
Vs: Jurmo – saari jossa aika on pysähtynyt Olen kyllä ehdottoman samaa mieltä. Se mitä tuossa aiemin jo yritin sanoa, on että mielestäni näissä sarjoissa tuo käytetty väline näkyy ja se kai kertoo, että tuntee kameransa ja osaa ottaa laitteesta kuin laitteesta irti sen mitä siitä saa ja käyttää sen ominaisuuksia tukemaan omaa kerrontaa. Kliseinen ja usein toistettu fraasi, 'kameralla ei ole väliä', ei mielestäni pidä ihan paikkaansa. Se juttu on löytää se omaa näkemystä ja kuvaamistapaa vahvistava ja tukeva kamera. Tää on kait esim. sitä Vatasen leica hypeä - tietää tasan mitä saa jo ennen sulkimen räpsähdystä ja saa täsmälleen sen mitä haluaa tavalla jolla haluaa. Markkinat puskevat aina vaan uutta ja entistä monipuolisempaa kameraa markkinoille ja toitottavat kuinka juuri sillä uusimmalla ja hienoimmalla saa kuvattua kaiken mahdollisen ja tuotettua "täydellistä kuvaa". Periaattessa kai se onkin niin, että jollain superdigillä ja armottomalla kuvankäsitelyllä saadaan jäljiteltyä minkä tahansa kameran jälkeä, mutta jos sieltä kuvaajan ja kameran väliltä puuttuu se yhteinen näkemys, niin ei se tulos ole sitä mitä se voisi olla. No joo, ehkä tää on vaan väsynyttä BS:ä tai itsestäänselvää, mut olkoot. Mä luulen oivaltaneeni taas jotain paremmin ja se riittää mulle.