Vs: Silta Kauniin kalmainen silta. Tämä on se legendojen rajapaikka, josta ennenvanhaan pyrittiin pois Kouvostoliitosta. Ne, jotka eivät päässeet, ovat pohjassa - nyt kaikesta vapaina...
Vs: Silta Legenda ei kerro sitä, koska legendoja kerrotaan vain kuolleista sankareista. Legendaarinen kuva virukselta.
Vs: Silta Mun mielestä elävistäkin pitäs tehä lekendoja, varsinki jos ne on ylittäny sillan. Mie en kyl muista kummal puolel siltaa mie oon. Tarttes kattoo kartast.......
Vs: Silta Minusta tää on tylsästi sommiteltu kuva, josta puuttuu jännite kokonaan. Ei pelasta usva eikä sinisyys, ei TJukka
Vs: Silta No hyvä. Millasesta sommittelusta olisit tykänny. Tää on rajattu neliöks lähes kuvan keskialalta, tilaa olis ollu molempii suuntii.
Vs: Silta Onko se tarpeeksi jäykkärakenteinen silta - kuitenkin ? Ei se ainakaan mikään riippusilta ... Kyl se on sitte kiva kuva - ihan silmä lepää siiinä - toimii ! Virus on laittanut meidän katsomaan näyttämöä, jossa kaikki eivät edes tiedä näyttelevänsä. Olis hyvä ottaa joskus pikkusen löysemmin rantein - elämä ? Olisi aikaa nähdä enemmän. Kaikenlainen kiihkoilu ja eripuran lietsominen kun ovat esimerkiksi vain osoitusta mielen kypsymättömyydestä. Eivät liity valokuvaamiseen ja luovuuteen ilkeät henkilökohtaiset pistot ... ??? Pitäisi olla kannustava ja rakentaa hyvää oloa ihmisten välille - rakastaa ? Yhdessähän täällä kampaillaan - me köik ? Tuolta sinisestä usvasta / savusta saattaa lentää jokus luoteja ... Luovuus on rakkauden akti. Lempeän ihmisen kuuma taisto ! Hyppään tosta yli - yhdellä loikalla - enkä muista mitään jos tulen takaisin tuosta maasta !! Nyt sitä mennään !!! T Erska
Vs: Silta Johdannoksi, ei henkilökohtaisesti: Joskus ennenvanhaan lupasit siirtää kuvallista toimintaasi erilaiseen estetiikkaan. Siinä vaiheessa taisi jäädä huomaamatta se, että kuvat eivät ole pelkkää estetiikkaa, vaan joskus on kyse myös ns. sisällöstä. Usein toki estetiikka liittyy sisältöön kiintesti ns. tyylilajin muodossa. Ajatellaanpa vaikka tällaista klassista jatkumoa (tämä on vain yksi esimerkki mahdollisista sellaisista): "Realismi" -> "Intertekstuaalinen realismi" -> "Ekspressionismi ja impressionismi" -> "Surrealismi" -> "Abstrakti". Näissä kaikissa todellisuuden heijastuma aktualisoituu erilaisen kuvaustavan kautta. Tässä kuvassa ei mennä edes pitkälle tuossa ja missään jatkumossa (onkin kaikkein hienointa onnistua menemällä lähelle!). Ollaan luokassa "Intertekstuaalinen realismi", jossa jännite syntyy lakonisen esityksen suhteesta Berliinin muuriin ja vastaaviin eli ihmiskunnan ja kansojen kohtaloihin hallitun hillityn tyylin kautta. Jännitettä on siis myös näkymättömässä, eikä vain esim. sommittelussa, ja 2000-luvulla useammin kuin aiemmin.
Vs: Silta mvuori on kyllä fiksu kaveri!. Miellyttävä kuva ja komppailisin mvuorta! jukkis:miten kuvailisit jännitteen puuttumisen kuvasta. Mun mielestä kuvassa taas on toimiva jännite
Vs: Silta Kuvaa on joskus vaikea nähdä kuvalta. Mvuorta voisi hieman jatkaa sillä, että kuvaa ei ole. Se syntyy monimutkaisten aivoprosessien kautta kunkin havannoijan mielessä. Sieltä sitä jännitettäkin on parasta etsiä.
Vs: Silta Minäkään en saa tästä kauheita kiksejä, rajaus vähän ahdistaa. Toisaalta en saanut kiinni tarinasta/sisällöstä jota osalle teistä tämä kuva lähti kertomaan. Olenko siis sisällön arvoa ymmärtämätön esteetikko vai mitä, häh? Mut nyt kyllä jäi korpeemaan, että mitä siellä sivusta kropatuilla alueilla oli... Kouvostoliitosta karkaavien surulliset hahmot raahustamassa kohti uutta alkua tai joenpohjaa?
Vs: Silta Etuala tässä on, mutta se on mielenkiinnoton. Silta roikkuu ilmassa, ei ole oikein kiinni missään, kuva-ala on jotenkin epätasapainoinen. TJukka