Vs: Wanhoja värikuultokuvia Nämä ovat kyllä maukkaita ja todella laajalta skaalalta. Osaatko kertoa meille kuvauskalustosta. T. Kerkko.
Vs: Wanhoja värikuultokuvia Ihan sukkelasti tartuttu,no sanotaan että tuon aikaisten autojen päästöt oli kovia tuohon aikaan.
Vs: Wanhoja värikuultokuvia millä nämä on skannattu? onko värit palautettu skannerisoftassa vai photoshopissa? TJukka
Vs: Wanhoja värikuultokuvia Ei autot paljoa ole todella muuttuneet. Hyvin on samanlaiset moottorit ja jopa kulutukset. Moottorikehitys on kuitattu yleensä suuremmilla tehoilla. Dieselit ovat kehittyneet kyllä merkittävästi, mutta kas kummaa, niitä verotetaan sitten ihan erikseen lisää.. Ajoneuvovero muuttui nyt päästöpohjaiseksi, joten jos kuvitellaan tuo Opel uudeksi autoksi, sitä verotettaisiin hiilidioksidipäästöjen mukaan kilometriä kohden ja se riippuu kokonaan kulutuksesta. Todellisuudessa tuota vanhaa Opelia verotetaan nyt 26 senttiä/päivä, kuten kaikkia ennen 1994 käyttöönotettuja alle 2500kg henkilöautoja. Tämä on sama 94,90€/vuosi kuin Volvo 240 autolleni (vm 1985), joka muuten painaa noin 1300kg ja kuluttaa 9l/100km sekalaisessa ajossa. Ei kai Opel ole kovin kaukana siitä? (Jos on, se on romu, koska esimerkiksi Peugeotilla oli samaan aikaan oikein mainioita moottoreita autoissaan. 403 ja 404 mallit.) Olisi perusteetonta verottaa vanhaa autoa muuten vain pelkästään iän takia, sillä uuden auton valmistus tuottaa päästöjä erittäin runsaasti, 30-50% sen elinkaaren päästöistä. Ja eipä kai tuolla kulutuksella uudenkaan auton verotus kauhean paljon enemmän olisi? 154g/km -> 94,90€ lukee taulukossa koskien 2001 ja sitä uudempia autoja. (ja 200g/km -> 156,95€) Edit. Olipas sekavia AKEn paperit. Tutkailin niitä uudestaan. Onkin ilmeisesti niin, että tuo 26senttiä/päivä eli 94,90€ vuodessa onkin vielä vanhaa systeemiä, ja maaliskuussa aletaan tuohon uuteen systeemiin. Se on ennen 2001 käyttöönotetuilla kokonaismassan mukainen. Volvoni tapauksessa taulukon mukaan 86,87€ vuodessa. Auton ikä ei ole ongelma, vaan bensan poltto. Muu on kapitalistista propagandaa! Auto jolla ajetaan 5000km/vuosi on ympäristöystävällisempi kuin auto jolla ajetaan 20000km. Siksi oikein ja samalla yksinkertaisin tapa verottaa ympäristöperustaisesti olisi riittävä bensavero, ja se vauhdittaisi myös vähäkulutuksisten autojen markkinoille tuloa. Kaikki muut on markkinamiesten vouhotusta (siis poliitikkojen, jotka ovat siinä leirissä), jolla autokauppaa yritetään kiihdyttää. ja siinä touhussa vanhan auton käyttöä luulllaan jo yleisesti ympäristörikokseksi.
Vs: Wanhoja värikuultokuvia Kiitos Tarjanne, menee myös blogiin nyt ... t. mad. ... eli Sevilla, jos siellä on härkätaisteluareena .. on sieltä edellinen.
Vs: Wanhoja värikuultokuvia Skannaus Epson Perpection V 750 PRO; oma softa ( EsponScan ) 3200 dpi suoraan lasilta ilman pidikkeitä 1,8 mm:n kehyksiin siirrettyinä ja värit palautettu Photoshop CS4. t. mad
Vs: Wanhoja värikuultokuvia Nyt menee rankasti arvauksen puolelle, mutta olisiko L = Leverkusen? Sodan jälkeen Agfan Wolfenin tehtaat jäivät Itä-Saksan puolelle ja lännessä Leverkusenissa aloitettiin uusi tuotanto. Tavaramerkki ORWO (Original Wolfen) otettiin käyttöön 1964. Jos en väärin muista, niin sitä ennen oli kahta Agfaa, itäistä ja läntistä. Ehkä läntisiin laitettiin L tunnukseksi. Ossi hoi, onko tietoo?
Vs: Wanhoja värikuultokuvia Kuvaajalle olisi suonut sen kiitoksen, mitä täällä on hänen kuvilleen suotu - elinaikanaan. Kai Vaara, Amateur Photographer, autodidakt - 1931 - 2008; joten kamerakaluston suhteen joudun tekemään kylläkin tarkempaa tutkimusta. Yksi kamera on varma: Minolta 7/7s, tosin kuusikymmentäluvulta eikä anna vastausta näihin 50-luvun kuultokuviin, ei liene ollut huono valinta sekään aikanaan. Löytänen kuvan, jossa hän on itse kameransa kanssa. t. mad
Vs: Wanhoja värikuultokuvia Hiihtolomareissu Douglas DC3:lla Lappiin 50-luvulla. Tommosella olen kerran käynyt Maarianhaminassa itsekin 60-luvun alussa: matkalippukin on tietty vielä tallessa. Vahvistettujen tietojen mukaan Suomessa on yksi kunnostettu lentokelpoinen DC3-kone. Kuultokuva. t. mad
Vs: Wanhoja värikuultokuvia Pommern, Mariehamn 1959, kuultokuva: eihän nää tämän päivän dioille taida ihan vertoja vetää (L & Scape, Full Moon; 8 x 10 ") mutta aikansa tuotannoiksi .... t. mad
Vs: Wanhoja värikuultokuvia Mariehamn edelleen, venesatamaa: Ektachrome-kuultokuva; vuosi 1959. t. mad
Vs: Wanhoja värikuultokuvia Yksi vielä Maarianhaminan länsipuolelta; ruotsalaiset näkäjään enemmistönä vierassatamassa; kauniita puupurkkareita - suurin osa näistäkin todennäköisimmin edelleen purjehtii. Ektachrome-kuultokuva. 1959. t. mad
Vs: Wanhoja värikuultokuvia Airveteran-yhdistyksellä on yksi lentävä ja yksi ei-lentävä ja sitten on yksi Suomen Ilmailumuseossa Seutulassa ja yksi Keski-Suomen ilmailumuseossa Tikkakoskella. Siinä ne sitten kai ovat. Ruotsissa lie kymmenkunta (8?) lentävää. Hienoja koneita! Ja hienoja kuvia. Toivottavasti saamme edelleen niitä lisää. T. Kerkko.
Vs: Wanhoja värikuultokuvia Sen kuulee kun vanha rouva (DC3) lähtee Malmin kentältä lentoon kesäisin, siinä on jotain hienoa. Tietääkseni olisi tarkoitus saada Suomeen toinenkin lentokelpoinen DC3. Mikä on projektin tämänhetkinen tilanne, sitä en osaa sanoa.
Vs: Wanhoja värikuultokuvia Uutta; vanhaa siis, kyllä - lisää tulee kun ehtii: 50-60-luvun vaihde; kuvassa Kai Vaara lukee metsän siimeksessä Uutta Suomea.. t. mad