Eli kaveria olin kuvailemassa radalla.. laitetaanpa tähän mielestäni muutama parhaita kuvia: http://www.saunalahti.fi/hytonta/moporossia/mutkaa1.jpg http://www.saunalahti.fi/hytonta/moporossia/hyppy1.jpg http://www.saunalahti.fi/hytonta/moporossia/keula2.jpg Muutama kuva lisää löytyy vielä osoitteesta http://www.saunalahti.fi/hytonta/moporossia/
Ihan hyviähän nää on mutta kuvakulmat on vähän yksipuolisia. Jos vaan ympäristö sallii niin voisiti kokeilla seuraavalla kerralla vähän sivultakin pannaamalla niin tulee liikettä erilailla mukaan? Näissä kuski jä pyörä on teräviä, mutta niin on lentävä kura ja radan pintakin, jolloin liike pysähtyy ja vauhdin tuntu vähän katoaa.
Jaa pannailua :O ihan tarkoituksella pidin suljinajat tarpeeksi lyhyinä enkä pannailua ajatellutkaan, mun mielestäni tuohon lajiin ei ehkä ne pannauskuvat toimi... toisin kuin isompiin kohteisiin niinkun ralliautot yms.
No ei nyt välttämättä pannausta, mut jotain vaihtelua kuvakulmiin ois vähän kaivannut, nythän noi on kaikki etuviistosta tai suoraan edestä. Ja sitä liikkeen tuntua ehkä vähän enempi. Yksittäisinä kuvinahan nuo on hienoja, mutta kokonaisuutena vähän tylsä.
Kiitoksia, yvä että jollekkin kelpaa! Tosiaankin.. oma mielipiteeni on myös että motocross kuviin ei ehkä kuulu eikä tarvitse yrittää tuoda mitään megahienoamoderniaabstraktia näkökulmaa.. vaan tuollaiset melko yksinkertaiset ja totuudenmukaiset toimii parhaiten, tietenkin asiaan voinee vaikuttaa se, jos kuvan katselija ei ole lajia paljoa saurannut elävänä niin ei ehkä osaa eläytyä kuviin samanlailla kun esim. minä itse
totta. tollasia rapa lentää kuvia on Bike-lehdessä ja muissakin alan lehdissä. Eihän noikaan kuvat näyttäisi miltään jos rapa olisi bokeh suttua tai pannattu pois. Taas esim. Moto GP kuviin sopii pannaus hyvin, jolloin kuvaan saadaan vauhtia, mutta esim. vesisateella noihinkin kuviin sopii nopea suljinaika!
...ihan samoin kuin yllättävän monista bikenkin kuvista, näistäkin muuten loistavasta teknisestä laadustaan huolimatta puuttu kyllä yksi hyvin tärkeä elementti niikuis joku jo sanoikin, eli se suurin vauhdin tunne. siitäkin huolimatta että tuota soraakin on ilmassa ihan kilokaupalla. spoorissa ei itse ole tullut vuosiin enää pelättyä, mutta nekin vähäisenkaukaiset muistot siitä hommasta tietenkin hiukan auttavat oikean katselufiiliksen löytämisessä näidenkin kuvien kohdalla. mutta se joka ei mopoaan ole koskaan montulla kiusannut, tahi ei muuten koskaankaan ole pelännyt prätkän stongissa, hänelle tuo vauhti ei ehkä niin hyvin välity näin tiukkaan pysäytetyissä otoksissa...
Tässä lienee sitten se vika katsojassa, kun en ole ikinä tuota touhua livenä nähnyt. mitä megahypermoderniabstraktitaidekuvaukseen tulee, en tietääkseni sellaista peräänkuuluttanut, vähän vaihtelua kuvakulmiin vaan. Vaikka takaviistosta, tosin sillon vois osua kivi linssiin
Ykköskuvaa olen käynyt katsomassa pariinkin otteeseen ollen epävarma vasemman reunan kuusenoksista... Nyt unohdan epäilykseni rohkaisun saattamana ja olen valmis domaamaan otoksen ihan törkeän hienoksi.
Jakautuneita mielipiteitä.. ykkönen ehdottomasti omasta mielestäkin paras otos. Näistä kommenteista on hyvä lähteä parantamaan Mahe: njuu no pitänee hakea ensi kerralla sitten vähän erilaistakin kuvakulmaa.. tosiaankin itse olen monta vuotta ajanut myös joten kuviin eläytyminen on paaaljon helpompaa itselle. kiven osuminen linssiin ei varmaankaan ole riski, linssinä toimi kaikissa 200mm f/2.8L
Varmasti vaikea linssi hakea kuvakulmia... Mutta mielestäni kun lähdetään sanomaan, että bokeh ja vauhtiraidat eivät kuulu motocrossiin. Bike lehti nyt ei ole pahemmin varmaankaan erikoistunut motocrossiin joten siellä kuvat eivät varmaankaan anna ihan oikeata kuvaa jonka puolesta rajaa alkaisin vetämään. Olen lukenut kaverillani motocross lehtiä atlantin toiselta puolelta ja täytyy sanoa, että siellä ne hienot kuvat on vauhtiviivaa ah bokehia löytyy, mutta myös näiden sinun kuviesi tapaisia kuvia. En tullutkaan haukkumaan siis kuviasi ne ovat ihan ok. Pisti vain silmään tuo, että tämä ja tämä ei kuulu tuohon kuvaukseen. EI NOIN VOI SANOA!