Vs: Suomalaisten mestarikuvaajien eliittiä Nno, urheilijalta kystään jotain typerää, ja hän menee siihen vastamaan. Töppä.
Vs: Suomalaisten mestarikuvaajien eliittiä Yhtä kaikki, aion järjestää itselleni sopivan raon päästä pk-seudulle ja katsomaan tuotakin näyttelyä. Joukossa on aina kuitenkin myös niitä hyviä kuvia...
Vs: Suomalaisten mestarikuvaajien eliittiä Kyllä tuo näyttely täytyy käydä katsomassa. Varsinkin kuva "Kuru" koskettaa aika syvältä. Sellainen kuva kun ei synny vahingossa, asiaa on mietitty ja töitä tehty sen eteen. Ihailtavan hienoa työtä, ja vielä kinofilmillä!
Vs: Suomalaisten mestarikuvaajien eliittiä Ajattelin olla valokuvataiteen museolla ajoissa sunnuntaina ennen klo 14. Takala kertoo kuvistaan silloin.
Vs: Suomalaisten mestarikuvaajien eliittiä Huomasko muuten kukaan ruutumäärän ihmettelijä, että projektit on kestäny 5-10 vuotta. Jos sen ajan omistaa jollekin kuvasetille ja aktiivisesti kuvaa, niin eihän tommonen 10 000-20 000 ruutua ole mitenkään mieletön. Esim. 300 rullaa kymmenen vuoden aikana, 30 rullaa vuodessa. Se tekee kolme ruutua päivässä. Niistä sitten valkkaa vain parhaat ja sopivimmat. Alkaakin kuulostaa aika järkevältä.
Vs: Suomalaisten mestarikuvaajien eliittiä Mustan Tarzanin kirjapaketti tulikin sopivasti äsken luukusta....
Vs: Suomalaisten mestarikuvaajien eliittiä Käsitin ilmeisesti väärin. "Käytän paljon materiaalia, 10.000 - 20.000 ruutua kinofilmiä projektia kohden." Kuvittelin tuon olevan yksi kuvausprojekti (kertasellainen), en vuosikausia oleva koko elämän kestävä projekti. kapa ( kuvaa vähän jopa digillä, eikä aina ymmärrä kirjoitettua tekstiä)
Vs: Suomalaisten mestarikuvaajien eliittiä Ottaen huomioon kuvausolosuhteiden ongelmallisuuden en pidä ollenkaan ihmeellisenä, että Takala on kuvannut näin paljon. Kun kuvaushetki saapuu, kuvia otetaan säästelemättä, sillä ohi menneen tilanteen uudelleen kokeminen voisi vaatia suuria lisävalmisteluita. Tämän lisäksi näyttelyyn mahtuu vain tietty määrä vedoksia, joten on mahdollista, että useita valtavan hyviä kuvia on vielä varastossa. Sekin on mahdollista, että niille olisi käyttöä, mutta ei osaamista markkinoida. 10 000 - 20 000 kuvaa ei ole paljon, ellei Takala puhu juuri jalustalta lankalaukaisimella otetuista otoksista pääsääntöisesti. Silloin se helvetinmoinen työmäärä.
Vs: Suomalaisten mestarikuvaajien eliittiä Eipä se työmäärä sen kummempi ole, jos vaikka muutamana päivänä viikossa kunnon retken tekee ja rullallisen ottaa. Äkkiä tulee 5-10 vuoden aikana. Eiköhän monissa projekteissa, jotka huolella tehdään, tuon aikaa kulukin.
Vs: Suomalaisten mestarikuvaajien eliittiä Tunnustan ylenkatsoneeni tuota kohtaa. Johan keskarilla palaa helposti 3 ruutua per kohde ihan vain jo varmistus-ruutujen muodossa ettei vaan satu joku pinhole tms. keskelle tärkeintä negaa. Ja laakapuolellakin usein 2 ruutua varmuuden vuoksi. Ehkä tuossa mielessä tuli tuomittua liian nopeasti, niin harvoin muilta mestareilta kuulee kuvamääriä (pl. tietysti luontokuvaajat jotka sarjakuvaavat lentoonlähteviä lintuja).
Vs: Suomalaisten mestarikuvaajien eliittiä Tänään tulleessa kameralehdessä muutama malliksi Takalalta. TJukka
Vs: Suomalaisten mestarikuvaajien eliittiä Kävin eilen katsomassa, ja kyllä oli ainakin osa, suorastaan mykistäviä. En osaa paremmin sanoa.
Vs: Suomalaisten mestarikuvaajien eliittiä Tänään poikkesin; Uskomattoman upeita kuvia, hieno, laaja näyttely. Vaatteisiin tarttui vielä pois lähtiessä kirja Mindscape, jossa melkoinen osa näyttelyn kuvista 22x18-kokoisena (25e). Hannu
Vs: Suomalaisten mestarikuvaajien eliittiä Avedon kuvasi "In the American West" projektiinsa 17000 ruutua 8x10" laakaa. Kuvista noin 100 oli näyttelyssä ja, mitähän se olikaan, ehkä 70 kirjassa. Mestaritkin harjoittelevat.
Vs: Suomalaisten mestarikuvaajien eliittiä Ennen ainakin kuvasi Leicalla kaikki kuvat, mistä alkaen Oly? Pari vuotta sitten juttelin kuvista ja vedostamisesta hänen kanssaan ja silloin puheittensa mukaan Leica oli peliväline..
Vs: Suomalaisten mestarikuvaajien eliittiä Kyllä käsittääkseni olympuksella kuvasi, voi kyllä olla leicakin. T Jukka
Vs: Suomalaisten mestarikuvaajien eliittiä Takala kuvasi Olylla sen kuulemma hyvin toimivan piiiiiitkän valotusautomatiikan takia (ainakin se oli 1 syy) Se automatiikka toimi vähässä valossa huomattavasti pidemmälle kuin tehdas oli luvannut.