Vs: Hilfe! Raita negassa, suljin paskana? Yleensä se on revennyt etuverho, eli verhosta on repeytynyt semmoinen pieni palanen käännöksestä joka jää väliin. Mustonen & Laineen jätän kommentoimatta vielä, saattaa olla että hetken kuluttua ko. lafkasta tulee juttua vähän enemmässä määrin, mutta tältä erää tähän.
Vs: Hilfe! Raita negassa, suljin paskana? Kiitos hyvästä speksistä. Täytyy tänään yrittää teippailla kenkälaatikko kasaan, aina mukava askarrella. Penissä on pannarilinssi ja uskon että saan sen tarkennettua voipaperiin. Joku vanha täyslasikin saattaisi löytyä voipaperin tilalle. Täähän on kai nyt vähän niinku digiperä Leicaan, joskin kennon ja sulkimen välissä on penin obiska.
Vs: Hilfe! Raita negassa, suljin paskana? Hoituu toki, ja hyvällä ammattitaidolla, mutta ainakin omien kokemuksieni mukaan harvoin sovitussa aikataulussa.
Vs: Hilfe! Raita negassa, suljin paskana? Esimerkiksi. Mulla oli kuitenkin eka villi ajatus ettei irrottaisi Leicasta objektiivia vaan kuvaisi siitä läpi Leican suljinta, Olyn rungolla, pahvitötterö loittona ja sovitteena. Mutta Pasin voipaperista voisi olla hyötyä. Tee miten teet. Pasilla taisi olla aika loppuun suunniteltu systeemi? En kyllä nyt lukenut sitä tarkkaan. Mieti tota vessapaperihylsyä, jos olisi helpompi? Siinä pitää vain ratkaista kuinka saat hylsyn kiinni Olyyn. Eiköhän Leican kakkula sovi sinne sisään oikein hyvin.
Vs: Hilfe! Raita negassa, suljin paskana? Tässä kun nyt ihmetellään raitoja niin laitan pari raitakuvaa myös. Mistäs tämänmoiset raidat raadin mielestä voisi johtua? Kuvattu nopeilla ja hitailla ajoilla. Joka ruudussa näitä ei ollut, vaan siellä täällä ja usein hieman erilainen tuo raidan olemus. Olen myös kuvannut samalla rungolla jälkeenpäin jokusen rullan mutta niissä ei tainnut olla näitä raitoja. Itse en kehittänyt tätä rullaa mutta tuskinpa kehityksessä tuollasta jälkeä saa aikaiseksi?
Vs: Hilfe! Raita negassa, suljin paskana? Mikä jottei? Ylimääräistä valoa kuitenkin näyttäisi olevan saatu, mutta missä vaiheessa. Jatkuuko ruudun reunan yli? Kun et ole varma, onko niitä tullut jälkeenpäin, on paljon enemmän arvattavaa. Mikä kamera, voisiko vuotaa tiivisteistä? Kun filmi on paikoillaan vaihtelevasti kuvatessa ja erilaisissa valaistuksissa, voi tulla siitäkin erilaisuutta.
Vs: Hilfe! Raita negassa, suljin paskana? Itseasiassa tarkemmin kun tutkin negoja, niin rullan alkupään kuvat ovat eniten saanut tuota valoa ja vikoissa kuvissa missä tuota on, on vähiten palanutta. Ja on myös reunojen yli tuota. Eli voisiko olla niin että kun filmi otettu kotelosta, se on saanut jonkun valosäteen tiettyyn kohtaan ja siitä johtuu nämä ihmeellisyydet? Katsoin myös jälkeenpäin samalla rungolla otettuja negoja ja niissä ei ollut mitään vuotoja joten kameran tiivisteet on kunnossa.
Vs: Hilfe! Raita negassa, suljin paskana? On mahdollista että kasetti on vuotanut ja ollut liian kirkkaassa liian pitkään. Ennen kuvaamista ja tai sen jälkeen ennen kehittämistä. Alemman kuvan jälki voisi olla sametin suun lähellä ja ylemmän kuvan sitten jokusen filmikerroksen läpi valottunutta. Itse ajattelen että harvassa ovat absoluuttisen valonpitävät asiat, ja varmasti aina vähän vuotavia ovat niin kamerat kuin kasetitkin. Niitä pitää muistaa suojella valolta, varsinkin kirkkaalta tai pitkäkestoiselta.
Vs: Hilfe! Raita negassa, suljin paskana? Sori, perutaan. Tässä ei ollutkaan enää kysymys alkuperäisistä kuvista.
Vs: Hilfe! Raita negassa, suljin paskana? ^ Eikö nuo vaaleat jäljet ole ylimääräistä valoa? Positiivista! ;D Tummemmat kuvien alueet lienevät jotakuinkin normaalit? Näin ainakin noita tulkitsin. edit. Höh, pitikö se nyt pyyhkiä. Negatiivinen valo oli mainittu. Se oli mainio.
Vs: Hilfe! Raita negassa, suljin paskana? What what No joo, jokatapauksessa pidän yleensä kameran ja filkat suojassa valolta kunnes niitä käytän
Vs: Hilfe! Raita negassa, suljin paskana? Tämä Jimin juttuhan on taas päivänselvä pikeentymistapaus. valoerot ovat verhon kulkusuunnan suunataisia. Pidemmälle rullassa edetessä vika tasaantuu, on ilmeisesti pahimmillaan kun kamera otetaan kaapista ja aletaan kuvata, uudella tai vanhalla filkalla joka on ollut kamerassa. leica kultainen sääntö on että kunhan lonksuttelet suljinta, laite norjistuu itsessään eli tuo nyrkkipaja autokorjaamon neuvo: eikun kovaa ajoa, kyllä se siitä. Mun M4-2 runkoa ei IKINÄ ole voiteluhuollettu, noin 30 vuoden käyttöiän puitteissa, Toi teemun M3 doublestrokekin oli ihan kauhea, sen saadessani, sekuntti ajalla verho pysähtyi täysin, noi tyypilliset M leican sulkimen kimakat sihellyksetkin 15 ja 30 osalla oli tylyä takertelevaa surinaa. kannoin "romun" Ingo Forsbergille, joka siinä jutellessa jonkun 15 minuutia laukoi tuota M3 runkoa, ja sitten sanoi, no niin kokeileppas, toimi kuin unelma, ajat aivan kohdallaan, AUKAISEMATTA !!! Näin se vain on, on RIKOS jättää M leica hyllyyn pikentymään ja sitten viedä se jollekin poropeukalolle pieleen säädettäväksi. Colorkolmion Jukalla on kaikki Ingon mittalaitteet, varaosat jne, se OIKEESTI osaa sen tehdä...
Vs: Hilfe! Raita negassa, suljin paskana? Täytyy ottaa myös tää colorkolmio mukaan huoltajaehdokkaisiin. Sepossa olisi se hyvä puoli että on lähempänä tamperetta. Olen kyllä yrittänyt M-Leicaani laulattaa. Rulla viikossa on ollut tahti, paljon enempää ei ole ehtinyt kun on vain harrastuksesta kyse. *edit* Ensimmäinen kamera-failure osui minun kohdallani Leicaan. Nikonkit ja Pentaxit on toistaiseksi toimineet moitteetta. Samaa ikäluokkaa samalla käytöllä. *edit2* Olen kyllä tykännyt Leikasta paljon Nikonia ja Penaa enemmän.
Vs: Hilfe! Raita negassa, suljin paskana? Ei se "laulattaminen" mitään repaleista suljnta tai filmisilppua korjaa, mutta ainapahan tiedät että se on käyttökunnossa.